اخبار داغ

صف های کیلومتری بنزین تراژدی پرتکرار مردم سیستان و بلوچستان؛

انتقام از مافیای سوخت به شیوه وزارت نفت/ سهمیه سوخت پهناورترین استان کشور کم شد!

انتقام از مافیای سوخت به شیوه وزارت نفت/ سهمیه سوخت پهناورترین استان کشور کم شد!
صف های طولانی در مقابل جایگاه های سوخت بنزین معضلی است که در کل شهرستان های سیستان و بلوچستان این روزها خودنمایی می کند و هر روز بر طویل شدن این صف ها افزوده می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، در چند وقت اخیر وزارت نفت در اقدامی به کاهش سهمیه سوخت خودروها در کشور کرد و از ۲۵۰ لیتر سهمیه سوخت ۱۰۰ لیتر را کاهش داد، این کاهش سهمیه برای سیستان و بلوچستان که فاقد جایگاه سی ان جی است و شهرها و روستاهای آن مسافت های طولانی دارند، این مقدار سهمیه کفاف تردد شهروندان را نمی دهد.
 
صف های طولانی در مقابل جایگاه های سوخت بنزین معضلی است که در کل شهرستان های سیستان و بلوچستان این روزها خودنمایی می کند و هر روز بر طویل شدن این صف ها افزوده می شود.
 
نمایندگان استان در این خصوص پیگیرهای مستمری را انجام دادند و گلایه های خود را به وزیر نفت ابلاغ کردند.

جایگاه های سیستان و بلوچستان فاقد کارت سوخت 

محمد سرگزی، نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه سهمیه سوخت در کل کشور کم شده است، گفت: در این خصوص اعتراض ما به وزارت نفت این است که در سایر نقاط کشور جایگاه های سوخت دارای کارت های سوخت هستند تا به شهروندان جهت سوخت گیری ارائه دهند.
 
وی افزود: در حق مردم سیستان و بلوچستان ظلم می شود و عدالت برقرار نمی شود، در سایر نقاط کشور وقتی در جایگاه سوخت می روید و کارت نداشته باشید از کارت جایگاه می توانید استفاده کنید و سوخت گیری انجام شود، اما در سیستان و بلوچستان در جایگاه ها کارت ارائه نمی شود.
 
سرگزی بیان کرد: طی پیگیری ها و جلسات انجام شده، مقرر شد رئیس شرکت پالایش پخش به صورت میدانی طی دو هفته آینده در استان حضور پیدا کند و حسب دستوری که وزیر نفت داده است، گزارشی را از فضای سیستان و بلوچستان تنظیم و به وزیر جهت تصمیم گیری در خصوص سهمیه سوخت استان صورت گیرد.
 
وی در خصوص اختصاص جایگاه سی ان جی به استان گفت: وزارت نفت اعلام کرده بود مکان هایی که گاز آمده جایگاه سی ان جی را اختصاص می دهیم، جایگاه توسط سرمایه گذار ساخته می شود و ما تجهیزات را به صورت رایگان در اختیار آنان قرار خواهیم داد.
 
سرگزی با اشاره به اینکه در این خصوص وزارت نفت طی مکاتباتی اعلام کرده است که مجوز ساخت جایگاه سی ان جی به استان داده شده ولی خود استان اقدام به ساخت نکردند، تصریح کرد: صحبت ما با وزارت نفت این است با توجه به اینکه تامین سوخت مورد نیاز بر عهده این وزارت خانه است چرا این موضوع را پیگیری نکردند، اگر کسی امتیاز جایگاه را گرفته و اقدام به راه اندازی نکرده است باید سلب امتیاز شود و به فرد دیگری واگذار شود، و این سخن وزارت نفت منطقی نیست باید نظارت به هنگام، درست و صحیح انجام شود تا این جایگاه در بازده زمانی کم ساخته و مشکلات سوخت مردم حل شود.
 
معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در این خصوص طرح سوال از وزیر داشتم و در نطقی هم این گلایه را از وزیر داشتم که وزرات نفت دارد انتقام مافیای نفت را که توان مقابله با آن را ندارد از استان سیستان و بلوچستان و مردم این استان می گیرد.

سعیدی افزود: هیچ توجیهی وجود ندارد در استانی که پایین ترین مجموعه ناوگان حمل و نقل عمومی را دارد بیایند چنین کاری را کنند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون نتایج مثبتی در این خصوص از سمت وزارت نفت صورت نگرفته است بیان کرد: به جد این موضوع را تا رسیدن به نتیجه پیگیری خواهیم کرد.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
, جایگاه های سیستان و بلوچستان فاقد کارت سوخت , جایگاه های سیستان و بلوچستان فاقد کارت سوخت ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه