اخبار داغ

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان سمنان مطرح کرد:

رشد ۶۲ درصدی منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در دولت سیزدهم/اجرای طرح “مهریار” با مشارکت ادارات

رشد ۶۲ درصدی منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در دولت سیزدهم/اجرای طرح “مهریار” با مشارکت ادارات
مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان سمنان گفت: اگر سازمانها حقوق کارمندان خود را از طریق بانک قرض الحسنه مهر ایران پرداخت کنند امتیازات خوبی در قالب تسهیلات قرض الحسنه در اختیار کارکنانش قرار می دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، شهریار سکوتی مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان سمنان پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه  بانک قرض الحسنه مهر ایران از سال ۸۶ شروع به فعالیت کرده است، گفت: این بانک به عنوان اولین و بزرگترین بانک تخصصی قرض الحسنه کشور و متولی بانکداری قرض الحسنه است که فعالیت خود را با سرمایه گذاری مشترک ۱۰ بانک بزرگ  کشور با سرمایه ۱۵ هزار میلیارد ریالی آغاز کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی با اشاره به افزایش سرمایه این بانک به ۲۵ هزار میلیارد ریال اظهار کرد: در سالجاری قرار است این سرمایه با هدف حمایت از آحاد مردم جامعه و توزیع منابع ارزان قیمت به ۵۰ هزار میلیارد ریال ارتقا یابد و قدرت وام دهی نیز افزایش پیدا کند.

,

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان سمنان با بیان اینکه در دولت سیزدهم منابع بانک در سطح کشور ۶۲.۵ درصد رشد داشته است، افزود: منابع بانک از ۷۲ هزار میلیارد تومان به ۱۱۷ هزار میلیارد تومان رسیده است.

,

سکوتی همچنین تصریح کرد: منابع استان سمنان نیز در همین مدت بیش از ۸۹ درصد رشد داشته و از ۹۸۲ میلیارد تومان به یک هزار و ۸۵۸ میلیارد تومان رسیده است.

,

وی با اشاره به نسبت کفایت سرمایه بانک گفت: این شاخص که به طور میانگین ۸ درصد است نزد شبکه بانکی در سطح بین الملل بسیار حائز اهمیت می باشد که این نسبت در بانک قرض الحسنه بانک مهر ایران ۱۰.۴ درصد است که از نرم جهانی نیز بالاترست.

,

سکوتی درخصوص پرداخت تسهیلات بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان سمنان در دولت سیزدهم، بیان کرد: ۵۱۲ وام ازدواج، ۱۱۵ وام فرزندآوری، ۴۴۸ وام اشتغال زایی کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد برکت در یک سال گذشته پرداخت شده است.

,

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان سمنان افزود: همچنین در سالجاری نیز ۱۳۵ وام ازدواج، ۱۱۵ وام فرزندآوری، ۲۷۸ وام اشتغال زایی کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد برکت پرداخت شده است.

,

وی با اشاره به اینکه سهام هم می تواند به عنوان وثیقه تسهیلات قرار گیرد، اظهار کرد: برنامه آتی بانک پذیرفتن سایر دارایی های مردم در بازار سرمیاه به عنوان وثیقه تسهیلات، صندوق های سرمایه گذاری و گواهی سپرده خواهد بود.

,

سکوتی با ابراز رضایت از خوش حسابی مردم در پرداخت اقساط خود گفت: شبکه بانکی به طور متوسطه تا ۲ درصد مطالبات غیرجاری را در نظر می گیرد که این آمار در بانک قرض الحسنه کمتر از ۵ دهم درصد است.

,

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان سمنان با بیان اینکه تا قبل دولت سیزدهم اشخاص حقوقی نمی توانستند وامی دریافت کنند ولی اشخاص حقیقی تا سقف ۵۰ میلیون تومان می توانستند تسهیلات دریافت کنند، اظهار کرد: در این دولت با اعمال افزایش در سقف تسهیلات افزاد حقیقی تا ۲۰۰ میلیون تومان و اشخاص حقوقی تا ۵۰۰ میلیون تومان می توانند وام بگیرند.

,

وی  درخصوص طرح مهریار نیز گفت: در این طرح سازمانها می توانند حقوق ماهیانه کارمندانشان را از این بانک پرداخت کنند که امتیازات خوبی به منظور پاسخگویی مناسب بع نیازهای مادی کارکانان این سازمانها در قالب پرداخت وام های قرض الحسنه در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

,

سکوتی یکی از رسالت های بانک قرض الحسنه مهر ایران را عمل به مسئولیت های اجتماعی عنوان کرد و افزود: خرید و اهدای ۲۵ هزار قلم تجهیزات پزشکی به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال، پرداخت وام قرض الحسنه به سرپرستان خانوار مبتلا به کرونا، پرداخت بیمه حوادث ۵۰۰ هزار خانه روستایی، ساخت ۱۰۰ خانه برای آسیب دیدگان از سیل سال۹۸، ساخت ۳ خانه بهداشت و ساخت ۳ باب مدرسه در استانهای سیل زده و زلزله زده و… از اقدامات ازرنده بانک است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه