اخبار داغ

هنگامی که گرما رخت از زمین برمی‌کند؛

آغاز فصل کشت صیفی‌جات در هرمزگان/ زنان و مردان ساحل‌نشین دوش به دوش هم به زمین‌های کشاورزی می‌آیند

آغاز فصل کشت صیفی‌جات در هرمزگان/ زنان و مردان ساحل‌نشین دوش به دوش هم به زمین‌های کشاورزی می‌آیند
این روزها زنان و مردان ساحل‌نشینان هرمزگانی با توکل به خداوند و امید به داشتن سالی پر رونق به زمین‌های کشاورزی خود می‌روند و بعد از زدن شخم و آماده‌سازی زمین دانه‌ها و نشاء را در دل خاک قرار می‌دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ هنگامی که گرما رخت از زمین برمی‌کند و هوا رو به خنکی می‌رود زنان و مردان کشاورز هرمزگانی دوش به دوش هم به زمین‌های کشاورزی می روند تا در زمین های خشک و بی آب و علف خود محصولاتی را بکارند و رنگ سرسبزی و آبادانی به آن دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

اواخر شهریورماه آغاز کشت محصولات صیفی و سبزیجات در هرمزگان به شمار می‌رود و به گفته بومیان منطقه فصل کشاورزی شروع می شود؛ هر چند که همچنان گرمای 30 درجه ای مهمان هرمزگان بوده اما نسبت به دمای قریب به 50 درجه‌ای تابستان بسیار خنک محسوب می شود.

,

ساحل‌نشینان هرمزگانی با توکل به خداوند و امید به داشتن سالی پر رونق به زمین های کشاورزی خود می روند و بعد از زدن شخم و آماده‌سازی زمین دانه‌ها و نشاء را در دل خاک قرار می دهند.

,

, ,

هرمزگان به بهشت محصولات خارج از فصل در کشور شهرت دارد

, هرمزگان به بهشت محصولات خارج از فصل در کشور شهرت دارد, هرمزگان به بهشت محصولات خارج از فصل در کشور شهرت دارد,

هرمزگان به بهشت محصولات خارج از فصل در کشور شهرت دارد و دسترنج مردمان این خطه علاوه بر تامین نیازهای مردم کشورمان بر صیفی جات و سبزیجات به کشورهای مختلف  نیز صادر می شود.

,

هر چند که رونق تجارت برای نوبرانه های محصولات زراعی از جمله فلفل دلمه، بامجان، خیار سبز، گوجه و.... برای کشاورزان به صرفه بوده اما با مرور زمان و به دست آمدن محصول سایر استان ها و رونق دلالان در جنوبی ترین نقطه کشور سناریوی تکراری نبود مشتری و یا خرید با کمترین قیمت به وجود می آید.

,

علی ای حال در دولت کریمه نیز هر چند که اعتصاب ها برای نبود مشتری برای محصولات و در نتیجه ریختن محصولاتشان در کف خیابان ها وجود نداشته اما همچنان نیازمند نظارت بیشتر از سوی مسئولان هستیم تا حداقل سود بیشتری به قشر زحمت کش کشاورز برسد تا دخلشان به خرجشان نیز برسد.

,

, ,

اواخر آبان ماه آغاز برداشت محصولات خارج فصل در هرمزگان

, اواخر آبان ماه آغاز برداشت محصولات خارج فصل در هرمزگان, اواخر آبان ماه آغاز برداشت محصولات خارج فصل در هرمزگان,

شور و اشتاق و دانه های امیدی که این روزها کشاورزان زحمت کش همراه با خانواده ها در دل زمین های کشاورزی می کارند امیدواریم امسال با ارائه اصلاح الگوی کشت و برنامه هایی که جهاد کشاورزی برای کشاورزان ریخته است باعث رونق هر چه بیشتر صیفی جات و سبزیجات خارج فصل در هرمزگان باشد.

,

کشت محصولات خارج فصل که این روزها آغاز شده تا مهرماه و برخی از محصولات تا آذرماه ادامه دارد و برداشت محصول از اواخر آبان ماه آغاز و تا اردیبهشت سال آینده به پایان می رسد.

,

شهرستان های بندرعباس، میناب، حاجی آباد، بندرخمیر و پارسیان از قطب های مهم تولید محصولات خارج فصل در هرمزگان به شمار می رود.

,

, ,

پیش بینی  برداشت حدود ۱۲۵ هزار تن گوجه فرنگی از مزارع کهورستان

, پیش بینی  برداشت حدود ۱۲۵ هزار تن گوجه فرنگی از مزارع کهورستان, پیش بینی  برداشت حدود ۱۲۵ هزار تن گوجه فرنگی از مزارع کهورستان,

رشید زامیران، مدیرجهاد کشاورزی شهرستان خمیر گفت: در سال زراعی امسال هزار و ۷۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی بندر خمیر زیر کشت گوجه فرنگی می‌رود.

, .,

رشید زامیران افزود: امسال بیش از ۲۴ میلیون نشاء در زمین‌های کشاورزی کهورستان کشت می‌شود.

, .,

وی گفت: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۱۲۵ هزار تن گوجه فرنگی از مزارع کهورستان برداشت شود که علاوه بر بازار مصرف داخلی به کشور‌های همسایه نیز صادر می‌شود.

, .,

زامیران افزود: کشت نشاء گوجه فرنگی تا اواسط آذرماه ادامه دارد.

, .,

گفتنی است دهستان کهورستان قطب کشاورزی شهرستان بندرخمیر است و در فاصله ۹۰ کیلومتری بندرعباس قرار دارد.

, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه