اخبار داغ

یک مدرس دانشگاه مطرح کرد:

افزایش سن ازدواج، متاثر از کمرنگ شدن قداست امر ازدواج

افزایش سن ازدواج، متاثر از کمرنگ شدن قداست امر ازدواج
مهدی عطایی گفت: در حال حاضر، در سطح جامعه عللی مختلفی بر ارزش امر ازدواج فرزندان سایه انداخته و اهمیت آن را کمرنگ کرده که این مسئله موجب افزایش سن ازدواج فرزندان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی عطایی، مدرس دانشگاه و کارشناس امور اجتماعی در گفت و گو با عصراترک با تاکید بر اهمیت امر ازدواج در جامعه، اظهار کرد: در گذشته امر ازدواج، قداست و جایگاهی که در زندگی اجتماعی مردم داشت، در حال حاضر اهمیت این موضوع در جامعه کمرنگ شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

عطایی گفت: افزایش سن ازدواج در جامعه نیز متاثر از این مسئله است.

,

وی بیان کرد: شیوع چشم و هم چشمی ها، مشکلات اقتصادی، انجام تحصیلات تکمیلی، اشتغال، باور از دست دادن آزادی با انجام ازدواج، راحت تر شدن روابط بین دختران و پسران از جمله مهمترین عوامل مهم بر کمرنگ شدن اهمیت امر ازدواج و افزایش سن ازدواج در جامعه هستند.

,

این مدرس دانشگاه همچنین به مطالبه مهریه و داشتن جهیزیه کامل برای تشکیل یک زندگی جدید را از دیگر عوامل بسیار مهم در افزایش سن ازدواج فرزندان بیان کرد.

,

وی خاطرنشان کرد: در صورتیکه حتی برخی از فرزندان برای تشکیل زندگی، مطالبه مهریه سنگین و یا داشتن جهیزیه کامل را مهم ندانند، با این وجود، برخی از والدین و خانواده های فرزندان این مسئله را برای تشکیل یک زندگی با دوام بسیار مهم می دانند و بر آن اصرار می کند.

,

عطایی اظهار کرد: شیوع چنین باوری بابت نگرانی از آینده فرزندان است که مطالبه مهریه سنگین و داشتن جهیزیه کامل را ضامن زندگی و آینده فرزندان خود می دانند.

,

وی گفت: این در حالی است که پرونده های طلاق، اهمیت این باور را رد می کنند و مطالبه مهریه های سنگین را ضامن حفظ زندگی نمی دانند.

,

این مدرس دانشگاه یادآور شد: تجمل گرایی و چشم و هم چشمی ها نیز ریشه در تک فرزندی و تامین بهترین رفاه زندگی برای فرزند دارد.

,

عطایی تصریح کرد: آنچه که می تواند نگاه های اشتباه نسبت به امر ازدواج را تغییر دهد، داشتن بلوغ فکری، آمادگی فکری، بلوغ عاطفی، داشتن مهارت های زندگی همچنین بهره مندی از اشتغال مناسب هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه