اخبار داغ

کارشناس صنعتی حمل و نقل عمومی:

شرکت‌های حمل و نقل بار دولتی شوند

شرکت‌های حمل و نقل بار دولتی شوند
کارشناس صنعتی حمل و نقل عمومی با بیان اینکه شرکت‌های حمل و نقل بار دولتی شوند، این سوال را مطرح کرد که چرا اتوبوس‌های فرسوده نوسازی نمی‌شوند؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خشایار نادی، کارشناس صنعتی حمل و نقل عمومی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با تأکید بر نوسازی اتوبوس‌های از رده خارج شده و فرسوده، گفت: حمل و نقل ریلی در کاهش آلودگی محیط‌زیست تأثیر بسیار زیادی دارد و بار زیادی می‌شود با این وسیله حمل کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز,
وی اضافه کرد: دولت سیزده ابتدا باید برنامه‌ای برای افزایش اتوبوس‌های نو و جایگزینی آن با اتوبوس‌های فرسوده داشته باشد، از سویی استان‌هایی که دارای حمل و نقل ریلی نیستند باید مجهز شوند، در این صورت استان‌ها مجهز به حمل و نقل ریلی خواهند شد و محیط‌زیست نیز آلوده نمی‌شود.
,
 
,
این کارشناس صنعتی حمل و نقل عمومی با تأکید بر کریدورهای حمل و نقل عنوان کرد: در این راستا باید کریدورهای حمل و نقل را از بندر چابهار تا سواحل مکران توسعه دهیم.
,
 
,
نادی درباره مشکلات استان‌ تهران از حیث اتوبوس‌های فرسوده بیان کرد: این نوع اتوبوس‌ها علاوه بر آلوده کردن محیط‌زیست موجب دودزا شدن هوا می‌شوند، از سوی دیگر بر اساس قانون هوای پاک مصوب سال ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی همه موظفند خودروهای فرسوده و از رده خارج شده را نوسازی کنند.
,
 
,
وی تبیین کرد: از سویی استفاده از حمل و نقل عمومی به جای اتوبوس‌ها و خودروهای فرسوده می‌تواند منجر به کاهش آلودگی هوا به‌خصوص در کلانشهرها شود، البته با دوخطه کردن خطوط ریلی امنیت و سرعت نقل و انتقال مردم نیز بیشتر خواهد شد.
,
 
,
این کارشناس صنعتی حمل و نقل عمومی ادامه داد: از سوی دیگر شرکت‌های وسایل حمل بار خصوصی هستند، به همین دلیل وسایل حمل و نقل عمومی نوسازی نمی‌شوند، در حالی که شرکت‌های حمل بار باید دولتی بوده و در صورت فرسوده شدن نوسازی شوند.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه