اخبار داغ

امام جمعه موقت یزد:

مردم عراق امسال هم در ایام اربعین سنگ تمام گذاشتند/ گردهمایی اربعین مانور مسلمانان جهان است

مردم عراق امسال هم در ایام اربعین سنگ تمام گذاشتند/ گردهمایی اربعین مانور مسلمانان جهان است
حجت‌الاسلام محمدی گفت:‌ مردم عراق و ایرانی‌هایی که در عراق موکب دارند، سنگ تمام گذاشتند و همه به سهم خود در تامین نیازهای زائران و ایجاد نظم و ترتیب ایجاد کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، ائمه جمعه در شهرهای مختلف استان یزد مباحث مختلف اجتماعی، سیاسی و اعتقادی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

امام جمعه موقت یزد: مردم عراق امسال هم در ایام اربعین سنگ تمام گذاشتند

, امام جمعه موقت یزد: مردم عراق امسال هم در ایام اربعین سنگ تمام گذاشتند, امام جمعه موقت یزد: مردم عراق امسال هم در ایام اربعین سنگ تمام گذاشتند,

حجت‌الاسلام سید ناصر محمدی امام جمعه موقت یزد در خطبه‌های این هفته نمازجمعه گفت: دشمنان اسلام، جمهوری اسلامی ایران را دست کم نگیرند زیرا جمهوری اسلامی سرآغاز حکومت دوباره فرزندان فاطمه است و روز به روز رونق تا ظهور منجی عالم بشریت، رونق می گیرد.

,

وی افزود: رویداد پیاده روی اربعین بسیار حائز اهمیت است زیرا یکی از معجزات خدا در زمان معاصر محسوب می‌شود و این در حالی است که معاندان، یا اخبار این واقعه مهم را منتشر نمی‌کنند یا آن را تحریف می‌کنند.

,

خطیب موقت نماز جمعه یزد اظهار داشت: نقطه مشترک تمام کسانی که در پیاده‌روی اربعین شرکت کرده اند، عشق به امام حسین و اهل بیت(ع) است، برخی از این افراد نه تنها شیعه نیستند بلکه مسلمان هم نیستند و پیروان سایر ادیان الهی هستند اما عشق به امام حسین(ع) در وجود آنها شعله کشیده است.

,

محمدی تأکید کرد: مدیریت ۲۰ میلیون زائر در یک کشور و تامین آب و غذا و خوراک و امنیت آنها کار ساده‌ای نیست و بیشتر شبیه به یک معجزه است؛ اینها کار دولتها نیست بلکه کار ملت است، ملتی که با عشق به امام حسین(ع) گاه حتی هستی خود را در این مسیر می گذارند.

,

وی تصریح کرد:‌ مردم عراق و ایرانی‌هایی که در عراق موکب دارند، سنگ تمام گذاشتند و همه به سهم خود در تامین نیازهای زائران و ایجاد نظم و ترتیب اثرگذار بودند.

,

امام جمعه موقت یزد عنوان کرد: پیاده روی اربعین سیاسی نیست بلکه تظاهرات به نفع خاندان پیامبر و مانور حسین بن علی(ع) و مانور مسلمانان جهان است و اباعبدالله الحسین(ع) در این حرکت، یاران خود را به رخ جهانیان می کشد.

,

محمدی گفت: بر خود وظیفه می‌دانیم از مسئولان کشور، از مسئولان عراق، نیروهای نظامی و انتظامی، مردم، موکب داران و همه دست اندرکاران حج تشکر و قدردانی کنیم.

,

وی بیان کرد: مردم عراق هم سنگ تمام گذاشتند و زندگی خود را صرف زائران امام حسین(ع) کرده اند و امیدواریم هر سال این مراسم با رونق بیشتر و به صورت گسترده تر برگزار شود.

,

امام جمعه بخش مرکزی یزد: رشد فزاینده حضور در پیاده‌روی اربعین نشان‌دهنده گرایش معنادار مردم به دین است

, امام جمعه بخش مرکزی یزد: رشد فزاینده حضور در پیاده‌روی اربعین نشان‌دهنده گرایش معنادار مردم به دین است, امام جمعه بخش مرکزی یزد: رشد فزاینده حضور در پیاده‌روی اربعین نشان‌دهنده گرایش معنادار مردم به دین است,

آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: بر خود لازم می‌دانم از فعالیت دست‌اندرکان اربعین اعم از ستاد اربعین، وزات راه و شهرسازی، فعالان حوزه حمل و نقل، مخابرات، استانداری‌ها، نیروهای مسلح و وزارت بهداشت و درمان تشکر و قدردانی کنم.

,

وی ادامه داد: همچنین وظیفه می‌دانم از موکب‌داران و مردم عزیز و دولت خوب عراق و خیران و واقفانی که در این زمینه تلاش کردند به ویژه آن دسته از یزدی‌هایی که با فعالیت خود در ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی به نمایندگی از حسینیه ایران مشغول به فعالیت خدماتی و فرهنگی در مسیر پیاده روی اربعین هستند، قدردانی کنم.

,

امام جمعه بخش مرکزی یزد اظهار داشت: رشد فزآینده و صعودی جمعیت مشتاق اربعینی، این مسئله را به خوبی برای همه روشن می کند که نه تنها دین در جامعه افول نکرده بلکه نقش بسیار پر رنگی دارد و ارزش های آن همواره جوانان را به طرف خود جذب می کند و پیاده روی باشکوه اربعین حسینی، نمونه روشن و ارزشمند آن است.

,

مدرسی افزود: در اربعین همه نهادها اعم از مردمی، خصوصی، دولتی و رسانه ای در یک راستا و مبتنی بر یک اصل و هدف حرکت می کنند و این هم افزایی می تواند به عنوان الگویی شاخص در عرصه‌های دیگر نیز مورد توجه قرار بگیرد و گره‌گشا و جریان‌ساز باشد.

,

وی اضافه کرد: این روند و این جنس از هم افزایی در احیای حق الناس، وظیفه شناسی، صداقت، یاری مظلوم، نماز و حجاب و سایر موضوعات اجتماعی بسیار تاثیرگذار است.

,

امام جمعه بهاباد: دشمن چشم دیدن عظمت اربعین را ندارد

, امام جمعه بهاباد: دشمن چشم دیدن عظمت اربعین را ندارد, امام جمعه بهاباد: دشمن چشم دیدن عظمت اربعین را ندارد,

حجت الاسلام حسین حاتمی امام جمعه بهاباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: مردم با برپایی پیاده روی اربعین و به نمایش گذاشتن شور حسینی هیچ گاه اجازه ندادند که بهانه‌ای به فرصت طلبان داده شود زیرا اربعین حسینی نماد مبارزه با ظلم و ظالمین است.

,

وی افزود: دشمن خیلی تلاش کرد تا مانع پیاده روی عظیم اربعین شود اما ناکام ماند و جا دارد از تک تک زائرین که قطره‌ای از این اقیانوس شدند تشکر می‌کنیم.

,

امام جمعه بهاباد بیان کرد: مردم میهمان نواز کشور عراق میلیون‌ها زائر را طی چندین روز تغذیه و اسکان دادند که کار بزرگی است واین کار شایسته تقدیر است.

,

حاتمی عنوان کرد: اربعین همایش و حماسه مردمی در پاسخ به حماسه حسینی در عاشورا است و در حال حاضر از ۸۰ ملیت و کشور در این همایش حضور دارند.

,

امام جمعه ابرکوه: امروز کربلا محور وفاق جهان اسلام است

, امام جمعه ابرکوه: امروز کربلا محور وفاق جهان اسلام است, امام جمعه ابرکوه: امروز کربلا محور وفاق جهان اسلام است,

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: کربلا امروز محور وفاق جهان اسلام است که تمام عزت واعتلا و اقتدار جهان تشیع به این مرکز که قلبه گاه سیاسی امت اسلامی است منتهی می‌شود و اربعین جلوه گاه جهاد تبیین است.

,

وی اظهار داشت: کربلای امروز به عنوان کانون شکل گیری کنگره جهانی امت اسلامی به ویژه جهان تشیع مطرح است.

,

امام جمعه ابرکوه بیان کرد: جلوه عینی این پرورش یافتگان در مکتب عاشورا رزمندگان اسلام بوده و هستند که در دوران دفاع مقدس نشان دادند که ما ملت امام حسینیم .

,

حسینی عنوان کرد: تاریخ هرگز شهدای عزیز، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، جانبازان، آزادگان و فداکاران که سلسله جنبان اینهمه عزت و افتخار و اقتدار شدند را فراموش نخواهد کرد.

,

امام جمعه مهریز: رسانه‌های بیگانه گردهمایی اربعین را سانسور می‌کنند

, امام جمعه مهریز: رسانه‌های بیگانه گردهمایی اربعین را سانسور می‌کنند, امام جمعه مهریز: رسانه‌های بیگانه گردهمایی اربعین را سانسور می‌کنند,

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی امام جمعه مهریز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گفت: پیاده‌روی اربعین امسال باشکوهتر از همیشه با میهمان نوازی مردم عراق به خصوص در نجف و کربلا برگزار شد و وحدت امت اسلام و شکست دشمنان را مقابل عظمت مسلمین نشان داد.

,

وی با قدردانی از مردم و مسئولانی که در برگزاری این راهپیمایی عظیم در ۲ کشور ایران و عراق زحمت کشیدند ادامه داد: پیاده روی اربعین بزرگترین گردهمایی در جهان است که مسلمانان و عاشقان اهل بیت عصمت  و طهارت (ع) اوج عزت و قدرت را به منصه بروز و ظهور رساندند.

,

امام جمعه مهریز اظهار کرد: خدمات مردم عراق و میهمان نوازی آنها در خدمت به زوار حضرت سیدالشهدا (ع) موضوع مهمی است که باید ضمن قدردانی هیچگاه از ذهن مردم پاک نشود.

,

محی الدینی از اینکه رسانه‌های وابسته به دشمنان از پوشش این عظمت و صحنه‌های زیبا و به یاد ماندنی آن چشم پوشی و اخبار آن را سانسور می‌کنند به شدت انتقاد کرد.

,

وی گفت: دشمنان هیچگاه چشم دیدن وحدت مسلمین و قدرت و عظمت آنها را به خصوص با برپایی راهپمایی عظیم اربعین حسینی ندارند و باید این برنامه‌ها روز به روز برجسته و مناسب منکعس شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه