اخبار داغ

آخرین اخبار اربعین از مرز خسروی؛

از افزایش موج بازگشت زوار به کشور تا فراهم شدن زیرساخت‌های انتقال زائرین به اقصی نقاط کشور

از افزایش موج بازگشت زوار به کشور تا فراهم شدن زیرساخت‌های انتقال زائرین به اقصی نقاط کشور
رفته رفته با نزدیک شدن به روزهای پایانی پیاده روی اربعین شاهد اوج گرفتن بازگشت زوار اربعین به کشور هستیم که در این راستا فراهم آوری زیرساختها بسیار حائز اهمیت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، از یازدهم شهریور ماه پیاده روی اربعین به صورت رسمی آغاز شد و با توجه به اینکه پایانه مرزی خسروی به عنوان یکی از مرزهای تردد زوار تعیین شد شاهد ورود و خروج زائرین از طریق این پایانه مرزی بوده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از روز گذشته مورخ بیست و دوم شهریور ماه شمار زوار ورودی به مرز خسروی بر زائرین اعزامی به عراق به طور چشمگیری فزونی گرفته تا جایی که می توان گفت در این روزها بازگشت زائرین عتبات عالیات به کشور به اوج خود رسیده است.

,

افزایش موج بازگشت زوار اربعین به کشور همواره یکی از دغدغه های متولیان امر بوده زیرا در ایام منتهی به روز اربعین برخی از موکبها جمع آوری می شوند درحالی که شاهد ازدحام جمعیت برای ورود به کشور خواهیم بود که این موضوع نیازمند برنامه ریزی های دقیقی از سوی دستگاه های مختلف اجرایی است.

,

, ,

افزایش ۳۰ درصد تردد در مسیرهای منتهی به مرز خسروی

, افزایش ۳۰ درصد تردد در مسیرهای منتهی به مرز خسروی, افزایش ۳۰ درصد تردد در مسیرهای منتهی به مرز خسروی,

فریبرز کرمی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز از برنامه ریزی برای موج بازگشت زائران اربعین حسینی خبر داد و اظهار داشت: به این منظور شبانه روز فعالیت می کنیم.

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه افزود: در حال حاضر موج بازگشت زائران افزایش یافته و با تمام توان در مرز خسروی و پایانه های مسافر بری برای عبور زائران تلاش می کنیم.

,

وی خاطر نشان کرد: در سالن های ورودی و خروجی پایانه ها آمادگی کامل برای تردد زائرین اربعین وجود دارد‌.

,

کرمی بیان داشت: در مرز خسروی ورود زائران به صورت ۲۴ ساعته انجام می شود اما خروج ۱۲ ساعته است.

,

وی با اشاره به حجم بالای تردد زائران در محورهای منتهی به مرز خسروی، افزود: آمادگی های لازم برای بازگشت زائران اربعین حسینی به کشور از طریق مرز خسروی وجود دارد و زیر ساخت‌ها نیز فراهم شده است.

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: تردد در مسیرهای منتهی به مرز خسروی نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش ۳۰ درصدی حکایت دارد.

,

کرمی خاطرنشان کرد: در مرز خسروی با توجه به اینکه ترکیبی از حمل و نقل ایجاد شده اگر شمار مسافران به تعداد صندلی های یک اتوبوس برسد از مرز به مقصد نهایی اضافه خواهند شد اما در صورتی که تعداد مسافر به حد نصاب نرسد به کرمانشاه منتقل می شوند و از آنجا به مقاصد نهایی عزیمت خواهند کرد.

,

وی اظهار داشت: آن دسته از هموطنانی که با خودروی شخصی به مرز آمدند و قصد دارند از پارکینگ ها به مقاصد خود حرکت کنند سعی کنند نکات ایمنی را در جاده رعایت کرده و در صورت خستگی ها و استراحت کنند.

,

کرمی خاطر نشان کرد: با توجه به حجم ترافیک در مسیرهای برگشت زوار اربعین و همچنین ظرفیت و توان حمل و نقل کشور نیاز است زوار از قبل نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند تا بتوانیم هماهنگی های لازم را با ناوگان حمل و نقل به عمل آوریم.

,

, ,

۲۲۶ هزار زائر اربعین از مرز خسروی راهی عتبات عالیات شدند

, ۲۲۶ هزار زائر اربعین از مرز خسروی راهی عتبات عالیات شدند, ۲۲۶ هزار زائر اربعین از مرز خسروی راهی عتبات عالیات شدند,

وی همچنین درباره آمار تردد زوار اربعین در مرز خسروی، تصریح کرد: تاکنون ۲۲۵ هزار و ۹۵۳  زائر اربعین از طریق پایانه مرزی خسروی به کشور عراق وارد شدند.

,

کرمی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۹ هزار و ۷۲۵ زائر اربعین از مرز خسروی راهی عتبات عالیات شدند.

,

وی عنوان کرد: ظرف شبانه روز اخیر شاهد بازگشت۱۹هزار و ۱۵۹ زائر اربعین از طریق پایانه مرزی خسروی بودیم.

,

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: همچنین در شبانه روز گذشته ۱۲۳ نفر عراقی از طریق پایانه مرزی خسروی وارد کشور شدند.

,

کرمی خاطرنشان کرد: ظرف ۲۴ ساعت اخیر ۸۶۳ نفر عراقی نیز از طریق مرز خسروی به کشور عراق بازگشتند.

,

کرمی درباره گزارش روزانه وضعیت تردد خودروها در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه، تصریح کرد: مجموع تردد کلی خودروها در محدوده استان کرمانشاه به  ۷۲۴ هزار و۵۵۳ دستگاه خودرو رسید.

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از مجموع ترددهای انجام شده ۶۷ هزار و ۸۱۸ دستگاه خودرو به استان کرمانشاه وارد و ۶۷هزار و ۸۳۲ دستگاه خودرو نیز از این استان خارج شدند.

,

به گفته کرمی سهم خودروهای سنگین ورودی به استان کرمانشاه در شبانه روز گذشته هشت هزار و ۳۲۹ دستگاه و خودروهای سنگین خروجی از استان هشت هزار و ۸۱ دستگاه بوده است.

,

, ,

خدمات رسانی موکب های برپا شده به زوار اربعین ادامه یابد

, خدمات رسانی موکب های برپا شده به زوار اربعین ادامه یابد, خدمات رسانی موکب های برپا شده به زوار اربعین ادامه یابد,

امام جمعه شهرستان قصرشیرین خواستار استمرار خدمات رسانی موکب های برپا شده تا یک الی دو روز پس از اربعین شد.

,

حجت الاسلام صادق صالحی در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: به لطف خداوند تردد زوار اربعین در مرز خسروی به صورت آسان در حال انجام است.

,

وی افزود: اکنون مساله ای که با آن مواجه هستیم موضوع پیک برگشت زوار اربعین است.

,

امام جمعه شهرستان قصرشیرین همچنین خواستار استمرار خدمات رسانی موکب های برپا شده تا یک الی دو روز پس از اربعین شد.

,

حجت الاسلام صالحی خاطرنشان کرد: موکب های اربعین همچنان تا بازگشت زوار ابا عبدالله الحسین(ع) به استان کرمانشاه پذیرای آنها باشند.

,

, ,

ضرورت اسکان زائرین در اردوگاه های هلال احمر هنگام بازگشت به کشور

, ضرورت اسکان زائرین در اردوگاه های هلال احمر هنگام بازگشت به کشور, ضرورت اسکان زائرین در اردوگاه های هلال احمر هنگام بازگشت به کشور,

محمد باقر محمدی در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: با توجه به تعادلی که در خروج زوار اربعین از مرز خسروی برقرار است و  اینکه رفت و آمدها به خوبی انجام می شود به طور طبیعی در مسیر بازگشت تعداد زوار بیشتر است.

,

وی افزود: انتظار می رود زوار اربعین که چند روزی در کربلای معلی، نجف اشرف و شهرهای زیارتی عزیمت داشتند و خستگی راه را بر تن دارند در اردوگاه ها، موکب ها و استراحت گاه ها به استراحت کافی بپردازند و سپس به شهر و دیار خود بازگردند تا برای خود و دیگران مشکلی ایجاد نکنند زیرا اکثرا با خودروهای شخصی تردد کرده اند

,

محمدی از ایجاد اردوگاه هایی توسط جمعیت هلال احمر در شهرستان قصرشیرین خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون در چهار اردوگاه جمعیت هلال احمر بیش از ۴۲ هزار نفر اسکان داده شدند.

,

سرپرست جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه همچنین یک هزار و ۷۵۰ نفر مصدوم توسط جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه انتقال داده شدند که بیشترین آنها دچار گرما زده شدند و بلافاصله هم کار درمانی آنها توسط تیم های درمانی انجام گرفت.

,

محمدی گفت: به طور کامل آمادگی داریم تا بازگشت آخرین زائر در کنار مردم باشیم.

,

بیش از ۱۰۰ پزشک و پرستار در استان کرمانشاه به زوار اربعین خدمات رسانی می کنند

, بیش از ۱۰۰ پزشک و پرستار در استان کرمانشاه به زوار اربعین خدمات رسانی می کنند, بیش از ۱۰۰ پزشک و پرستار در استان کرمانشاه به زوار اربعین خدمات رسانی می کنند,

دکتر رضا منصوری در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: به منظور خدمات رسانی به زوار به زوار اربعین، شش پست امدادی در کنگاور، سنقر، بیستون، کرمانشاه، اسلام آبادغرب و دالاهو فعال شده که در آنها پزشک، پرستار و کادر درمان با داروهای اورژانسی مستقر شده اند.

,

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه همچنین از ارائه خدمات سنجش فشارخون، سنجش قندخون و دیگر خدمات مورد نیاز زوار اربعین خبر داد‌.

,

به گفته دکتر منصوری همچنین در مرز خسروی پایگاه اورژانس ۱۶ تختخوابی به صورت تفکیک شده برای خواهران و برادران با به کارگیری پزشکان زن و مرد دایر شده است.

,

وی افزود: مجموعا ۳۲ پزشک متخصص و عمومی ۶۸ پرستار و ۱۰ ماما به صورت شیفتی خدماتی را در مرز خسروی به زوار اربعین ارائه می دهند.

,

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: خدمات رسانی پزشکان و پرستاران بسیجی استان کرمانشاه به زوار اربعین از هجدهم شهریور ماه آغاز شده و تا زمان بازگشت زوار ادامه خواهد داشت.

,

دکتر منصوری خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود پزشکان متخصص در بیمارستان های امام حسین(ع) کرمانشاه و ۵۲۰ ارتش به دنبال هماهنگی های انجام شده در صورت ضرورت، پزشک و پرستار مورد نیاز این مراکز تامین می شود.

,

وی با بیان اینکه پزشکان و پرستاران و افراد ماما به صورت شیفتی در مرز خسروی مستقر خواهند شد، افزود: پزشکان با تخصص های زنان، اطفال، بیهوشی و قلب در کنار پزشکان عمومی و افراد ماما خدماتی را به زائرین اربعین ارائه می دهند.

,

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه هنوز در زمان اوج بازگشت زوار به کشور قرار نگرفته ایم اکنون به طور میانگین روزانه به۵۰ تا ۶۰ زائر اربعین توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه خدماتی ارائه می شود.

,

, ,

آفتاب سوختگی و گرما زدگی عمده ترین مشکل زوار اربعین

, آفتاب سوختگی و گرما زدگی عمده ترین مشکل زوار اربعین, آفتاب سوختگی و گرما زدگی عمده ترین مشکل زوار اربعین,

دکتر منصوری عمده بیماری های مشاهده شده میان زوار اربعین را شامل آفتاب سوختگی، عرق سوختگی، گرما زدگی و به ندرت بیماری های عفونی نظیر عفونت ادراری و سرما خوردگی اعلام کرد.

,

وی افزود: طبق توصیه های مسئولان امر، زائرین اربعین سفرشان را به روزهای آخر موکول نکنند بلکه  به تدریج تا قبل از اربعین به کشور بازگردند همچنین هنگام بازگشت، ازدحام ایجاد شده پشت گیت ها را مدیریت کنند.

,

دکتر منصوری با تاکید بر ضرورت به همراه داشتن آب، خواستار مراقبت از اطفال و نوشاندن آب و مایعات کافی به آنها شد و گفت: خانواده ها، کودکان را زیر نور آفتاب نگه ندارند بلکه با کلاه یا چفیه مانع از تابش مستقیم آفتاب به آنها شوند.

,

وی با بیان اینکه خانم ها به واسطه داشتن لباس مشکی بیشتر مراقب گرمازدگی باشند، افزود: زوار اربعین در هنگام بازگشت از سرویس های بهداشتی مطمئن استفاده کنند.

,

دکتر منصوری با تاکید بر ضرورت پرهیز از مصرف غذاهایی که ساعات طولانی مقابل آفتاب قرار گرفته اند، تصریح کرد: زائرین از مصرف مواد غذایی قندی بپرهیزند زیرا صرف نظر از مضرات مصرف مواد غذایی قندی، این مواد جاذب میکروب و مگس هستند.

,

خدمات رسانی ۱۰۰ تیم سواره و پیاده پلیس راه به زوار اربعین

, خدمات رسانی ۱۰۰ تیم سواره و پیاده پلیس راه به زوار اربعین,

سرهنگ کیخسرو دستغیب نیز در گفتگو با خبرنگار مرصاد، با بیان اینکه تردد در جاده های استان کرمانشاه در جریان است، اظهار داشت: شاهد ترافیکی پرحجم اما روان در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه هستیم.

,

رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: با توجه به آغاز موج بازگشت زوار اربعین راه های استان کرمانشاه در هر دو مسیر رفت و برگشت دارای بار ترافیکی هستند.

,

به گفته سرهنگ دستغیب امنیت کامل ترافیکی بر محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه حاکم است‌.

,

وی عنوان کرد: نیروهای پلیس راه به صورت شبانه روزی به منظور ارتقا ایمنی تردد زوار با ۱۰۰ تیم خودرویی، موتوری و پیاده در جاده ها حضور دارند و آماده ارائه خدمات به زوار هستند.

,

رییس پلیس راه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: به زوار توصیه می شود با توجه به انجام رانندگی در مسافت‌های طولانی در مسیر رفت و برگشت و ایجاد خستگی جسمی، قبل از رانندگی استراحت کافی داشته باشند و اگر دچار خواب آلودگی شدند در نخستین پارکینگ مناسب توقف و استراحت کنند تا به تمرکز و آرامش اولیه در رانندگی باز گردند.

,

, ,

۷۰۰ نیروی اورژانس در کرمانشاه آماده خدمات رسانی به زوار اربعین هستند

, ۷۰۰ نیروی اورژانس در کرمانشاه آماده خدمات رسانی به زوار اربعین هستند, ۷۰۰ نیروی اورژانس در کرمانشاه آماده خدمات رسانی به زوار اربعین هستند,

هومن رفیعی سروری نیز در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: به منظور ارائه خدمات به زوار اربعین ۷۰۰ نفر نیرو در اورژانس کرمانشاه آماده باش هستند و ۱۰۵ دستگاه آمبولانس به کارگیری می شود.

,

وی با بیان اینکه ۳۰ دانشگاه علوم پزشکی در خدمت رسانی به زوار معین استان کرمانشاه هستند، افزود: همچنین ۵۷ نقطه استقرار نیروهای اورژانس از ورودی کرمانشاه تا کنگاور در قالب کانکس یا پایگاه وجود دارد که در آنها امداد رسانی به زوار انجام می شود.

,

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از استقرار تعدادی اتوبوس آمبولانس در مرز خسروی خبر داد و گفت: با توجه به مشکل تردد در نصرآباد به خسروی  و ازدحام جمعیت تاکنون چهار دستگاه موتور لانس مستقر شده و خدمات مورد نیاز زوار اربعین را ارائه می دهند.

,

رفیعی تصریح کرد: دو فروند هلی کوپتر شامل یک فروند در هوانیروز کرمانشاه و دیگری در پد بالگرد بیمارستان قصرشیرین برای ارائه خدمات به زوار اربعین مستقر شده است و البته در صورت نیاز یک فروند دیگر هم نزدیک گیت های ورودی و خروجی مرز خسروی مستقر می شود.

,

وی از ارائه خدمات به زوار اربعین در درمانگاه اورژانس واقع در ورودی پایانه مرزی خسروی خبر داد و افزود: در صورتی که تعداد مصدومان فراوان باشد پس از ارائه خدمات به آنها، آمبولانس برای انتقال مصدومان اعزام خواهد شد‌.

,

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: سه مرکز فرماندهی کوچک در مرز خسروی، اسلام آبادغرب و بیستون به مدیریت نیروهای اورژانس، به کارگیری آمبولانس ها و انجام پشتیبانی می پردازند.

,

رفیعی خاطرنشان کرد: مردم وسایل و تجهیزات مورد نیاز خود را به همراه داشته باشند اگرچه تجهیزاتی توسط موکبها تدارک دیده شده  است.

,

وی با بیان اینکه بیماران حتما داروهای خود را به همراه داشته باشند‌، افزود: افراد مبتلا به دیابت و مشکلات قلبی-کلیوی در گرما پیاده روی نکنند.

,

رفیعی گفت: اگر فردی دچار گرما زدگی شد، با سامانه ۱۱۵ تماس بگیرد و تا زمان حضور نیروهای اورژانس، وی را به نقطه ای امن و خنک منتقل کنند.

,

وی ضمن ضرورت به همراه داشتن  وسایل بهداشتی توسط زوار اربعین، افزود:با توجه به تردد پر حجم، اگر زائرین در حین رانندگی خسته شدند به استراحت بپردازند.

,

به گزارش مرصادنیوز، موج بازگشت زوار اربعین به کشور شدت یافته و ضرورت دارد همچنان دستگاه های خدمات رسان در کنار هیئات مذهبی و موکب های برپا شده به ارائه خدمات شان ادامه دهند تا خستگی راه بر تن زوار اربعین باقی نماند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه