اخبار داغ

کارشناس علوم قرآنی:

دلایل صلح امام حسن(ع) برای جوانان تبیین شود

دلایل صلح امام حسن(ع) برای جوانان تبیین شود
محدثه محمدی گفت: دلایل صلح امام حسن(ع) باید به صورت شفاف برای جوانان تبیین شود تا دشمن با تغییر روایت، ایمان جوان ما را متزلزل نکند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محدثه محمدی، کارشناس علوم قرآنی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: کرامت اخلاقی، ویژگی بارز امام حسن(ع) است و شیعیان از امام دوم به کریم اهل بیت(ع) یاد می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: صلحی که بین امام حسن(ع) و معاویه برقرار شد، علاوه بر آنکه خیرخواهی و گذشت امام را نشان داد، ثابت کرد که خانواده ایشان، ریاست خواه و جاه طلب نیستند و در قیام و نهضت، رضای خدا را می خواهند.
,
 
,
محمدی افزود: صلح امام حسن(ع) یک تکلیف الهی و وظیفه شرعی بود که امام در آن شرایط، ناگزیر شدند برای حفظ اسلام آن را بپذیرند.
,
 
,
این کارشناس تصریح کرد: شرایط اوضاع و ضعف ایمان بندگان، صلح را بر امام تحمیل کرد.
,
 
,
وی گفت: صلح امام حسن(ع) وقتی انجام شد که سپاه معاویه متحد شده بود در حالی که لشکر امام به واسطه فتنه های زمان، گرفتار ضعف و سستی، نفاق، اختلاف و تفرقه شده بود.
,
 
,
محمدی با بیان اینکه مهمترین هدف صلح امام حفظ اسلام بود، ادامه داد: صلح امام حسن(ع) برای حفظ دین کمتر از نقش امام حسین(ع) برای حفظ دین نبوده است.
,
 
,
این کارشناس افزود: سخاوت امام به اندازه ای بود که امام حسن(ع) در طول زندگی خود سه مرتبه تمام ثروت و دارایی خود را بین نیازمندان تقسیم کردند.
,
 
,
وی عنوان کرد: امروز نیز خداوند در عصر غیبت بندگان خود را امتحان می کند و با قرار دادن در مسیر سختی ها و مشکلات می خواهد ایمان آنها را محک بزند، باید با وجود تمامی گرفتاری ها بر ایمان خود ثابت قدم بمانیم.
,
 
,
محمدی با بیان اینکه دشمن با حربه های مختلف در صدد تضعیف ایمان است، گفت: باید امام زمان خود را به خوبی بشناسیم و مطیع محض امام بوده و امر ایشان را مقدم بدانیم تا دشمن نتواند با جنگ روایت ها به طرق مختلف بر ما مسلط شود.
,
 
,
این کارشناس بیان کرد: حتما باید دلایل صلح امام حسن(ع) به صورت شفاف برای جوانان تبیین شود تا دشمن با تغییر روایت، ایمان جوان ما را متزلزل نکند بنابراین شما باید اولین روایت کننده باشید تا پیروز جنگ ادراکی دشمن شوید.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه