اخبار داغ

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد:

تصاحب موقوفات ثبت نشده در استان خطری جدی است

تصاحب موقوفات ثبت نشده در استان خطری جدی است
حجت الاسلام زارع زاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: موقوفات ثبت نشده به اندازه موقوفات ثبت شده در استان است که به شدت در معرض خطر ملکی شدن قرار دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، حجت الاسلام حسین زارع زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه وقف اظهار کرد: وقف به عنوان ترویج خیر و خوبی بیان شده و نقش وقف در رفع مشکلات و مباحث اجتماعی بسیار مهم و غیر قابل انکار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: وقف در رفع مباحث و نیازهای اجتماعی استان بسیار موثر است و با توجه به این امر در زمینه های اجتماعی باید نگاه ویژه ای به این مسئله داشت.

,

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد از کسب رتبه پنجم کشوری توسط استان یزد در زمینه موقوفات خبر داد و گفت: تعداد ۱۴ هزار و ۴۷۳ موقوفه و ۴۵ هزار و ۴۳۴ رقبه وقفی در استان یزد وجود دارد که در میان ۳۱ استان کشور، استان یزد رتبه پنجم کشوری در زمینه موقوفات و رتبه دهم کشوری در زمینه رقبه وقفی را به خود اختصاص داده است.

,

وی افزود: ۸۷ درصد موقوفات استان یزد توسط اداره اوقاف و ۱۳ درصد باقی مانده توسط متولیان مدیریت می شود.

,

زارع زاده بیشترین درصد رقبات را در حوزه کشاورزی عنوان کرد و گفت: ۷۴ درصد رقبات در حوزه کشاورزی و درصد باقی مانده در حوزه های مسکونی، تجاری و سایر کاربری ها است.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به ویژگی های استان در زمینه وقف بیان کرد: خرد بودن و کم بودن مساحت استان از ویژگی هایی است که باعث شده بیش از یک سوم موقوفات استان یزد کمتر از ۲۰۰ مترمربع باشد.

,

وی افزود: ۹۷ درصد موقوفات استان، رقبات کمتر از ۵ هزار مترمربع و تنها یک درصد از این موقوفات دارای مساحت بیش از ۵ هزار متر مربع است.

,

زارع زاده برخی از اسناد وقفی را دارای ارزش تاریخی دانست و گفت: برخی از وقف نامه ها هم از نظر سند و هم از نظر ملک وقفی دارای ارزش تاریخی است و نیاز به نگه داری در شرایط ویژه ای دارد که متاسفانه به دلیل نبود امکان کافی در حال نابودی هستند.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: موقوفات ثبت نشده به اندازه موقوفات ثبت شده در استان است که این موقوفات به شدت در معرض خطر ملکی شدن قرار دارند.

,

وی افزود: در حوزه حقوقی ۳۶۰ پرونده در جریان است که عمده این پرونده های تشکیل شده کیفی و در زمینه اثبات وقفیت است.

,

زارع زاده  از ۲۲ طرح در دست اقدام خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۲ طرح در دست اقدام در استان داریم که ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در بازسازی و تعمیرات در ۸۰ موقوفه استان و ۹ پروژه فعال در حوزه سرمایه گذاری داریم که ۴ مورد آن در هفته وقف به بهره برداری می رسد.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان عنوان کرد: بخش عمده ای از فعالیت ها در زمینه فرهنگی و اجتماعی در بخش بقاع و اماکن متبرکه است که در این حوزه هر ۹ روز یک وقف جدید صورت می گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه