اخبار داغ

نماینده مردم تربت حیدریه:

قیمت خرید حمایتی زعفران ۴۱ میلیون تومان تعیین شد

قیمت خرید حمایتی زعفران ۴۱ میلیون تومان تعیین شد
زنگنه از اعلام قیمت خریدحمایتی زعفران در سال جاری خبر داد و افزود: قیمت حمایتی زعفران برای یک کیلو نگین مرغوب ۴۱میلیون و ۲۱۵هزار تومان تعیین شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محسن زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دومین جلسه کمیته قیمت گذاری و سیاست های حمایتی از محصولات کشاورزی با موضوع زعفران پس از بحث و گفتگوهای فراوان، در خصوص قیمت حمایتی زعفران در سال آتی جمع بندی و تصمیم گیری شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد از محل ۳ هزار میلیارد اعتبار جدول تبصره ۱۴ بودجه ۱۴۰۱، بعنوان یارانه تسهیلات استفاده شده و با اهرم قرار دادن در یکی از بانک های کشور، تسهیلات ارزان قیمت تا سقف ۵۰هزار میلیارد ریال در اختیار کشاورزان و نیز خریداران با رعایت کف قیمت مصوب قرار گیرد.

,

این نماینده مجلس ادامه داد: از ابزار بازار سرمایه از جمله اوراق اختیار معامله جهت ترغیب سرمایه گذاران و نیز صندوق های سرمایه گذاری به فعالیت در حوزه زعفران استفاده گردد و بورس زعفران تقویت شود.

,

زنگنه بیان کرد: شرکت تعاونی روستایی از طریق اتحادیه ها، عملیات خرید حمایتی را در صورت نیاز انجام دهد و اولویت با حمایت از بخش خصوصی است.

,

وی تصریح کرد: بر اساس میانگین هزینه های تولید که توسط معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی استخراج شده و با رعایت سود متعارف برای کشاورز، در نهایت قیمت حمایتی برای یک کیلو نگین مرغوب ۴۱میلیون و ۲۱۵هزار تومان تعیین شد.

,

 نماینده تربت‌حیدریه ،زاوه و مه ولات اظهار کرد ؛ این قیمت، قیمت کف بوده و بر اساس پیش بینی ها و نیز تجربه سال گذشته، احتمال داده می شود قیمت زعفران در سال آتی زراعی به بیش از این مبالغ برسد.

,

وی گفت: پیشنهادات کمیته جهت تصویب نهایی به شورای قیمت گذاری و تنظیم سیاست های حمایتی وزارت جهاد کشاورزی ارسال می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه