اخبار داغ

نامگذاری یکی از خیابان های حلبچه به نام سردشت+دعوتنامه

نامگذاری یکی از خیابان های حلبچه به نام سردشت+دعوتنامه
مسئولان برگزاری گرامیداشت سالروز بمباران شیمیایی حلبچه می خواهند در این روز به رسم خواهر خواندگی یکی از خیابان های حلبچه را به نام سردشت نامگذاری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به گزارش خبرنگار بلفت، طی دعوتنامه کمیته گرامیداشت بمباران شیمیایی حلبچه از شهردار و شورای شهر سردشت خواسته شده تا در 27 مین سالروز گرامیداشت بمباران شیمیایی حلبچه در این شهر حاضر شوند و در حاشیه آن نیز از یکی از خیابان های حلبچه به نام سردشت بهره برداری می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلفت,

در این دعوتنامه که نسخه ای از آن به دست بلفت رسیده و این سایت آنرا به فارسی برگردانده آمده است:

, بلفت,

خدمت شهرداری سردشت

,

با عرض سلام

,

از شما درخواست داریم تا هیئتی متشکل از شهردار، رئیس و اعضای شورای شهر سردشت را به منظور حضور در 27 مین سالروز بمباران شیمیایی حلبچه اعزام نمایید و همچنین نامگذاری یکی از خیابان های این شهر به نام سردشت موضوع دیگر این برنامه است.

,

حضور شما مایه افتخار است

,

خدر کریم محمد رئیس کمیته استقبال

,

, , , , ,

گفتنی است چند سال قبل شهرداری سردشت خیابانی را در این شهر به نام حلبچه نامگذاری کرده و رسما خواهرخواندگی آنها اعلام شده بود.

,

در هفتم تیرماه سال 1366 رژیم بعثی عراق با استفاده از بمب های شیمیایی چهار نقطه پر ازدحام شهر سردشت را بمباران کرد در این حمله ناجوانمردانه 119 نفر از ساکنان غیرنظامی این شهر به شهادت رسیده و بیش از چند هزار نفر دیگر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفته و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع ترین تهاجم شیمیایی برعلیه نیروهای غیرنظامی در جهان بود که آثار و مشکلات منفی بسیاری را برای ساکنان این شهر مرزی به وجود آورد.

شهر سردشت اولین شهر قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته ای هیروشیما نامیده شده است.

,
,
,
,
,

شهر حلبچه نیز چند ماه پس از سردشت در 25 اسفند 1366 توسط رژیم بعث بمباران شیمیایی شد.

,

انتهای پیام/ص

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه