اخبار داغ

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان:

اقتدار معنوی جهان اسلام در اربعین به رخ جهانیان کشیده می‌شود

اقتدار معنوی جهان اسلام در اربعین به رخ جهانیان کشیده می‌شود
احمدرضا احمدی گفت: اقتدار معنوی جهان اسلام در اربعین به رخ جهانیان کشیده می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام احمدرضا احمدی در گفتگو با گلستان ما اظهار کرد: راهپیمایی اربعین علاوه بر جنبه‌های تاریخی و عاطفی آن، که از ارزش و قداست خاصی برخوردار است و ثواب بی‌شمار دارد اما امروز به‌عنوان نشان دادن اقتدار امت واحده اسلام ناب و همچنین فراهم‌سازی رستاخیز عظیم در جهت زمینه‌سازی ظهور می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما ,

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: سفر اربعین درس‌های بزرگی دارد که در این سفر، هم رنج و تعب کاروان اسرا را می‌توان فهمید و هم می‌توان از ایثار و فداکاری ال الله درس‌های عملی را آموخت.

,
احمدی متذکر شد: پیاده روی در اربعین فرصت مناسبی برای تجسم مرارت‌هایی است که زینب(س) بعد از شهادت برادر متحمل شدند. بازخوانی چرایی عهدشکنی کوفیان، دنیازدگی سپاه مقابل امام معصوم است از یک سو، و پای هدف و ولایت کبرای الهیه ماندن، جانفشانی اهل‌ایمان برای اسلام و ولایت از دیگر سو است که در سپاه امام حسین (علیه السلام) نمایان است.
,
 
,
وی افزود: برخی پیاده روی در اربعین را فروکاست منزلت زیارت تلقی می‌کنند و حال انکه از ممشای اولیاء الهی می‌توان فهمید که اصلاً نفس پیاده روی برای کسانی که استطاعت دارند موضوعیت دارد و ان دسته‌ای که توفیق در پیاده روی دارند بعنوان زائر حصورشان نشانه معرفت، عشق و محبت به خاندان عصمت و طهارت(ع) است که زائر با اختیار و در عین شوقی که توصیف آن مشکل است پا در مسیر می‌گذارد و به تاسی از زینب کبری(س) استمرار حرکت در مسیر اطاعت و پیروی از مکتب نجات بخش اسلام ناب که مفسر ان ائمه اطهار(ع) هستند را در خود نهادمند می‌کند و آنرا به آیندگان می‌آموزد.
,
 
,
این مقام مسئول افزود: پیاده روی در اربعین حکایت از پویایی و حیات جاودانه راه حق دارد و پیوستن به کاروان اربعین سبب بیداری، بصیرت و آگاهی بشریت خواهد شد که در دهه‌ی اخیر تأثیر آن در جهان غیر قابل انکار است.
,
 
,
احمدی افزود: اربعین زلالی‌ترین پیام‌های را بصورت حسی با مطلوبیت کامل به آحاد جمعیت چندمیلیونی شرکت‌کننده در سرزمین نینوا منتقل می‌کند و هر مسلمانی در حدظرفیت خود از دریای کرامات اربعین بهره می‌گیر و برای مدت‌های طولانی تحت تأثیر معنویات حسینی زندگی روحانی را تجربه می‌کند که‌امیدواریم با مراقبت و مواظبت از آن احوال معنوی می‌تواند به درک مراحل کمالی و عرفانی دست یابد.
,
 
,
وی بیان کرد: اعتقاد راسخ دارم همه زائران حسینی در اربعین حداقل از یک کرامت محسوس برخوردار می‌شوند که باید به این حقیقت دقت داشته باشند که علاوه بر عنایات دنیوی، در صحرای محشر می‌توانند از ان بهره‌مند شوند.
,
 
,
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان در پایان تأکید کرد: نکته آخر؛ اینکه روح اربعین حکایت از پیوند امت با امام حی دارد، زائر حسین (علیه السلام) خواه در کنگره عظیم اربعین در پیاده روی شرکت کند و خواه از بعید به امام حسین (علیه السلام) ارادت خود را اظهار می‌کند باید به پیوند ناگسستنی خود با امام زمانش اقدام کند و در عصر غیبت مسیر حسین (علیه السلام) را با الگوی عاشورایی با ولایت مطلقه فقیه به‌عنوان نائب امام عصر(عج) بپیماید.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه