اخبار داغ

«رویای بهشت» بعد از دو سال کرونایی دست یافتنی شد؛

خدمت به زائران از پایانه مسافربری تا موکب‌های عراقی/ نرخ بلیط اربعین تعدیل شد

خدمت به زائران از پایانه مسافربری تا موکب‌های عراقی/ نرخ بلیط اربعین تعدیل شد
«رویای بهشت» بعد از دو سال کرونایی دوباره دست یافتنی شد، مسئولان با برپایی «میزهای خدمت» خادم زائران شدند تا عتبات عالیات یک سفر معنوی دلچسب و خاطره‌انگیز باشد، در هفته‌های گذشته برخی زائران از نحوه واگذاری بلیت‌ها و نرخ کرایه‌ها گلایه‌هایی داشتند اما اکنون تعیین نرخ مصوب مانع راه دلالی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، دوباره راه برای میلیون‌ها عاشق اربعین در مسیر تشرف به زیارت سیدالشهدا (ع) باز شد، مسئولان با برپایی میزهای خدمت تلاش‌های نظارتی، حمایتی و تسهیل‌گری خود را قوت بخشیدند تا زائران کمتر دچار مشقت شوند و از طرفی فرهنگ عاشورایی در بزرگترین اجتماع بشری به رخ جهانیان کشیده شود، گرچه در هفته‌های گذشته شماری از زائران کربلا از وضعیت سفرهای اتوبوسی گلایه‌هایی داشتند اما این وضعیت با برنامه‌ریزی به موقع مسئولان سامان گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,
 
,
* همه چیز مهیای سفر اتوبوسی زائران اربعین شده است  
, * همه چیز مهیای سفر اتوبوسی زائران اربعین شده است  , * همه چیز مهیای سفر اتوبوسی زائران اربعین شده است  ,
 
,
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان در گفتگو با خبرنگار ما از ساماندهی 200 دستگاه اتوبوس با اولویت اعزام زائران اربعین خبر داد و گفت: روز گذشته 45 دستگاه اتوبوس نسبت به جابجایی زائران اربعین از گلستان به مرز مهران اقدام کردند.
,
 
,
عادل مصدقی با بیان اینکه روند اعزام زائران از گلستان همچنان استمرار دارد، اظهار کرد: تهیه بلیط بر اساس تقاضای زائران به صورت حضوری و اینترنتی فراهم است.
,
 
,
به گفته وی؛ طبق دستورالعمل پیش فروش اینترنتی بلیط های اربعین تا 48 ساعت آینده برای ثبت نام باز است، احتمال دارد ظرفیت 50 درصد فروش اینترنتی به 70 درصد افزایش پیدا کند تا زائران به صورت غیرحضوری بتوانند اقدام به خرید بلیط کنند تا روند اعزام زائران تسهیل شود.
,
 
,
* پایانه‌های گنبدکاووس و گرگان میزبان بیشترین تعداد مراجعه کنندگان
, * پایانه‌های گنبدکاووس و گرگان میزبان بیشترین تعداد مراجعه کنندگان, * پایانه‌های گنبدکاووس و گرگان میزبان بیشترین تعداد مراجعه کنندگان,
 
,
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان با اشاره به اینکه پایانه‌های گنبدکاووس و گرگان بیشترین تعداد مراجعه کنندگان را دارند، ابراز کرد: همکاران ما به صورت شبانه‌روزی در محل مستقر هستند و کنترل لحظه ای نسبت به قیمت‌ها و مسائل پاسخگویی به زائران را دارند.
,
 
,
مصدقی از تشکیل میز خدمت و پاسخگویی به شکایات مردم در پایانه های مسافربری خبر داد و گفت: نسبت به تخلفاتی که در این حوزه صورت بگیرد حتما پیگیری لازم انجام می‌شود.
,
 
,
وی ادامه داد: قیمت‌های مصوب بلیط اربعین به صورت تراکت، نصب بنر و در سایت‌ها و فضای مجازی اعلام شده است و جزو موارد تکلیفی است که شرکت‌های مسافربری بر اساس نرخ مصوب اقدام به فروش بلیط کنند.
,
 
,
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان در خصوص نارضایتی مردم از کمبود و قیمت بلیط های اتوبوس اربعین بیان کرد: مردم اگر به صورت تک فروش به ترمینال مراجعه کنند همکاران ما در آنجا مستقر هستند و برای فروش بلیط اربعین هیچ مشکلی وجود ندارد.
,
 
,
مصدقی از مردم خواست تخلفات در حوزه حمل و نقل را حتما از طریق سامانه 141 به مسئولان گزارش کنند و تصریح کرد: فروش بلیط اربعین به صورت انفرادی صادر می‌شود، رزو دربستی اتوبوس ممنوع است، اگر ثبت نام به صورت گروهی انجام شود باید برای افراد به صورت انفرادی ثبت نام صورت بگیرد.
,
 
,
وی در پاسخ به این سوال که در این مدت آیا تخلفی از شرکت های مسافربری در خصوص فروش بلیط بالاتر از نرخ مصوب صورت گرفته یا خیر، توضیح داد: قبل از اعلام نرخ مصوب، یکسری افراد ممکن است پیش فروش بلیط برای اعزام زائران به مرز مهران را انجام دادند که آن زمان قیمت بلیط بالاتر بود.
,
 
,
* قیمت بلیط‌های اربعین در گلستان تعدیل شد
, * قیمت بلیط‌های اربعین در گلستان تعدیل شد, * قیمت بلیط‌های اربعین در گلستان تعدیل شد,
 
,
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان با بیان اینکه اکنون قیمت بلیط های اربعین در گلستان تعدیل شده است، ابراز کرد: اگر کسی در این زمینه مشکلی داشته باشد که نیاز به پیگیری دارد به شرکت ها و همکاران ما مراجعه کند حتما پیگیری انجام می گیرد.
,
 
,
مصدقی گفت: ما همه شرکت های مسافربری را رصد کردیم، قیمتهای قبلی بلیط اربعین به نرخ جدید تعدیل و ارزانتر شده است، تا به این لحظه مورد خاصی در استان گلستان نداشتیم.
,
 
,
وی بیان کرد: امروز تیمی مرکب از تعزیرات حکومتی، بخش حمل و نقل در پایانه ها حضور دارند، کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات احتمالی تشکیل شده است و اگر تخلفی محرز شود به کمیسیون ارجاع و خیلی جدی و قاطع با رانندگان متخلف برخورد می‌شود.
,
 
,
* برخورد قاطع با متخلفان سفر اربعین
, * برخورد قاطع با متخلفان سفر اربعین, * برخورد قاطع با متخلفان سفر اربعین,
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان گفت: مردم برای پیگیری تخلفات بخش حمل و نقل حتما مستندات خودشان را به ما ارائه دهند این مسائل حتما قابل پیگیری است و اگر این شرکت‌ها خارج از نرخ مصوب مبلغی از زائران دریافت کنند با انها برخورد خواهد شد.
,
 
,
وی در خصوص اینکه آیا بازار سیاه در فروش بلیط اربعین در استان وجود دارد یا خیر، گفت: خوشبختانه وضعیت ساماندهی شده است، به دلیل اینکه معاونت حمل و نقل و اداره حراست بصورت شبانه روزی و مستمر در پایانه ها حضور دارند موارد تخلف بررسی ویژه می‌شود.
,
 
,
*20 موکب گلستان برای اسکان زائران در عراق و ایران
, *20 موکب گلستان برای اسکان زائران در عراق و ایران, *20 موکب گلستان برای اسکان زائران در عراق و ایران,
 
,
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات گلستان نیز در باره آمادگی گلستان پیرامون سفر اربعین گفت: امسال بنا داریم 20 موکب به عراق اعزام شوند تا به زائرین خدمات ارائه کنند در این موکب ها خدمات متعددی در نظر گرفته شده که بخشی برای اسکان زائرین است.
,
 
,
صفر معراجی بیان کرد: 19 مورد از این موکب ها در کشور عراق و یک مورد در مرز ایران به زائران خدمات رسانی می کنند.
,
 
,
وی بابیان اینکه یک موکب بین راهی برای نجف به سامرا و کاظمین و زیارت امامین جوادین در نظر گرفته شده است، گفت: برای نخستین بار موکب در کاظمین راه اندازی شده است و زائرانی که می خواهد به سامرا بروند  و یا به کاظمین بر می گردند می توانند در طول شب در این موکب اقامت کنند.
,
 
,
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات گلستان  ادامه داد: یک موکب کار نظافت و جاروکشی زیر پای راه زائران از نجف به کربلا را برعهده دارد و یکی دیگر از موکب نیز کار امانت داری از زائران را انجام می دهد.
,
 
,
معراجی خاطرنشان کرد: از طریق فضای مجازی و کانال های مختلف آدرس موکب های اربعین، نام مدیر و شماره تلفن موکب اطلاع رسانی خواهد شد.
,
 
,
* زیارت اربعین بیش از 21 هزار گلستانی قطعی شد
, * زیارت اربعین بیش از 21 هزار گلستانی قطعی شد, * زیارت اربعین بیش از 21 هزار گلستانی قطعی شد,
 
,
مدیر حج و زیارت گلستان نیز از ثبت نام 31 هزار گلستانی برای راهپیمای حماسی اربعین خبر داد و گفت: از این تعداد بیش از ۲۱ هزار گلستانی ثبت‌نام خود را در سامانه سماح قطعی کرده اند.
,
 
,
سیدعلی میرقاسم‌ پور افزود: بیش از ۹۵ درصد زائران گلستانی از مرز مهران وارد کشور عراق می‌شوند و در پیاده روی اربعین شرکت خواهند کرد.
,
 
,
وی افزود: علاقمندان به شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی باید در سامانه «سماح» به نشانی Samah.haj.ir می توانند مراجعه کنند.
,
 
,
* بلیط‌های اربیعن روزانه فروخته می‌شود
, * بلیط‌های اربیعن روزانه فروخته می‌شود, * بلیط‌های اربیعن روزانه فروخته می‌شود,
 
,
براساس گفته ایوب میرشاهی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان نرخ بلیط اتوبوس برای اعزام زائران حسینی به مرز مهران از گرگان و گنبدکاووس کاهش یافت.
,
 
,
میرشاهی در این باره می گوید: در نرخ نامه جدید مصوب اربعین حسینی از گرگان به مرز مهران کرایه اتوبوس ۲۵ نفره ۶۳۴ هزار تومان، اتوبوس ۳۲ نفره ۵۳۴ هزار تومان و اتوبوس ۴۴ نفره ۴۳۲ هزار تومان است.
,
 
,
وی افزود: نرخ کرایه از گنبدکاووس به مرز مهران با اتوبوس ۲۵ نفره ۶۹۰ هزار تومان، ۳۲ نفره ۵۷۹ هزار تومان و ۴۴ نفره ۴۷۱ هزار تومان اعلام شد.
,
 
,
میرشاهی از اجرای  طرح نظارت بر فروش بلیط‌های اتوبوس از امروز خبر داد و گفت: این طرح نظارتی تا ۲۷ شهریور ادامه دارد و بلیط‌ها به صورت روزانه فروخته می‌شود.
,
 
,
قاسم غریب آبادی در گفتگو با گلستان ما گفت: امسال کاروان مستقل را برای اربعین به کربلای معلی اعزام نکردیم و تهران به صورت متمرکز تعداد آمبولانس و تیم برای مرکز درمانی هلال احمر در نظر گرفته اعزام کردیم.
,
 
,
*زائران اربعین به صورت کاروانی سفر کنند
, *زائران اربعین به صورت کاروانی سفر کنند, *زائران اربعین به صورت کاروانی سفر کنند,
 
,
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان ادامه داد: موکب هایی که در سطح استان هستند برخی نیاز به دارو و تجهیزات و امکانات امدادی داشتند که به آنها کمک کردیم و همچنین برخی موکب ها نیز بنا دارند در سطح استان فعالیت داشته باشند و برای آنها پوشش امدادی در نظر گرفتیم.
,
 
,
غریب آبادی افزود: آن چیزی هایی که در اختیارات هلا احمر است برای موکب های  استان و کربلا و خدمت رسانی به زائران انجام دادیم.
,
 
,
وی افزود: اگر زائرین در موکب هایی که در کشور عراق برپا شده نیاز به خدمات درمانی داشته باشند می توانند به مراکز هلال احمری که مستقر شده در نظر بگیریم.
,
 
,
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اگر می خواهند مردم به سفر اربعین بروند به صورت کاروانی این سفر را انجام دهند و توصیه دیگر ما به زائرین اربعین این است که مسائل بهداشتی را رعایت کنند و اگر مشکلی به لحاظ درمانی پیدا کردند در موکب های درمانی هلال احمر مراجعه کنند و به هر مرکزی برای ارائه خدمات اعتماد نکنند.
,
 
,
غریب آبادی افزود: در تمامی مسیر پیاده روی اربعین هلال احمر چادرها و موکب های امدادی مستقر کرده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه