اخبار داغ

صبر درس اول مکتب عاشورا؛

اندر سرسختی‌های پیاده‌روی اربعین/ «راهی است راه عشق که هیچش کناره نیست»

اندر سرسختی‌های پیاده‌روی اربعین/ «راهی است راه عشق که هیچش کناره نیست»
روز‌ها از پی هم می‌گذرد و تقویم خبر از فرارسیدن اربعین حسینی می‌دهد بیش از 1400 سال از عاشورای حسینی می‌گذرد اما گذر زمان، داغ عاشورایی شیعیان را سرد نکرده و حالا پس از قرن‌ها زمزمه‌های لبیک به ندای «هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی» حسین بن علی (ع) در سراسر جهان به گوش می‌رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، از نخستین روزهای شهریور ماه، شور و حال سفر سراسر کشور را فرا گرفت و برنامه‌ریزی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین آغاز شد؛ همه دست به کار شدند، مقدمات سفر یک به یک انجام شد، ثبت نام و در نهایت، بستن کوله بار برای سفر، سفری که به اعتقاد برخی، تمرینی برای روز ظهور منجی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

با اعلام ستاد مرکزی اربعین برای آغاز ثبت نام، مشتاقان سفر همه دست به کار شدند، عده ای جا ماندند اما هر روز خبرهای جدید از این ستاد می رسید، خبرهایی که مشتاقان جا مانده را تا لحظه اعزام امیدوار نگه داشت.

,

ناکام ماندن جریان صدر

, ناکام ماندن جریان صدر, ناکام ماندن جریان صدر,

در هیاهوی ثبت نام ها، مهلت تمدید و مقدمات سفر، خبرهای مختلفی از عراق مخابره شد. یکی از این اخبار نگران کننده، اخباری بود که اوضاع بغداد را ناآرام کرد و ورود به عراق از تمامی مرزها منع شد، خبری که رسانه ها از آن به عنوان جریان صدر یاد کردند.
 

,
,

 

,

, ,

پس از اینکه رهبر جریان صدر اعلام کرد از سیاست کناره‌گیری می‌کند، آشوبگران حامی این جریان، چند ساختمان دولتی در منطقه سبز را اشغال کردند و عراق ۱۰ ماه پس از انتخابات پارلمانی و تشکیل نشدن دولت به دلیل اختلافات سیاسی، شاهد حوادث امنیتی بود.

,

واکنش مقتدی الصدر و کناره‌گیری از فعالیت سیاسی به مشکلات دامن زد و تحرک طرفداران صدر و اشغال چند مرکز دولتی شروع شد.

,

اغتشاشات عراق چند روزی ادامه داشت و مشتاقان پیاده روی اربعین، نگران، اخبار را دنبال می کردند تا اینکه در نهایت اوضاع آرام و مرزها باز شد.
 

,
,

 

,

, ,

آغاز مجدد موج ثبت نام‌ها در سامانه سماح

, آغاز مجدد موج ثبت نام‌ها در سامانه سماح, آغاز مجدد موج ثبت نام‌ها در سامانه سماح,

با اعلام باز شدن مرز مهران از سوی فرماندار مهران، موج ثبت نام ها در سامانه سماح دوباره آغاز شد و آمار ثبت نام در تمامی استانها جهشی قابل ملاحظه پیدا کرد.

,

ازدحام در مرز مهران به حدی بود که مسئولان این شهرستان مدام مردم را به صبوری برای عبور از مرز دعوت می کردند گاهی نیز دستور توقف اعزام کاروانها به سمت مهران صادر می شد.

,

نه فقط مردم ایران بلکه دوستداران آزادی و آزادگی و محبان اهل بیت (ع) از گوشه و کنار جهان و از کشور‌های مختلف از جمله لبنان، پاکستان، هند، لبنان، قطر، امارات، کویت، بحرین و… برای شرکت در پیاده روی اربعین به سمت مرزهای عراق آمده بودند.

,

رئیس ستاد مرکزی اربعین در طول این مدت بارها اعلام کرد که ظرفیت پذیرش زائر دیگر وجود ندارد و مردم به مرزها مراجعه نکنند و این باز هم، خبری ناخوشایند برای مشتاقان زیارت بود.
 

,
,

 

,

, ,

بسته شدن مرزها بر روی زائران حسینی

, بسته شدن مرزها بر روی زائران حسینی, بسته شدن مرزها بر روی زائران حسینی,

میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین در مصاحبه های خود بارها اعلام کرد که مرزها بسته شده و حتی برای اتوبوس ها دیگر صورت وضعیت صادر نمی شود و این اخبار بسیاری از کاروانها را از سفر باز داشت.

,

عده ای صبورانه همچنان هم اخبار را دنبال می کردند تا شاید خبرهای خوبی از باز شدن مرزها بشنوند اما سفرهای زمینی چند روز به طور کامل منتفی شد و تنها سفرهای هوایی برقرار بود.

,

مشکلات در عراق هر روز بیشتر و بیشتر شد، آب آشامیدنی و وسیله نقلیه کیمیا شد، دمای هوا به 48 درجه رسید و همه اینها، بسته شدن مرزها و لغو سفر با اتوبوس را قطعی کرد.

,

دلدادگانی که برای این سفر برنامه ریزی کرده بودند، باز هم کوتاه نیامدند و درخواست های خود را از طرق مختلف به گوش مسئولان امر رساندند. مسئولان هم که شاهد بودند ساعت به ساعت بر ازدحام جمعیت در مرزها افزوده می شود، به فکر چاره افتادند.

,

با نشر این خبرها، سفر برخی مشتاقان به طور کامل لغو و برخی دیگر به تاخیر افتاد و این امر سبب شد از ازدحام جمعیت کاسته شود از سوی دیگر آنها که به عتبات عالیات عراق مشرف شده و پیاده روی را انجام داده و زیارت کرده بودند، در آستانه بازگشت قرار گرفتند و اینها سبب شد تا اتفاقات خوبی رقم بخورد و مرزها دوباره باز شود.
 

,
,

 

,

, ,

خبر خوش برای زائران اربعین

, خبر خوش برای زائران اربعین, خبر خوش برای زائران اربعین,

رئیس ستاد مرکزی اربعین در مصاحبه ای تلویزیونی اعلام کرد و مرزهای غرب کشور باز شده و حالا زائران می توانند به مرزها مراجعه کنند و این خبر موجی از شادی در دل محبان الحسین (ع) ایجاد کرد.

,

حالا این روز‌ها عراق میزبان زائرانی است که با وجود تهدیدات امنیتی از سوی گروه‌های تکفیری از گوشه گوشه کشور‌هایی همچون عراق، ایران، سوریه و ... برای شرکت در اربعین حسینی (ع) با پای پیاده راهی کربلای معلی می‌شوند.

,

میلیون‌ها عزادار حسینی، چنان نمادی برای شیعه معرفی کرده‌اند که همانند آن در هیچ آیین و مذهبی پیدا نمی‌شود و چنان تعظیم شعائری برپا کرده‌اند که جهانیان در عظمت آن مبهوت مانده‌اند.

,

باورش کمی سخت است که درگیر مسائل دنیایی خود باشیم و ناگاه ببینیم که مردمی فارغ از تمامی مشکلات دنیا کوله بار سفر بسته و به سوی قبله عشاق، حرم اباعبدالله الحسین (ع) سفر می‌کنند.

,

 

,

, ,

صبر آموزه‌ای حسینی 

, صبر آموزه‌ای حسینی , صبر آموزه‌ای حسینی ,

مشکلاتی از قبیل ثبت نام، گرفتن گذرنامه و بلیط تا باز و بسته شدن مرز‌ها هیچ کدام نتوانست مانع سفر عاشقان فرزند زهرا (س) باشد.

,

شاید این سفر و این مسیر اندکی صبر و تحمل لازم داشته باشد، اما به این فکر کنیم که جایگاه خانواده ما از خانواده امام حسین (ع) بالاتر نیست و اهل‌بیت امام نیز سختی و مشقت‌های فراوانی را در این مسیر متحمل شدند آن‌ها ۲۰ شبانه روز در بیابان‌های کوفه تا شام پیاده رفتند.

,

عشق به امام حسین علیه السلام جهانی است، زائران سختی‌ها را به جان می‌خرند تا در اجتماع بین المللی اربعین خود را به حرم سید الشهدا برسانند پرچم امام حسین (ع) امت واحد‌ه ای است که تمام ملت‌ها را دور خود جمع می‌کند.

,

حالا همه به گوشه‌ای از بهشت رسیده اند عاشقان حسینی با پای پیاده صحنه‌ای از شور و شعور، اتحاد، همدلی شیعیان را خلق کردند و با وجود گرمای بی‌نهایت هوا، خودشان را به بین‌الحرمین رسانده اند، حالا همه می‌گویند؛ هر چند پیاده‌روی اربعین سختی‌هایی دارد، اما می‌ارزد هر کسی این سفر را حتی یک بار در زندگی‌اش تجربه کند.

,

 

,

, ,

بار بگشایید، اینجا کربلاست

, بار بگشایید، اینجا کربلاست, بار بگشایید، اینجا کربلاست,

پس از ۲ سال محرومیت برای زیارت اربعین، دیگر ایرانی‌ها بیشتر از گذشته قدر زیارت ارباب را می‌دانند شب‌های بین‌الحرمین صفای دیگری دارد نور‌های اطراف گنبد هم بر زیبایی چشم‌اندازش مزید بر علت می‌شود و چه چشم‌هایی که در بین‌الحرمین به عبارت‌های سلام سردر ورودی حرم امام حسین (ع) و حضرت اباالفضل العباس گره نخورده است.

,

اینجا کربلاست و امروز روز اربعین است جمعیت در بین‌الحرمین موج می‌زند چه بسیار زنان و مردان، پیر، جوان و کودکان را مشاهده می‌کنید که یا بر سر و سینه می‌زنند یا با چشمانی مملو از اشک به یاد شهدای دشت نینوا آرام آرام گریه می‌کنند.

,

به راستی این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست...

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه