اخبار داغ

رئیسی: شاهد صفحات جدیدی از همکاری بین ایران و تاجیکستان خواهیم بود

رئیسی: شاهد صفحات جدیدی از همکاری بین ایران و تاجیکستان خواهیم بود
آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیامی به امامعلی رحمان همتای تاجیکی خود روابط دوستانه و برادرانه دو کشور را در کانون توجه قرار داد و گفت: شاهد صفحات جدیدی از همکاری بین تاجیکستان و ایران خواهیم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در این پیام به مناسیت  سالروز تولد امامعلی رحمان تصریح کرد: امیدواریم با توجه پیوندهای عمیق فرهنگی، تاریخی، تمدنی و زبانی با تداوم نشست های مشترک هیئت‌های دو کشور، شاهد صفحات جدیدی از همکاری‌ها در راستای تامین منافع متقابل، تقویت امنیت و ثبات منطقه‌ای باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
در این پیام تبریک رئیس جمهوری اسلامی ایران از درگاه خداوند متعال خواستار سلامتی و توفیق جناب عالی و زندگی پر برکت و سعادت را برای مردم تاجیکستان شده است.
,
 
,
امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان ۵ اکتبر ( ۱۳ مهر) ۷۰ ساله شد. رئیسان  جمهوری روسیه، ترکیه، چین، بلاروس، جمهوری آذربایجان و برخی از کشورهای آسیای مرکزی نیز تولد رحمان را تبریک گفتند.
,
 
,
روابط تهران - دوشنبه از ابتدای استقلال تاجیکستان در سال ۱۹۹۱ در حال رشد بوده که به گفته کارشناسان، پیوند دیرینه فرهنگی، دینی و تاریخی میان دو کشور مهمترین دلیل این تعاملات روزافزون بوده است.
,
 
,
هفته فرهنگی جمهوری تاجیکستان در ایران نیز پس از ۱۴ سال وقفه با حضور وزرای فرهنگ ایران و تاجیکستان در منطقه فرهنگی گردشگری اراضی عباس‌آباد تهران روز سه شنبه هفته جاری گشایش یافت.
,
 
,
این رویداد فرهنگی شامل اجرای برنامه توسط گروه‌های هنری از جمله گروه نمایش، گروه موسیقی، قرائت شعر توسط شعرای تاجیکستانی و برگزاری نمایشگاه نقاشی، عکس، هنرهای دستی و لباس‌های ملی آن کشور علاوه بر تهران در شیراز و تبریز نیز برگزار می شود.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه