اخبار داغ

دبیر ستاد اربعین لرستان:

۲۸ هزار زائر اربعین حسینی در مواکب لرستان اسکان یافتند

۲۸ هزار زائر اربعین حسینی در مواکب لرستان اسکان یافتند
سردار علیشاهی با اشاره به برپایی موکب در کشور عراق گفت: ۲۸ هزار زائر اربعین حسینی در مواکب لرستان اسکان یافتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار عباس علیشاهی در گفتگو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: برای برگزاری مراسم اربعین برنامه‌ریزی خوبی انجام شد که در نجف اشرف و عمود ۴۹۴ به تعداد شش موکب برپا شد که ۲۰۰ خادم حسینی در این مواکب مشغول به خدمت شدند به طوری که طی ۱۰ روز ۹۹ هزار و ۹۰۰ وعده غذا در بین زائران اربعین توزیع شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

وی افزود: در نجف ۲۲ هزار و ۵۰۰ زائر اربعین حسینی اسکان داده شدند، همچنین با توجه به گرمای هوا، هزار و ۲۰۰ قالب یخ و ۵۰۰ هزار بطری آب معدنی در بین زائران توزیع شد.

,

دبیر ستاد اربعین لرستان تصریح کرد: در کربلا نیز ۱۵ موکب برپا شد که ۷۵۰ خادم حسینی در این مواکب به زائران خدمت کردند که طی این مدت ۴۰ هزار زائر در این موکب‌ها اسکان یافند و مجموعاً ۱۸۰ هزار پرس غذا در بین زائران توزیع شد، در موکبهای کربلا نیز ۳۰۰ قالب یخ و ۹۰۰ هزار بطری آب معدنی توزیع شد.

,

علیشاهی بیان کرد: در مرز مهران موکبی برپا شد که در ایام اربعین ۶۵ هزار پرس نهار، ۶۵ هزار و ۵۰۰ پرس شام، ۸۵ هزار پرس صبحانه، ۲۰۰ هزار میان وعده در بین زائران توزیع شد و دو هزار زائر اسکان داده شدند.

,

وی با اشاره به استقرار ۶۰ پزشک و پرستار در موکب‌های کربلا و نجف گفت: در این مدت ۲۰ هزار زائر از خدمات درمانی و دارویی بهره‌مند شدند و در کنار موکب‌ها، کارهای فرهنگی نیز انجام شد.

,

دبیر ستاد اربعین لرستان خاطرنشان کرد: همزمان با برپایی این موکب‌ها نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و معاونین، فرمانده سپاه استان از موکب‌ها بازدید کردند و تلاش بر این است تا با برنامه ریزی بتوان تمهیداتی را برای یخ و آب مورد نیاز مراسم اربعین سال آینده در نظر گرفته شود.

,

علیشاهی اظهار داشت: برای برپایی این موکب‌ها مردم سخاوتمند استان لرستان، ستاد عتبات عالیات، کامیونداران و راهداری، گمرک، همکاری بسیار خوبی داشتند و از قرارگاه صاحب‌الامر (ع) در مجمع مواکب استان که در سازماندهی موکب‌ها در نجف و کربلا نقش داشتند و همکاری حشدالشعبی عراق نیز تقدیر می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه