اخبار داغ

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

ضعف در زیرساخت های حمل و نقل هوایی و ایرلاین ها مانع بزرگ در گردشگری است

ضعف در زیرساخت های حمل و نقل هوایی و ایرلاین ها مانع بزرگ در گردشگری است
سید عزت الله ضرغامی ضعف در زیر ساخت های سیستم حمل و نقل هوایی و ایرلاین ها را یکی از موانع جدی در بخش توسعه گردشگری برشمرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفتگو با خبرنگار عصراترک با بیان اینکه با مسئولان مرتبط جهت ساماندهی این حوزه گفتگو هایی انجام داده است، گفت: نمونه ضعف در ایرلاین ها را در همین ایام اربعین و مسافران متقاضی برای سفر هوایی به عراق شاهد هستیم

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

ضرغامی افزود: در ایام اربعین 400 هزار نفر متقاضی سفر هوایی به عراق بودند که با پیگیری های انجام شده تنها امکان سفر هوایی برای 100 هزار زائر اربعین فراهم شد.

,

وی خاطر نشان کرد: خراسان شمالی نیز در بحث حمل و نقل هوایی با مشکل مواجه است.

,

خراسان شمالی از نظر موقعیت و ظرفیت های طبیعی استان برجسته ای است اما از زمان استقلال از خراسان بزرگ در حوزه های مختلف از جمله گردشگری به شایستگی رشد نکرده است.

وی با بیان اینکه ای استان سالانه در مسیر تردد 12 تا 15 هزار زائر علی بن موسی الرضا(ع) قرار دارد که نتوانسته از این فرصت برای رونق گردشگری استفاده کند، اظهارکرد: تک اقداماتی به مسئولان استان در راستای بهره وری از این حجم مسافران عبوری پیشنهاد داده ام.

وی تاکید کرد: باید از ظرفیت گردشگری و صنایع دستی این استان در جهت توسعه و رشد خراسان شمالی و افزایش جذب گردشگر و ماندگاری مسافران عبوری بهره بیشتری برد.

ضرغامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تفویض اختیارات این وزارتخانه به استان ها گفت: 30 ماموریت و وظیفه برای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تعریف شده است که اختیار 26 ماموریت وزارتخانه به استان ها تفویض شده است.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی های آموزشی این تفویض اختیار انجام شده است، ادامه داد: تفویض اختیارات وزارتخانه به مراکز استان ها باعث دورزدن ناکارآمدی نظام اداری می شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: نظام ناکارآمد اداری جلوی توسعه و اجرای برنامه ها را گرفته است.

ضرغامی در ادامه همچنین از فراهم شدن امکان اجازه فعالیت 260 رشته حوزه صنایع دستی از 299 رشته فعال در این بخش خبر داد و گفت: این رشته ها می توانند بدون اخذ مجوز از ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فعالیت خود را آغاز کنند.

وی گفت: برای سهولت در آغاز فعالیت این صنعتگران سامانه ای طراحی شده که متقاضیان باید در آن سامانه ثبت نام کنند تا به صورت خودکار مجوز فعالیت برای آنان صادر شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از ثبت نام و آغاز فعالیت در صنایع دستی مورد نظر، نظارت ها از مراکز استان ها بر نحوه فعالیت این افراد اعمال می شود.


انتهای پیام/قهرمانی  

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه