اخبار داغ

متخصص پوست و مو مطرح کرد؛

ناخن مصنوعی و مرگ!

ناخن مصنوعی و مرگ!
سمیه نعمتی گفت: روغن آرگان که به طلای مایع هم مشهور است، علاوه بر پوست تاثیرات شگرفی برای سلامت ناخن‌ دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سمیه نعمتی، متخصص پوست و مو در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: امروز زیبایی ناخن ها برای بسیاری از بانوان اهمیت دارد و به راه های مختلفی برای این مهم متوسل می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: برخی از درمان های زیبایی ناخن، نه تنها موثر نیست بلکه باعث آسیب و عفونت نیز می شود.
,
 
,
نعمتی افزود: ناخن های مصنوعی بزرگترین ظلم به ناخن برای زیبایی محسوب می شود، زیرا علاوه بر اینکه باعث آسیب به ناخن و عفونت می شود تاکنون باعث مرگ برخی از بانوان شده است.
,
 
,
این متخصص بیان کرد: پالس‌اکسیمتر ابزار پزشکی کوچکی است که ضربان قلب و میزان اشباع اکسیژن خون را اندازه گیری می‌کند و در زمان جراحی به انگشت اشاره دست وصل می شود که وقتی فرد ناخن مصنوعی داشته باشد امکان نصب آن وجود ندارد.
,
 
,
این متخصص تصریح کرد: بانوانی که برای عمل های جراحی به بیمارستان مراجعه می کنند باید فاقد ناخن مصنوعی باشند.
,
 
,
وی گفت: روغن آرگان که به طلای مایع هم مشهور است، علاوه بر پوست تاثیرات شگرفی برای سلامت ناخن‌ دارد.
,
 
,
نعمتی ادامه داد: کوتیکول ناخن بیشترین آسیب را از دهیدراته شدن در اثر سرما، نور خورشید، آب گرم در هنگام شستن ظرف‌ها و عوامل تمیزکننده تهاجمی مثل شوینده‌ها می‌بیند. این عوامل باعث می‌شوند تا کوتیکول ناخن چربی طبیعی خود را از دست بدهد. در نتیجه خاصیت ارتجاعی کوتیکول‌ها کاهش می‌یابد که باعث ایجاد لبه‌های ترک خورده و افزایش شکنندگی ناخن‌ها می‌شود.
,
 
,
این متخصص افزود: روغن آرگان با خاصیت نرم‌کنندگی خود ناخن‌ها و کوتیکول‌های خشک را تغذیه کرده و به آن‌ها استحکام فوق‌العاده‌ای می‌بخشد. همچنین اگر آسیب و بریدگی در کوتیکول ناخن‌های‌تان داشتید، با روغن آرگان می‌توانید از ورود باکتری‌ها به این زخم‌ها جلوگیری کنید و به روند ترمیم آن‌ها سرعت ببخشید.
,
 
,
وی تاکید کرد: بانوان سلامت خود را به دلیل درمان های زیبایی ناخن از دست ندهند و با راهکارهای طبیعی از ناخن هایشان محافظت کنند.
,
 
,
نعمتی در خاتمه خاطرنشان کرد: برای تقویت ناخن به روش خانگی قبل از خواب چند قطره روغن آرگان خالص را روی ناخن‌های دست و پاهایتان ماساژ دهید تا صبح روز بعد ناخن‌هایی سالم‌تر و شاداب‌تر داشته باشید.
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه