اخبار داغ

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی عنوان کرد؛

آبرسانی به ۱۶۸ روستای خراسان شمالی با همت سپاه پاسداران/ پیش بینی ۳۵۰۰ برنامه برای هفته دفاع مقدس

آبرسانی به ۱۶۸ روستای خراسان شمالی با همت سپاه پاسداران/ پیش بینی ۳۵۰۰ برنامه برای هفته دفاع مقدس
سردار اسماعیل فرجی گفت: با پایش صورت گرفته در استان خراسان شمالی در مجموع ۱۶۸ روستا دارای تنش آبی برای آبرسانی به قرارگاه امام حسن (ع) معرفی شدند که عملیات اجرایی آبرسانی به آنها آغاز شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک از بجنورد، سردار اسماعیل فرجی، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در نشست خبری هفته دفاع مقدس در جمع اصحاب رسانه استان اظهار داشت: در چهل و دومین سالروز پیروزی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس قرار داریم، که امسال با توجه به مدیریت دولت در حوزه کرونا، این شرایط فراهم شد که در هفته دفاع مقدس طبق روال سال های پیشین برنامه ها را اجرایی کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

وی با بیان اینکه نظام سلطه و استکبار جهانی برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران از هیچ فتنه و دسیسه ای فروگذار نبوده، گفت: دشمنان طی سال های گذشته در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و در اوایل انقلاب با  ترور، انفجار و مقابله با مردم،  اهداف و سیاست های شومی را اجرا کردند اما موفق نشدند آسیب جدی به نظام وارد کنند، لذا جنگ تحمیلی را به راه انداختند.

,

سردار فرجی اضافه کرد: سرانجام صدام با چراغ سبز آمریکا و ۳۴ کشور هم پیمانش به ایران حمله کرد و قصد داشت طی  یک هفته به تهران برسد، اما این یک هفته نه تنها عملی نشد بلکه بعد از هشت سال رزمندگان ایرانی تمام خاک های اشغال شده توسط عراق را بازپس گرفتند، ضمن اینکه بخشی از خاک عراق را نیز تصرف کردند.

,

وی با اشاره به اینکه رمز پیروزی رزمندگان اسلام، ولایت پذیری، ولایت مداری  و لبیک به ندای حضرت امام بود، افزود: امروز نیز رمز پیروزی بر مشکلات، ایستادگی و در مسیر ولایت بودن است، زیرا هر زمانی که ملت در برابر دشمن ایستادگی کرده، پیروزی نصیب این ملت شده است.

,

سردار فرجی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس را باید با زبان های مختلف هنری تبدیل به یک گفتمان کنیم و با بهره گیری از  حوزه فرهنگ و هنر ، رشادت های رزمندگان در دوران دفاع مقدس را  به نسل آینده منتقل کنیم.

,

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی ادامه داد: نیاز نسل جوان و نوجوان در جامعه امروز، آشنایی و آگاهی از فرهنگ دفاع مقدس است..

,

سردار فرجی با اشاره به اینکه در هفته دفاع مقدس امسال ۵۴ عنوان برنامه با سه هزار و ۵۰۰ برنامه پیش بینی شده است، گفت: یکی از برنامه های مهم این هفته رویداد سازی «قهرمان شهیدم» در سراسر کشور است که در استان و شهرستان ها اجرایی خواهد شد.

,

وی همچنین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد، عطر افشانی گلزار شهدا، دیدار و سرکشی از خانواده شهدا، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه، فضاسازی، نواختن زنگ مقاومت، برگزاری مسابقات ورزشی، افتتاح پروژه های سازندگی را بخشی از برنامه های محوری این هفته برشمرد.

,

علاوه براین در هفته دفاع مقدس گروه های پزشکی به روستاها و مناطق محروم اعزام می شوند و در درمانگاه های وابسته به سپاه استان ویزیت برای عموم مردم رایگان انجام می شود، همچنین در حوزه دفاعی و امنیتی رژه مقتدرانه نیروهای مسلح در ۳۱ شهریور ماه با حضور تمام نیروهای مسلح به میزبانی سپاه برگزار می شود.

,

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی همچنین بازسازی عملیات عاشورا در شیروان و مسابقات تیزاندازی بین نیروهای مسلح را بخش دیگری از برنامه های پیش بینی شده برای این هفته عنوان کرد.

,

سردار فرجی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران ماموریت های مختلفی دارد که باتوجه به نیازهای جامعه تعریف می شود، گفت: یکی از نیازهای امروز جامعه موضوع محرومیت زدایی است که سپاه پاسداران استان نیز در این حوزه ورود کرده و اقدامات خوبی را به ثمر رسانده است.

,

وی افزود: در پروژه های جاده سازی سال گذشته ۱۱ کیلومتر از جاده قتلیش به پیربز زیرسازی شد  و قیر رایگان توسط بسیج سازندگی سپاه استان تامین و صرف پروژه های راهسازی شد و همچنین طرح های زیادی اجرا و  دستاوردهای خوبی برای مردم محروم رقم خورد.

,

سردار فرجی بیان داشت:  علاوه بر این در حوزه آبرسانی در چهار منطقه استان شامل دو منطقه در رازو جرگلان یک منطقه در بجنورد و یک منطقه در شیروان در دستور کار قرار گرفت که در مجموع این پروژه ها تاکنون  ۱۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۱۰ روستا در منطقه شیرین سو لوله گذاری شده که  طی هفته دفاع مقدس از آب پایدار برخوردار خواهند شد.

,

وی با بیان اینکه در دولت قبل، با اعلام شرکت آب و فاضلاب در مجموع ۶۲ روستا دارای تنش آبی شناسایی و در دستور عملیات آبرسانی قرار گرفت، گفت: اما با یک پایش کلی و میدانی تمام روستاهای کوچک اطراف این محدوده نیز در دستور اجرای کار  قرار گرفت و در مجموع ۱۶۸ روستا با همت قرارگاه امام حسن (ع) آبرسانی می شود.

,

سردار فرجی عنوان کرد: عملیات اجرای آبرسانی آغاز شده است اما به دلیل نقاط صعب العبور در مناطقی همچون راز و جرگلان در برخی موراد کار به کندی پیش می رود که با همت بسیج سازندگی و تامین ماشین آلات جدید برای استان این عملیات قطعا با سرعت بیشتری اجرایی خواهد شد.

,

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه کمک های مومنانه،  ۱۰ هزار و ۷۵۰ بسته معیشتی هر کدام به ارزش ریالی ۵۰۰ هزار تومان  با همکاری قرارگاه خاتم در هفته دفاع مقدس توزیع می شود و یک هزار و ۵۰۰  بسته کامل لوازم التحریر برای نیازمندان آماده شده است.

,

 

,

انتهای پیام/ رحمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه