اخبار داغ

رتبه اول گیلان در صدور مجوز صنایع تبدیلی کشاورزی

رتبه اول گیلان در صدور مجوز صنایع تبدیلی کشاورزی
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه کشاورزی استان جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد، گفت: در استان گیلان بیش از ۲۱۰۰ پروانه بهره‌برداری در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی وجود دارد که از این نظر رتبه اول کشور را دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی گیلان در گفتگویی با اشاره به اینکه کشاورزی نقش مهمی در تولید، معیشت و اشتغال جوامع دارد، اظهار کرد: مدیریت صحیح و عملکرد مناسب در بخش کشاورزی متضمن تأمین امنیت غذایی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی، ,
 
,
وی با بیان اینکه کشاورزی استان گیلان جایگاه ویژه ای در کشور دارد، افزود: در استان گیلان بیش از ۲۱۰۰ پروانه بهره برداری در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی وجود دارد که از این نظر رتبه اول کشور را دارد.
,
 
,
قاسم جوادزاده با اشاره به اینکه بخش عمده ای از این پروانه‌های بهره برداری صادر شده در حال فعالیت هستند، گفت: مشکلات نقدینگی، نیروی انسانی، بازار، کیفیت مواد اولیه، ضعف فناوری، فرسودگی ماشین‌آلات، ضایعات بالای تولید از دلایلی است که سبب شده فقط ظرفیت عملی یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن در حال فعالیت باشد.
,
 
,
این مسئول با تأکید بر لزوم برنامه ریزی و مدیریت صحیح برای فعال سازی ظرفیت‌های خالی در این بخش، تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت خالی موجود می‌تواند زمینه اشتغال زایی را فراهم کند.
,
 
,
وی به وجود ۶۵ پروژه‌ها و طرح‌های نیمه تمام در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی با برخورداری از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی اشاره کرد و گفت: برای این تعداد طرح ۷۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز دارند.
,
 
,
جوادزاده با بیان اینکه از این میزان سرمایه گذاری ۳۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات است، خاطرنشان کرد: بهره برداری از این طرح ظرفیت فرآوری ۳۰۰ هزار تن فراوری محصول را افزایش داده و برای ۱۰۵۰ نفر اشتغال زایی می‌شود. با این اقدام سهم فراوری صنایع تبدیلی استان به ۷۰ درصد تولیدات خواهد رسید.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه