اخبار داغ

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه :

اهل سنت نسبت به مقام و منزلت امام حسین(ع) ارادت کامل دارد

اهل سنت نسبت به مقام و منزلت امام حسین(ع) ارادت کامل دارد
عبدالرحمن مرادی با اشاره به اینکه در عمل باید در راستای احیای دین و سنت های دینی کوشا باشیم، گفت: اهل سنت نسبت به مقام و منزلت امام حسین(ع) ارادت کامل دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالرحمن مرادی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: ارادت و محبت مسلمین به ساحت مبارک و مقدس اهل بیت نبوی(ع) از امور مسلم و روشن است و به ویژه ما اهل سنت به مناقب، مقام و منزلت اهل بیت(ع) و در راس آنها امام علی(ع) و امام حسین(ع) ارادت کامل دارد و حب شان را بر خود واجب می دانیم.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه افزود: در کلام مفسیرین، محدثین و فقهاء و سیره نویسان اهل سنت به فور از اهل بیت(ع) یادشده و به آنها توسل جستند تا جایی که امام سر مذهب ما حضرت امام شافعی آل پیامبر(ص) را ریسمان محکم خود و وسیله(تقرب) خود به سوی خدا می دانست که به وسیله آنها نامه عملش، در روز قیامت به دست راست وی داده می شود.

به گفته ماموستا مرادی بسیاری از شعرای اهل سنت نیز در مدح آل پیامبر(ص) و امام حسین(ع) اشعار را سروده اند که از جمله آنها مناجاتی از حضرت مولانا خالد شهرزوری از بزرگان طریقت نقشبندی، شیخ محمد سمیرانی سنندجی و همچنین شیخ رضا طالبانی کرکوک است که نمونه های کوچکی از اشعار شعرای اهل سنت در مورد امام حسین(ع) وعشق و ارادت اهل سنت از دور و نزدیک به حضرت سیدالشهدا(ع است.

وی افزود: مزار مطهر امام حسین(ع) از همان ابتدای حادثه کربلا مورد زیارت عاشقان و دوستداران ایشان بوده است و این عشق، ازدحام و اشتیاق مردم چه افرادی که به زیارت مشرف شده اند و چه افرادی که موفق به زیارت نشده اند یا حتی افرادی که در آینده با زیارت مزار امام حسین(ع) می روند، نشانگر تجدید بیعت با خون امام حسین(ع) و یاری دادن دین خدا و احیای سنت رسول الله(ص) وهدف بزرگ امام حسین(ع) و یارانشان با اهدای خون مبارکشان در کربلا به منظور احیای سنت ها و کشتن بدعت ها و احیای حاکمیت حق اسلامی است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: بر ما لازم است ضمن زیارت مزار امام حسین(ع) در عمل نیز در راستای احیای دین و سنت های دینی کوشا باشیم .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه