اخبار داغ

گزارشی از یک دغدغه؛

۱۰۰۰ چاه غیرمجاز و کمبود منابع آب بر سر البرز آوار شد/ ویلاسازی و کاهش ۷ درصدی سطح زیر کشت کشاورزی

۱۰۰۰ چاه غیرمجاز و کمبود منابع آب بر سر البرز آوار شد/ ویلاسازی و کاهش ۷ درصدی سطح زیر کشت کشاورزی
این روزها دستبرد به منابع آب معضلی است که به کمبود این نعمت در برخی مناطق استان البرز دامن زده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، این روزها دستبرد به منابع آب معضلی است که به کمبود این نعمت در برخی مناطق استان البرز دامن زده است.حافظ مدیر آبفای ساوجبلاغ در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ بیشترین چالش آب انشعابات غیر مجاز و ویلاسازی خارج از بافت روستاها است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
 
,
معمولا مصرف آب این ویلاها از مشترکان مجاز بیشتر است، به گونه ای که حتی استخرهای خود را هم با همین استفاده بی رویه پر خواهند کرد.حافظ ادامه می دهد؛ در ساوجبلاغ قریب به ۱۸۰ مورد انشعاب غیرمجاز وجود دارد که بیش از ۱۰۰ مورد آن قطع و جمع آوری شده است.
,
 
,
حفر چاه های غیرمجاز روش دیگر سودجویان برای استفاده بی رویه از آب است، موضوعی که کارشناس آب منطقه ای ساوجبلاغ به آن اشاره می کند.علیدوست به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ ۱۰۰۰ حلقه چاه در بخش چندار شناسایی شده است چرا که اقتصاد کشاورزی منطقه را با چالش مواجه می کند.
,
 
,
رضا مهرجویا مدیر جهاد کشاورزی چهارباغ به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ در برخی مناطق چهارباغ سطح زیر کشت تا ۷ درصد کاهش پیدا کرده است.همچنین داوود جعفری فرماندار چهارباغ به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ اداره منابع آب در چهارباغ مستقر و چاه های غیر مجاز شناسایی می شوند.
,
 
,
وی ادامه داد: پیگیر ترویج کشاورزی در بخش گلخانه ای هستیم تا علاوه بر صرفه جویی آب، مشکلات امنیت غذایی کشور مرتفع شود.در استان البرز بیش از ۱۰ هزار چاه آب غیرمجاز وجود دارد که بدون نظارت از آب های زیرزمینی استفاده کرده و اعتقادی به کمبود آب ندارند.
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه