اخبار داغ

تکواندوکار گلستانی مطرح کرد؛

«تکواندو» در گلستان خانه ندارد/ ورزش‌های انفرادی در کانون توجه مسئولان باشد

«تکواندو» در گلستان خانه ندارد/ ورزش‌های انفرادی در کانون توجه مسئولان باشد
اگر خانه تکواندو ساخته شود و در اختیار هیئت قرار بگیرد بخش اعظمی از مشکلات ما حل خواهد شد در استان خصوصا نگاه ویژه و خاصی به رشته‌های تیمی وجود دارد که در راس آن می توان به بسکتبال و والیبال اشاره کرد، مسئولان باید بدانند ورزش فقط به این دو رشته محدود نمی‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما؛ محمد پیروی تکواندوکار 26 ساله گلستانی با 16 سال تلاش و پشتکار توانسته مدال‌های رنگارنگی در کارنامه ورزشی خود ثبت کند، این جوان موفق معتقد است اگر از ورزش‌های انفرادی مانند ورزش‌های تیمی حمایت شود شمار مدال‌های افتخارآفرین گلستان فراتر از حد انتظار خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

موفقیت هیچ گاه اتفاقی به دست نمی آید، کافی است فعل خواستن صرف شود آن وقت عزم جدی برای رسیدن به هدف قوت می‌گیرد، همان راهی که محمد پیروی تکواندوکار گلستانی برای خود برگزید و از 10 سالگی وارد کارزار تکواندو شد، برای اینکه علاقه‎‌هایش به بار بنشیند سخت تمرین کرد 12 مدال طلای ملی را در مسابقات مختلف درو کرد تا نام گلستان بر تارک ورزش کشور بدرخشد، حالا این ورزشکار جوان 48 نفر دیگر را در باشگاه تکواندویی که خودش موسس آن است تربیت می‌کند تا آنها هم در مدال‌آوری برای گلستان گوی سبقت از یکدیگر بگیرند.

,

پیروی حرف‌های زیادی برای گفتن در رشته تکواندو دارد برای اینکه این ورزش به جایگاه اصلی خود برسد باید از نگاه یک ورزشکار به ابعاد تخصصی آن پرداخت، شما را به خواندن این گفتگوی تفضیلی دعوت می کنیم.

,

لطفا خودتان را معرفی بفرمائید؟

, لطفا خودتان را معرفی بفرمائید؟,

محمد پیروی هستم 26 سال دارم در روستای زینب آباد «رامیان» متولد شدم و از سن ده‌سالگی به رشته تکواندو روی آوردم. ترم آخر کارشناس‌ارشد تربیت‌بدنی هستم و تلاش می کنم تلفیق دانش و تخصص به نفع استان تمام شود.

,

شما 16 سال فعالیت ورزشی در تکواندو دارید در این مدت چه تعداد مدال‌آوری برای گلستان داشتید؟

, شما 16 سال فعالیت ورزشی در تکواندو دارید در این مدت چه تعداد مدال‌آوری برای گلستان داشتید؟,

در مسابقات استانی و کشوری مدال‌های مختلفی به دست آوردم هدف‌های بزرگی در سر داشتم که تقریبا به آنها دست پیدا کردم اما بزرگترین آرزویم کسب سهمیه المپیک است که برای آن خیلی تلاش می کنم.

,

در سال 95 به اردوی تیم‌ملی در آکادمی المپیک و پارالمپیک دعوت شدم، در اردوی تیم مشترک ایران و عمان حضور داشتم، سه سال جزو تیم نیروهای مسلح در رشته تکواندو بودم، در مسابقات قهرمانی نیروهای مسلح سه دوره کسب مقام اول را داشتم.

,

در حال حاضر مسئول کمیته آموزش و کمیته فرهنگی هیئت تکواندوی استان گلستان هستم، مربی و مؤسس آکادمی تکواندو سردار سلیمانی در رامیان، سرمربی تیم بسیج تکواندو استان و مربی تیم‌های استانی در مقاطع مختلف کشوری و لیگ جزو فعالیت‌های ورزشی‌ام است.

,

مهمترین هدفی که در تکواندو دنبال می‌کنید را برایمان بگوئید و اینکه چه چالش‌هایی در این رشته ورزشی برایتان آزاردهنده است؟

, مهمترین هدفی که در تکواندو دنبال می‌کنید را برایمان بگوئید و اینکه چه چالش‌هایی در این رشته ورزشی برایتان آزاردهنده است؟,

رسیدن به قهرمانی و کسب سهمیه المپیک بزرگ‌ترین آرزویم است، باید واقعا شب و روز تلاش کرد تا این موفقیت رفیق راه هر تلاشگری شود.

,

زمینی برای احداث خانه تکواندو به هیئت ورزشی واگذار شده که نیازمند نگاه ویژه مسئولان است اگر زودتر کلنگ این پروژه به زمین بخورد و احداث شود اتفاقات خوبی را در این حوزه شاهد خواهیم بود.

,

پتانسیل‌های خوبی در بخش خواهران و برادران در رشته تکواندو وجود دارد، اما کمبود امکانات در این زمینه باعث شده تا جایی برای تمرین و آماده‌سازی تیم‌ها نداشته باشیم، اردوهایی که برای تیم‌های منتخب قرار است برگزار شود به‌خاطر نداشتن سالن واحد سبب شده تا به دنبال مکان استیجاری باشیم.

,

اگر خانه تکواندو ساخته شود و در اختیار هیئت قرار بگیرد بخش اعظمی از مشکلات ما حل خواهد شد در استان خصوصا نگاه ویژه و خاصی به رشته‌های تیمی وجود دارد که در راس آن می توان به بسکتبال و والیبال اشاره کرد، مسئولان باید بدانند ورزش فقط به این دو رشته محدود نمی شود.

,

هر چه برای تیم‌های ورزشی هزینه شود آنها می‌توانند یک مدال آسیایی برای استان به‌همراه داشته باشند اما اگر در رشته‌های انفرادی ورزش سرمایه‌گذاری شود هر ورزشکار می‌تواند مدال‌های جهانی را ده‌ها برابر تکرار کند ولی متأسفانه به رشته‌های بسکتبال در استان توجه بیشتری می‌شود بودجه‌های کلانی به آن اختصاص پیدا می‌کند که اصلا قابل‌مقایسه با تکواندو و کشتی نیستند.

,

آینده تکواندو را چطور می‌بینید؟

, آینده تکواندو را چطور می‌بینید؟,

با توجه به تغییراتی که در هیئت تکواندو به‌ وجودآمده خیلی خوشبین هستم که اتفاقات خوبی در این بخش بیفتد، فعالیت‌های خوبی از سوی هیئت برنامه ریزی شده است، هادی ساعی از تکواندوکاران مطرح کشور در مسند فدراسیون قرار گرفتند و این اتفاق برای حمایت از قهرمان‌های خوب بوده برای اینکه افرادی از جنس تکواندو مسئولیت گرفتند.

,

در دوره‌های گذشته قهرمان تکواندو جهان را از استان گلستان در بخش دختران، مقطع نونهالان را داشتیم، قهرمان‌های آسیایی در این استان پرورش یافتند که نویدبخش روزهای خوش برای استان و هرچه بیشتر شدن تعداد این قهرمانان ورزشی دارد.

,

باشگاه تکواندو در استان راه اندازی کردم، 48 نفر در این باشگاه تحت آموزش هستند لازم می دانم از مجموعه هیئت تکواندو آقای نوری رییس هیئت و مجموعه تربیت‌بدنی سپاه نینوای استان بابت حمایت از قهرمان‌های ورزشی خصوصا تکواندو تشکر کنم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه