اخبار داغ

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری؛

جهل محض، طاغوت‌محوری به جای ولی‌محوری است/ مبادا حرام‌خواری در جامعه رواج یابد

جهل محض، طاغوت‌محوری به جای ولی‌محوری است/ مبادا حرام‌خواری در جامعه رواج یابد
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: جهل محض این است که مردمی به جای ولی‌محوری، طاغوت‌محور شوند، اگر کسانی طاغوت را برگزینند بداند از نور خارج می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام پیش از ظهر امروز در آیین پیاده‌روی حرم تا حرم در شهرکرد، اظهار کرد: کسانی که نتوانستند در آن مانور عظیم نجف تا کربلا شرکت کنند امروز در این جهاد عظیم شرکت کردند و با این راهپیمایی و این اجتماع به مقام حضرت اباعبدالله الحسین عرض ادب کردند.
 
وی افزود: در زیارت اربعین آمده که حضرت امام حسین (ع) همه تلاش خود را به کار گرفت تا مردم را به حق و حقیقت دعوت کند و در این جهت از هر گونه تلاش دریغ نکرد تا آنجا که خون خود را هم به خدا تقدیم کرد، این جهاد عظیم برای جهل زدایی از جامعه بود.
 
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: جهالتی که در زیارت اربعین به آن اشاره شده است، فریب دنیا را خوردن، خودفروختگی انسان با یک قیمت ارزان، هواپرستی و گرفتاری در هوای نفس و... هستند.
 
نکونام عنوان کرد: جهل محض این است که مردمی به جای ولی‌محوری طاغوت‌محور شوند، اگر کسانی طاغوت را برگزینند بداند از نور خارج می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: منفعت محوری به جای حق محوری یکی دیگر از فاکتورهای جهل محض است، از دیگر مصادیق جهالت آن است که نظارت عمومی کمرنگ شود، کمرنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر باعث جهالت در جامعه شده و کار به جایی می‌‍رسد که نوه پیامبر را به شهادت می‌رسانند.
 
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به رواج حرام‌خواری در جامعه اسلامی، گفت: اگر این حرام‌خواری در جامعه از بین نرود جامعه جاهل خواهد بود، اگر حرام بیاید دل ظلمت زده می‌شود.
 
نکونام اضافه کرد: عهدشکنی در جامعه نباید رواج پیدا کند، جامعه‌ای عهدشکن جامعه‌ای جاهل خواهد بود.
 
انتهای پیام

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه