اخبار داغ

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان:

مثل فرزندان خودمان از دانش‌آموزان مراقبت خواهیم کرد/ والدین تخلفات بهداشتی مدارس گیلان را گزارش دهند

مثل فرزندان خودمان از دانش‌آموزان مراقبت خواهیم کرد/ والدین تخلفات بهداشتی مدارس گیلان را گزارش دهند
“محمد فائزی”، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اینکه از مهر ماه امسال شاهد بازگشایی مدارس در تمامی سطوح هستیم و این امر نیازمند رعایت نکاتی از سوی مدارس، والدین و دانش‌آموزان خواهد بود، گفت: والدین مثل گذشته به معلمان ما در مدارس اعتماد کنند و اطمینان داشته باشند مثل فرزندان خودمان از دانش‌آموزان مراقبت خواهیم کرد لذا به هیچ وجه نگران نباشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ “محمد فائزی” مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در گفت‌و‌گو با ۸دی، با اشاره به برنامه‌های سازمان جهت رفع کمبودهای آموزشی و فنی در مدارس سطح استان در پی بازگشایی مدارس اظهار کرد: با توجه به اهمیت ارتقای کیفیت آموزش و یادگیری، جلوگیری از افت تحصیلی و جبران آسیب‌های ناشی از دوران کرونا بنا به دستور ستاد ملی مدیریت کرونا از مهر ماه سال جاری، کلیه کلاس‌های دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید در همه مقاطع و رشته‌ها حضوری برگزار می‌گردد و به لطف پروردگار از مهر ماه سال جاری حضور پرنشاط دانش آموزان در مدارس استان را شاهد خواهیم بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
وی با بیان اینکه اعتقاد داریم بسیاری از مهارت‌های زیستی در تعامل با همسالان در مدارس اتفاق می‌افتد، افزود: نزدیک به سه سال از همه‌گیری ویروس کرونا را با فراز و نشیب‌های فراوان پشت سر گذاشتیم و در فرآیند مقابله با این ویروس پیچیده، تجربیات ارزشمندی در همه سطوح جامعه، خانواده، اداره، حمل و نقل و دیگر بخش‌های اجتماعی بویژه اداره مدارس کسب کردیم.
,
 
,
نتایج تحصیلی دوران کرونا بیانگر لزوم برپایی آموزش حضوری است
, نتایج تحصیلی دوران کرونا بیانگر لزوم برپایی آموزش حضوری است,
 
,
فائزی به دستیابی دانش‌آموزان به درجه قابل قبولی از سواد سلامت برای حضور در اجتماع به ویژه در مدارس اشاره کرد و گفت: در این فرایند آموزش و پرورش، صدا و سیما، دانشگاه علوم پزشکی بسیار تاثیر گذار بودند.
,
 
,
این مسئول در بخش دیگر از سخنان خود بیان کرد: از ۱۴ فروردین سال جاری کلاس‌های دانش‌آموزان در کلیه مدارس و تمامی دوره‌های تحصیلی به صورت حضوری برگزار شد، از طرفی وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات دوران کرونا نشان داد که صرفا باید کلاس‌های درس را به صورت حضوری برگزار کنیم.
,
 
,
وضعیت بهداشتی مدارس گیلان/ کلاس‌های آموزشی رعایت بهداشت مدارس برگزار شد
, وضعیت بهداشتی مدارس گیلان/ کلاس‌های آموزشی رعایت بهداشت مدارس برگزار شد,
 
,
وی با اشاره به تمهیدات انجام شده در مدارس بیان کرد: در کلیه مدارس ابتدایی و مدارس دخترانه شهری مراقب سلامت داریم و در همه مدارس یک رابط سلامت وجود دارد که بهداشت دانش آموزان مدرسه را کنترل می‌کند و در اکثر کلاس‌های درس دستگاه مکانیکی تهویه هوا نصب شده و سرویس‌های بهداشتی نیازمند به تعمیر را بازسازی کرده‌ایم.
,
 
,
فائزی تصریح کرد: با انجام واکسیناسیون عمومی کرونا، سطح ایمنی جامعه به حد قابل قبولی رسیده است، کلیه معلمان، دو نوبت دز واکسن کرونا را تزریق نموده‌اند و توصیه کردیم که دز یادآور را نیز دریافت نمایند، برای کلیه مدیران و معاونین مدارس، کلاس‌های آموزشی رعایت بهداشت مدارس برگزار و نکات ضروری بهداشت مدارس را به آنان آموزش دادیم.
,
 
,
رئیس آموزش و پرورش اضافه کرد: موادی مثل مایع دستشویی، مواد گندزدا، مایع ضد عفونی کننده دست و ماسک (برای افرادی که ماسکشان پاره یا مستهلک می‌شود) در کلیه مدارس شهری و روستایی به اندازه لازم قرار داده شده و در مدارس پرجمعیت شهری دستگاه پمپ اسپری کننده و تب سنج نیز فراهم کردیم.
,
 
,
مثل فرزندان خودمان از دانش‌آموزان مراقبت خواهیم کرد
, مثل فرزندان خودمان از دانش‌آموزان مراقبت خواهیم کرد,
 
,
وی با توصیه به والدین دانش آموزان گفت: والدین مثل گذشته به معلمان ما در مدارس اعتماد کنند و اطمینان داشته باشند مثل فرزندان خودمان از دانش‌آموزان مراقبت خواهیم کرد لذا به هیچ وجه نگران نباشند.
,
 
,
نکات بهداشتی کرونایی مدارس گیلان
, نکات بهداشتی کرونایی مدارس گیلان,
 
,
این مسئول با اشاره به انتظارات و نکات بهداشتی مدنظر که باید در مدارس رعایت شود، تصریح کرد: از مهر ماه امسال شاهد بازگشایی مدارس در تمامی سطوح هستیم و این امر نیازمند رعایت نکاتی از سوی مدارس، والدین و دانش‌آموزان خواهد بود که  آن موارد بدین شرح است؛
,
 
,
* استفاده از ماسک جزء موارد ضروری است، پس از هر زنگ کلاس می‌توانند با فاصله از سایر همکلاسی‌ها در فضای باز چند دقیقه‌ای ماسک خود را بردارند.
,
 
,
* غذای میان وعده حتما در فضای باز با فاصله از سایر همکلاسی‌ها میل شود.
,
 
,
* به همراه داشتن ماسک اضافه و محلول ضد عفونی کننده دست الزامی است.
,
 
,
* استفاده از لوازم التحریر شخصی، پرهیز از دست دادن، روبوسی کردن و بغل کردن همدیگر، شستشوی دست‌ها در موارد لازم، استفاده از مهر و جانماز شخصی مورد تاکید است.
,
 
,
* پس از هرگونه فعالیت ورزشی یا کارگاهی دست خود را با آب و صابون بشویند.
,
 
,
* دانش آموزان عزیز در منزل زمان استفاده از موبایل، لپ تاپ و تبلت را به حداقل تقلیل دهند چون به شدت به ستون فقرات گردن و چشم آسیب می رساند، بر این اساس والدین این مورد را مدنظر قرار داد و مدیریت و نظارت نمایند.
,
 
,
والدین تخلفات بهداشتی مدارس گیلان را گزارش دهند
, والدین تخلفات بهداشتی مدارس گیلان را گزارش دهند,
 
,
فائزی به سرکشی مداوم تیم‌های نظارتی بهداشت به مدارس اشاره و خاطرنشان کرد: والدین می‌توانند در صورت مشاهده عدم رعایت دستورات بهداشتی در مدارس برای ثبت شکایات و… به سامانه نظارت (shekayat.medu.ir) مراجعه نمایند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه