اخبار داغ

گزارش تصویری/چهارشنبه سوری و خطرات آن

گزارش تصویری/چهارشنبه سوری و خطرات آن
چهارشنبه آخر سال جزو اعیاد بزرگ ایرانیان باستان بود، ولی در حال حاضر تنها شاهد خشونت و تعداد زیادی مجروح در این روز هستیم.
[

به گزارش سرویس چند رسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛در یک مراسم آتش بازی اولین مشکلی که به ذهن هر کسی می‌رسد سوختگی است.سوختگی در اثر بوته های خشک خیلی شدید نیست. اما سوختگی چهارشنبه سوری این روزها که انواع مواد محترقه استفاده می‌شود به این آسانی‌ها خوب شدنی نیست. طبق آمار حادثه دیدگان در چهارشنبه سوری سال گذشته بیش از همه دچار سوختگی‌ ‌درجه یک و سطحی شدند و پس از آن سوختگی درجه ۲، پارگی، زخم و خراشیدگی و سوختگی‌ ‌درجه ۳ که شدیدترین نوع سوختگی است، قرار دارد‌. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سوختگی های ناشی از بازی با مواد محترقه خطرناک در چهارشنبه سوری دارای دو نوع عوارض هستند. برخی از آنها به عنوان عوارض زود رس مطرح هستند و برخی در دراز مدت بر افراد عوارض ایجاد می کند‌.‌ قطع عضو بدن از عوارض زودرس سوختگی ها است. عفونت ثانویه در محل زخم ناشی از سوختگی یک عارضه زودرس دیگر است.مشکلات روحی و عصبی‌ ‌از عوارضی است که فرد دچار سوختگی در طولانی مدت به آن مبتلا می شود. چهارشنبه سوری  که یکی از سنت های ایرانیان باستان است این سالها به دردسر ملی تبدیل شده چرا که نه تنها اصول اولیه و اهداف سنتی آن حفظ نمی شود بلکه با استفاده از وسایل آتش زای مخرب صدمات و آسیب های فراوانی را بر خانواده ها و دولت تحمیل می نماید.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/ ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه