اخبار داغ

وقتی نمایش اتحاد امت اسلام لرزه به جان استکبار می اندازد؛

کنگره عظیم اربعین؛ نماد قدرت نرم جهان اسلام و زمینه ساز تمدن اسلامی

کنگره عظیم اربعین؛ نماد قدرت نرم جهان اسلام و زمینه ساز تمدن اسلامی
اربعین، جلوه اقتدار و یکپارچگی امت اسلامی و نماد عزتمندی مسلمانان و زمینه ساز تمدن نوین اسلامی است و از سوی دیگر، نمایش اقتدار و اتحاد مسلمانان در مراسم اربعین، عاملی بازدارنده در برابر توطئه‌های جبهه استکبار علیه امت اسلامی و مسیر تمدن سازی به‌حساب می‌آید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ زیارت اربعین حضرت سیدالشهدا (ع) از ایام‌الله و از شعائر اختصاصی تشیع است، تکریم و بزرگداشت یوم‌الله اربعین و زیارت امام حسین علیه السلام در این روز آن قدر مهم و دارای جایگاه برجسته و والا است که حضرت امام حسن عسکری علیه السلام زیارت اربعین را شعار تشیع و دومین علامت از علایم پنج‌گانه مؤمن می‌دانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
 
,
اما از دیگر سو اربعین، مبدأ حرکت جوشنده و تمام‌ ناشدنی تبلیغ و ترویج فرهنگ حسینی هم هست، پیام اربعین، پیام پیروزی حق بر باطل و خون بر شمشیر و آغاز شکل جدیدی از نبرد فرهنگی با طاغوت‌های زمانه است. 
,
 
,
قیام بزرگ عاشورا، پایه‌گذار مکتب و گفتمانی فکری و اخلاقی محسوب می شود که همچنان ارزش های این قیام در اعماق وجود اهل یقین، زنده است و در این میان، عاشقان مکتب حسینی رسالتی بس خطیر را در ارتباط با انتقال و مخابره حقیقت این پیام در دنیا برعهده دارند.
,
 
,
اما بی‌شک اربعین بزرگ‌ترین و مؤثر‌ترین جلوه جهاد عظیم تبیین و روشنگری و خنثی‌کننده خط تحریف در جنگ روایت‌گری است، اربعین حسینی، بیانگر اهمیت مبارزه با ظلم و تبعیض است که در روشنایی آن می توان این درس را آموخت که انسان همواره باید در برابرظلم و استبداد ایستادگی کند.
,
 
,
امروز دلدادگان مکتب اهل بیت(ع) در پی گذشت سده‌های متمادی به عنوان سفیران قیام عاشورا به باز روایی آموزه‌های حق طلبی و آزادی خواهی امام حسین(ع) می‌پردازند تا اینگونه ظرفیت و قدرت جهان اسلام را در سطح بین‌المللی مخابره کنند.
,
 
,
پیاده‌روی اربعین به یک نماد دینی و حرکت عظیم تبدیل‌شده است
, پیاده‌روی اربعین به یک نماد دینی و حرکت عظیم تبدیل‌شده است,
 
,
حجت‌الاسلام میرمهدی، استاد برجسته حوزه و کارشناس مسائل فرهنگی در گفتگو با دیارآفتاب، با اشاره به روایتی از امام حسن عسگری(ع) زیارت اربعین را از نشانه های مؤمن عنوان کرد و افزود: از سوی حضرات معصومین زیارت اربعین سفارش فراوانی داشته‌اند و یکی از زیارات مهم محسوب می‌شود و هرکسی توانایی دارد نباید این زیارت را ترک کند.
,
 
,
این کارشناس مذهبی بیان کرد: پیاده زیارت کردن ترویج حرکت امام حسین(ع) است و جزء شعائر محسوب می‌شود و با این حرکت اهمیت زیارت امام حسین(ع) را به تمام دنیا اعلام می‌کنند. روایت هست که هرکسی پیاده به زیارت حضرت اباعبدالله(ع) برود، برای هر قدم ثواب حج مقبول را دارد.
,
 
,
وی گفت: امروز پیاده‌روی اربعین به یک  نماد دینی و حرکت عظیم تبدیل‌شده است و به سمت گسترده‌تر شدن مذهب تشیع و مکتب اباعبدالله الحسین(ع) پیش می رود. ان شالله به واسطه این حرکت جمعی زمینه را برای ظهور حضرت مهدی (عج) فراهم کنیم .
,
 
,
مانور عظیم اربعین، دشمنان‌ را مایوس می کند
, مانور عظیم اربعین، دشمنان‌ را مایوس می کند,
 
,
 آیت الله سپاسی، استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با دیارآفتاب، با اشاره به ترس دشمنان از حماسه عظیم اربعین اظهارکرد: این مانور عظیم مسلمانان در اربعین، دشمن را مایوس می کند و این همبستگی لبیک به ندای "هل من ناصر ینصرنی" ارباب بی کفن امام حسین(ع) است.
,
 
,
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروزه دشمنان به دنبال آن هستند که با بزرگنمایی، مسائل بی اهمیت را مهم و رسانه‌ای کنند و به حواشی بپردازند.
,
 
,
وی افزود: رسانه های غربی در این روزها، راهپیمایی اربعین را بایکوت خبری کردند و همواره مانع انعکاس حرکت های میلیونی زائران شدند اما با این تحریم راه به جایی نمی برند و راهپیمایی اربعین یک حرکت جهانی شده است.
,
 
,
سپاسی خاطرنشان کرد: وحدت بین مسلمانان مهم ترین پیام پیاده روی اربعین است و این اجتماع عظیم مردمی با حضور ملیت‌های مختلف نمادی از امت واحده‌ی اسلام است.
,
 
,
 
,
پیاده‌روی اربعین رزمایش بزرگ انسجام جهان اسلام است
, پیاده‌روی اربعین رزمایش بزرگ انسجام جهان اسلام است,
 
,
حجت‌الاسلام مصطفی شریفی کارشناس مذهبی در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص اهمیت و تأثیرات پیاده روی اربعین حسینی گفت: پیاده روی اربعین حسینی سرمایه بزرگ جهان اسلام و تشیع است و امروز به نماد وحدت و همدلی میان امت اسلام تبدیل شده و لذا جبهه استکبار برای ضربه زدن به این حرکت اثرگذار و جهانی تمام توان خود را پای کار آورده و هرساله با شکست های سنگین مواجه می شود.
,
 
,
وی افزود: پیاده روی اربعین نقش مهمی در ماندگاری و ترویج فرهنگ حسینی و عاشورایی دارد و امروز این حرکت عظیم به نماد بین المللی جبهه مقاومت تبدیل شده چراکه ایمان، اعتقاد و عشق واقعی به اهل بیت(ع) در این راهپیمایی موج می زند.
,
 
,
شریفی با تاکید بر اینکه به برکت انقلاب اسلامی پیاده روی اربعین حسینی روز به روز در حال رونق گرفتن است بیان کرد: اربعین روزی است که امت های اسلام را به وحدت و انسجام می رساند و این برگرفته از شور و شعور حسینی است و لذا می توان گفت پیاده روی اربعین رزمایش بزرگ انسجام جهان اسلام است.
,
 
,
وی ادامه داد: اربعین حسینی نقش مهمی در معادلات آینده جهان خواهد داشت و امروز این حرکت جهانی طلیعه تمدن نوین اسلامی و گامی به سوی برپایی ظهور حضرت مهدی(عج) است.
,
 
,
راهپیمایی اربعین زمینه ساز تحقق تمدن اسلامی
, راهپیمایی اربعین زمینه ساز تحقق تمدن اسلامی,
 
,
اگر انقلاب اسلامی ایران که خود بر پایه نهضت حسینی و اسلام ناب شکل‌گرفته، موج بیداری انسانی و اسلامی را در جهان امروز و جهان اسلام ایجاد کرده است، شکل‌گیری تمدن اسلامی هم که افق حرکت انقلاب اسلامی است تنها بر پایه حادثه عاشورا و زیارت اربعین است.
,
 
,
 زیارت اربعین با جلوه‌های ناب آن به‌خوبی راه را برای تحقق تمدن اسلامی هموار می‌کند و انقلاب اسلامی ایران از بستر چنین حادثه‌ای می‌تواند به ایده ساخت تمدن نوین اسلامی در دنیای امروز برسد.
,
 
,
رویکرد تمدنی به راهپیمایی اربعین، رویکردی است حاکی از آن‌که آموزه قیام سیدالشهدا، بخش مهمی از اندیشه اسلامی است که می‌تواند از طریق ترسیم نمونه یک جامعه وعده داده‌شده در شکل دادن به جوهره و روح حاکم بر تمدن جدید اسلامی، نقش‌آفرین باشد. بنابراین کنگره عظیم اربعین، نشانه‌ای از تمدن مهدوی بوده که همان چشم‌انداز نهایی و نقطه مطلوب حرکت به‌سوی ساخت تمدن اسلامی است.
,
 
,
 
,
پیاده روی اربعین گامی بلند در راستای تشکیل تمدن اسلامی است
, پیاده روی اربعین گامی بلند در راستای تشکیل تمدن اسلامی است,
 
,
حجت الاسلام اکبر قنبری کارشناس فرهنگی و مذهبی در گفتگو با دیار آفتاب؛ پیاده روی اربعین را یک رزمایش عظیم جهانی عنوان کرد و اظهار داشت: 
,
 
,
 پیاده روی اربعین حسینی یکی از نمادهای ظهور حضرت مهدی(عج) و میعادگاه عاشقان و دلدادگان اهل بیت است که هرساله جمع عظیمی از زائرین و عاشوراییان را گرد هم می آورد و امروز میلیون ها نفر از شهرها و کشورهای مختلف برای شرکت در این همایش جهانی عازم عراق می شوند.
,
 
,
قنبری بیان کرد: پیاده روی اربعین حسینی برنامه عظیم شیعیان برای برپایی ظهور امام زمان(عج) و گامی بلند در راستای تشکیل تمدن اسلامی است.
,
 
,
کارشناس فرهنگی و مذهبی اضافه کرد: تقویت و ایجاد همبستگی و و وحدت میان مسلمانان از مهمترین دستاوردهای پیاده روی اربعین است و این از ضرورت های امروز پیشرفت مسلمانان و حرکت به سمت اهداف بلند است که اربعین حسینی زمینه آن را فراهم کرده است.
,
 
,
وی تأکید کرد: تبیین مکتب عاشورا و سیدالشهدا(ع) در دنیا از ضرورت های مهم امروز و خصوصا برای جوانان و نسل های آینده است که پیاده روی اربعین فرصتی مناسب در این راستا می باشد.
,
 
,
قنبری با بیان اینکه نهضت حسینی و مکتب عاشورایی با پیاده روی اربعین روز به روز گسترده تر می شود ، گفت: پیاده روی اربعین حسینی متعلق به جامعه بشریت است و همه ادیان و سلایق دینی و مذهبی در این مراسم بزرگ حضور دارند.
,
 
,
پیاده‌روی اربعین حسینی یک رویداد تمدن ساز است
, پیاده‌روی اربعین حسینی یک رویداد تمدن ساز است,
 
,
حجت‌الاسلام سعید آجرلو کارشناس فرهنگی و مذهبی در گفتگو با دیار آفتاب؛ با اشاره به اهمیت پیاده روی اربعین گفت: پیاده روی باشکوه زائرین و عاشقان حسینی در اربعین حسینی نمادی از برپایی ظهور است و این زیارت علاوه بر اینکه برکات و خیرات فراوانی دارد یک سفر تربیتی و انسان‌ساز است و باید از این فرصت بسیار ارزشمند به‌خوبی استفاده کرد.
,
 
,
آجرلو با بیان اینکه پیاده روی اربعین حسینی یک رویداد تمدن ساز است، افزود: امروز به یک رزمایش جهانی برای ترویج فرهنگ و مکتب حسینی تبدیل شده است و این رویداد عظیم ترین همایش عاشقان و دلدادگان حسینی است که آنها را برای کاری بزرگ گرد هم می آورد.
,
 
,
وی ادامه داد: اربعین حسینی فرصتی ارزشمند برای تقویت و ترویج ارزش های دینی و انقلابی و تلاش برای خنثی سازی توطئه های دشمنان در جنگ شناختی است و رسانه ها وظیفه خطیری در این راستا برای نهادینه‌سازی فرهنگ اربعین حسینی دارند.
,
 
,
این کارشناس فرهنگی خاطرنشان کرد: اربعین حسینی بهترین فرصت برای تحقق جهاد تبیین مکتب نجات‌بخش حسینی است و البته این باید با اقدامات مبتکرانه و خلاقیت همراه باشد.
,
 
,
اربعین، جلوه اقتدار و یکپارچگی امت اسلامی
, اربعین، جلوه اقتدار و یکپارچگی امت اسلامی,
 
,
مهم‌ترین دلیل تأکید و اصرار دشمن بر ایجاد اختلاف میان فرق اسلامی را می‌توان تلاش برای جلوگیری از بازتولید انرژی مادی و معنوی موردنیاز تمدن سازی اسلامی دانست ازاین‌جهت، کنگره اربعین باید متکی بر اتحاد و انسجام اسلامی باشد و تصویر قدرتمندی از جهان اسلام ارائه دهد.
,
 
,
اربعین، جلوه اقتدار و یکپارچگی امت اسلامی و نماد عزتمندی مسلمانان و زمینه ساز تمدن نوین اسلامی است و از سوی دیگر، نمایش اقتدار و اتحاد مسلمانان در مراسم اربعین، عاملی بازدارنده در برابر توطئه‌های جبهه استکبار علیه امت اسلامی و مسیر تمدن سازی به‌حساب می‌آید.
,
 
,
اینک اما به‌رغم همه توطئه‌های آشکار و پنهان دشمنان کینه توز و شیطانی برای عدم حضور مسلمانان در این راهپیمایی بزرگ، حضور امت اسلامی در مراسم اربعین حسینی هر سال باشکوه‌تر از سال قبل برگزار می‌شود و به حق باید گفت راهپیمایی امسال نسبت به تمامی سنوات قبل باشکوه‌تر و باعظمت‌تر برگزار شده و موجب غافلگیری دو کشور عراق و ایران شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه