اخبار داغ

سرپرست معاونت توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی:

نیروگاه سیکل ترکیبی راشد به شبکه برق رسانی کشور متصل شد

نیروگاه سیکل ترکیبی راشد به شبکه برق رسانی کشور متصل شد
رمضانی گفت: نخستین واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی راشد تربت حیدریه به شبکه برق کشور متصل و وارد چرخه تولید انرژی الکتریکی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محمد رمضانی، سرپرست معاونت توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای توسعه تولید برق در کشور و پاسخگویی به رشد مصرف در منطقه خراسان، ساخت نیروگاه راشد تربت حیدریه با برخورداری از دو واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی و یک توربین بخار ۱۸۰ مگاواتی توسط گروه مپنا در حال اجراست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: با سنکرون نخستین واحد گازی این پروژه، ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور از شهریورماه سال گذشته تاکنون با بهره‌برداری از ۲۳ واحد نیروگاهی جدید و ارتقای توان تولید ۱۸۶ واحد تولید برق حرارتی موجود حدود چهارهزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش یافته است.

,

رمضانی افزود« نیروگاه تربت حیدریه با هدف تامین برق مطمئن و پایدار شبکه سراسری برق کشور؛ استفاده بهینه از سوخت، جلوگیری از هدر رفت ثروت ملی، حفظ محیط زیست، ایجاد اشتغال در منطقه و رفع مشکلات افت ولتاژ منطقه خراسان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

,

سرابی، مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت تولید برق راشد تربت‌حیدریه گفت:
فاز نخست نیروگاه راشد به میزان 186 مگاوات برق در تابستان امسال وارد مدار برق رسانی کشور شده و فاز دوم نیز به میزان 186 مگاوات برق در تاریخ 25 بهمن به بهره‌برداری خواهد رسید.

,
,

وی گفت: تا امروز 122 هزار و 970 نفر روز نیروی انسانی در پروژه مشغول به کار بوده‌اند و همچنین از وجود 46 هزار نیروی بومی استفاده شده و اکنون نیز 572 نفر در این پروژه مشغول به کار هستند.

,

سرابی بیان داشت: مبلغ 288 میلیون و 927 هزار و 926 یورو به اضافه 687 میلیارد ریال و همچنین میزان تسهیلات مصوب صندوق توسعه ملی 215 میلیون دلار در این پروژه سرمایه گذاری شده است.

,

عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴۶ مگاواتی راشد تربت‌حیدریه در ۱۲ کیلومتری شمال شرق تربت حیدریه و در منطقه اسفیوخ در سال ۱۳۹۷ در زمینی به مساحت 150 هکتار با هدف تامین برق مطمئن و پایدار و ایجاد زمینه صدور برق به کشورهای همسایه آغاز شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه