اخبار داغ

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) خبر داد؛

اجرای ۵۰ عنوان برنامه محوری در هفته دفاع مقدس

اجرای ۵۰ عنوان برنامه محوری در هفته دفاع مقدس
سردار علی‌محمد اکبری گفت: در هفته دفاع مقدس ۵۰ عنوان برنامه با محوریت سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) در نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت برگزار می‌شود و پیش‌زمینه اجرای این برنامه‌ها جلسات متعدد بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ سردار علی‌محمد اکبری فرمانده سپاه قمربنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه روزهای هفته دفاع مقدس برای تبیین آنچه که بر مردم گذشت می‌باشد.
 
وی با بیان اینکه ما در سایه ولایت هرچه داریم مدیون شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای امنیت و سلامت هستیم تصریح کرد: دشمنان به خیال خام خود که ایران در ضعف کامل است و با بهانه‌های مختلف ازجمله اختلافات مرزی و تحریک ابرقدرت‌های شرق و غرب در 31 شهریور سال 59 حمله به ایران سراسری شد.
 
سردار اکبری یادآور شد: قبل از سال 59 و از اواخر سال 58 این تحرکات مرزی آغاز شده و تا قبل از اعلام رسمی جنگ بیش از 31 هزار شهید تقدیم شد.
 
فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حضور همه‌جانبه مردم در دفاع مقدس رمز پیروزی ما بود خاطرنشان کرد: دشمنان با تحلیل خود ایران را نظامی نوپا می‌دانستند و از همین رو به خیال خام خود بهترین زمان را برای تجاوز به ایران دیدند غافل از قدرت ایمانی که ایران را پیروز میدان کرد.
 
وی یادآور شد: در آن دوران نیروهای مسلح ما به دلیل عدم همراهی برخی فرماندهان ارتش و فرار برخی از آن‌ها از کشور آمادگی کافی را نداشت، این درحالی بود که در راس کشور بنی صدر به‌عنوان رئیس جمهور قرار و نقاط ضعف بسیاری وجود داشت و همین ضعف‌ها و عدم پشتیبانی نیروها سبب شده بود، انسجام کافی در بین نیروهای مردمی وجود نداشته باشد.
 
سردار اکبری ادامه داد: بعد از عزل بنی‌صدر، وحدت میان نیروهای مسلح سپاه و ارتش ایجاد شد و بسیاری از مناطق کشور از دست عراق خارج شد و در همین دوران بود که پیروزی‌های بسیاری بدست آمد.
 
وی با اشاره به اینکه جمله معروف بنی‌صدر درخصوص "زمین را بدهیم و زمان را بگیریم" خیانتی بود که باعث شد دفاع مقدس هشت سال به طول بیانجامد، افزود: دفاع مقدس آزمونی بود برای مردم و نسل اول انقلاب که با سرافرازی و پیروزی از آن خارج شدند.

سردار اکبری بیان داشت: اگر سری به تاریخ ایران بزنیم خواهیم دید در طول تاریخ بدون حمله و یا با حمله بخش‌های بسیاری از کشور جدا شده است اما افتخاری که در هشت سال دفاع مقدس کسب شد، این بود که ملت ایران در مقابل غرب و شرق ایستادند و اجازه ندادند وجبی از خاک کشور از دست برود.
 
فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری معجزه دفاع مقدس را لشکرهای امام حسین(ع) در مسیر اربعین دانست و تاکید کرد: روزی کمتر کسی فکر می‌کرد مسیرهایی که روزی رزمندگان باز کردند محلی برای برپایی موکب و راهی برای رسیدن به کربلا باشد.
 
سردار اکبری اضافه کرد: امروز دیگر ابرقدرتی به نام شرق و غرب وجود ندارد چراکه مردم یران با هشت ایستادگی خود در دوران دفاع مقدس الگویی برای مردم سراسر دنیا شدند تا زیر بار زود نروند و حتی در خود آمریکا نیز مردم در مقابل ظلم این کشور می‌ایستند و اجازه زورگویی به آن‌ها نمی‌دهند.
 
وی با اشاره به قرارگیری در آستانه هفته دفاع مقدس گفت: در این هفته 50 عنوان برنامه با محوریت سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) در نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت برگزار می‌شود و پیش‌زمینه اجرای این برنامه‌ها جلسات متعدد بوده است.
 
سردار اکبری یادآور شد: فضاسازی در نواحی، حوزه‌های مقاومت، پایگاه‌های مقاومت و مساجد، تجلیل ز پیشکسوتان دفاع مقدس با حضور 10 هزار نفری رزمندگان و به‌صورت ارتباط تصویری با مقام معظم رهبری، رژه نیروهای مسلح در روز 31 شهریور، غباروبی گلزار مطهر شهدا، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس، برگزاری پیاده‌روی خانوادگی در مراکز شهرستان‌ها، برگزاری یادواره‌های شهدا و شهدای آبروی محله، تشریح عملیات‌های آفندی و پدافندی دوران دفاع مقدس، تجلیل از خانواده فرماندهان شهید، حضور بسیجیان و سپاهیان در مصلی‌ها نماز جمعه، دیدار با ائمه جمعه، پخش برنامه‌های زنده از صدا و سیمای استان در هشت قسمت را از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته دفاع مقدس هستند.
 
فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: اهل قلم در راستای تحقق جهاد تبیین که بسیار مورد تاکید مقام معظم رهبری است حقایقی را که در هشت سال دفاع مقدس بر این نظام و ملت گذشت، رشادت‌های رزمندگان، ایثارگران و شهدا را بیان کنند، 44 سال ایران در مقابل استکبار جهانی در جنگ‌های سخت، نرم، فرهنگی، اقتصادی و... ایستادگی کرد و پیروز میدان شد، اما دشمنان از هر بهانه‌ای برای ضربه زدن به کشور بهره می‌برند.
 
وی تاکید کرد: استکبار جهانی بداند مردم پای نظام و انقلاب ایستاده و خواهند ایستاد و ما امروز از نظر نظامی به جایی رسیدیم که ابرقدرت‌ها نیازمند تجهیزات ما هستند.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه