اخبار داغ

وقتی آذربایجان شرقی در جذب گردشگران نوروزی بین 10 استان کشور ناکام می ماند

وقتی آذربایجان شرقی در جذب گردشگران نوروزی بین 10 استان کشور ناکام می ماند
طبق آمار رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور، استان آذربایجان شرقی علی رغم توانمندی های گردشگری در جذب گردشگران نوروزی نتوانست در بین استان برتر کشور چون مازندران، گیلان، بوشهر، هرمزگان، خوزستان، فارس، خراسان رضوی، اصفهان، کرمانشاه و خراسان جنوبی جای بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، گردشگری بر چند فعالیت عمده چون اشتغال، توسعه تاثیر دارد همچنین گردشگری بنا به ماهیت خود اثرات مثبت و منفی متعددی بر محیط فرهنگی- اجتماعی، طبیعی و اقتصادی ایران می گذارد، استفاده صحیح از پتانسیل ها و ظرفیت های جهانگردی ایران می تواند سودی معادل 2 برابر ذخایر نفتی را به کشور سرازیر کند، نگاه اقتصادی به صنعت جهانگردی می تواند تمامی جوانب فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ... آن را نیز دربر گیرد، چرا که لازمه توسعه این صنعت و چرخه اقتصادی آن در درجه اول مهیا کردن بسترها در ابعاد دیگر آن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج, گردشگری بر چند فعالیت عمده چون اشتغال، توسعه تاثیر دارد همچنین گردشگری بنا به ماهیت خود اثرات مثبت و منفی متعددی بر محیط فرهنگی- اجتماعی، طبیعی و اقتصادی ایران می گذارد، استفاده صحیح از پتانسیل ها و ظرفیت های جهانگردی ایران می تواند سودی معادل 2 برابر ذخایر نفتی را به کشور سرازیر کند، نگاه اقتصادی به صنعت جهانگردی می تواند تمامی جوانب فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ... آن را نیز دربر گیرد، چرا که لازمه توسعه این صنعت و چرخه اقتصادی آن در درجه اول مهیا کردن بسترها در ابعاد دیگر آن است.,

قراردادن جهانگردی در اولویت های اقتصادی کشور تمامی ابعاد علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را پوشش می دهد و حتی برگزاری انواع تورهای علمی، ادبی، هنری را با مزیتهای خاص خود و بویژه منافع اقتصادی در کشور بهینه می کند. بیشتر توانمندی های کشور ما برای جذب گردشگر مساله فرهنگ و ملیت است، یعنی به خاطر قدمتی که کشور ما دارد بیشترین جذابیت را در حوزه ی فرهنگ و تمدن دارد.

,

 در کشور ما که دارای زیارتگاههای بزرگ جهان و بزرگترین تاریخ تمدنی منطقه است، کلیه ی امکانات استفاده از این صنعت منفعل و بلااستفاده باقی مانده است. در حالی که کشورهای دیگر به خصوص همسایگان خودمان از این امکانات به نفع خودشان استفاده می کنند.

,

بسیاری از برنامه های اقتصاد جهانگردی کشورهایی مثل امارات، عربستان و ترکیه، بدون سرمایه گذاری ایرانیان به شکست منتهی می شود، در حالی که اگر زمینه ی بهره گیری از توان سرمایه گذاری و حتی اگر زمینه ی بهره گیری از توان سرمایه گذاری و حتی خدماتی این افراد در کشور فراهم شود، ایران از نظر جایگاه و تعداد جذب  گردشگر یکی از برترین ها می شود.

,

فرانسه رکوردار جذب توریست و گردشگر جهان

, فرانسه رکوردار جذب توریست و گردشگر جهان, فرانسه رکوردار جذب توریست و گردشگر جهان,

گفتنی است فرانسه با ۸۴٫۷ میلیون بازدید کننده پر بازدید ترین کشور جهان  محسوب شد، پس از فرانسه آمریکا با ۶۹٫۸ میلیون گردشگر و اسپانیا با حدود ۶۱ میلیون گردشگر در رده‌های بعدی هستند. براساس دیگر آمارهای سال ۲۰۱۳ نیز، به ترتیب تایلند، روسیه، انگلیس و ترکیه بیشترین "رشد در صنعت گردشگری" را داشته‌اند.

,

با این حال به نظر می رسد که ایران با داشتن پتانسیل و جاذبه های گردشگری فراوان نتوانسته آنطور که شایسته این کشور متمدن است، در توسعه گردشگری نقش ویژه ای ایفا کند و رده خود را ارتقا دهد.

,

نا گفته نماند که ایام عید نوروز نیز فرصت مناسبی برای  استان های مختلف و برخوردار ایران از لحاظ جاذبه های گردشگری جهت جذب و افزایش بازدید کنندگان داخلی و خارجی است  و فرصت مناسبی برای کشور است که با جذب توریست از کشورهای خارجی، جایگاه گردشگری خود را ارتقا دهد.

,

 ثبت بیش از 60 میلیون نفر اقامت در شب طی ایام نوروز 94

,  ثبت بیش از 60 میلیون نفر اقامت در شب طی ایام نوروز 94,  ثبت بیش از 60 میلیون نفر اقامت در شب طی ایام نوروز 94,

مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  در جمع خبرنگاران گفت:در بازه زمانی 28 اسفند سال 93 تا 14 فروردین سال 94 در کل 31 استان کشور و 7 منطقه آزاد، تعداد 60 میلیون و 84 هزار نفر اقامت در شب ثبت شده است.

,

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه آماری که امروز از سفر بیان می‌شود براساس اقامت در هتل، هتل آپارتمان، مدارس، خوابگاه‌های دانشجویی، کمپ‌ها  و سایت‌های اقامتی موقت است، تصریح کرد: ثبت اقامت مسافران در این اماکن ملاک آمار سفر در کشور بوده است.

,

رئیس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه آمار موجود، مبین تعداد مسافر یا سفرها نیست، یادآور شد: در دوره تاریخی 28 اسفند سال 93 تا 14 فروردین سال 94 در کل 31 استان کشور و 7 منطقه آزاد، تعداد 60 میلیون و 84 هزار نفر اقامت در شب ثبت شده است.

,

سلطانی‌فر یادآور شد: در صورتی که میانگین سفر یک فرد را 4 شب فرض کنیم، براساس این آمار 15 میلیون نفر مسافر و گردشگر داشته ایم، علاوه بر این آمار، حدد 200 هزار ویلای شخصی در استان‌های شمالی کشور وجود دارد که مسافران این اماکن قابل شمارش نیست، همچنین هزاران خانه مسافر که در شهرهای زیارتی وجود دارد و در چارچوب خانه مسافرهای سازمان میراث فرهنگی به ثبت نرسیده است، میزبان تعداد زیادی از زائران و مسافران است که این تعداد هم قابل شمارش نیستند.

,

افزایش 3 درصدی میزان سفر کشور در ایام نوروز 94

, افزایش 3 درصدی میزان سفر کشور در ایام نوروز 94, افزایش 3 درصدی میزان سفر کشور در ایام نوروز 94,

رئیس سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: با توجه به آمار اعلام شده توسط نیروی انتظامی و پلیس راهور، میزان سفر در کشور در نوروز سال 94 نسبت به سال گذشته 3 درصد افزایش داشته است ، این در حالی است که طبق آمار سازمان میراث فرهنگی افزایش سفر بین 4/5 تا 5 درصد بوده است، این آمارها نشان دهنده صحت کار دو طرف است.

,

وی با ابراز امیدواری نسبت به ایجاد شرایط مناسب و همکاری دستگاهها به منظور اعلام آمار دقیق‌تری از مسافران، اضافه کرد: آمار گردشگران خارجی ورودی به این دلیل که توسط پلیس مهاجرت  و به صورت کامل ثبت می‌شود، آمار بسیار دقیقی است.

,

رئیس سازمان میراث فرهنگی همچنین اسامی استان‌هایی را که بیشترین مسافر را داشته است، اعلام کرد و گفت: 10 استان مازندران، گیلان، بوشهر، هرمزگان، خوزستان، فارس، خراسان رضوی، اصفهان، کرمانشاه و خراسان جنوبی بیشترین مسافر را در ایام نوروز داشته است.

,

رئیس سازمان میراث فرهنگی از علاقه مندی 10 گروه هتل ساز خارجی برای حضور در ایران خبر داد و افزود: این گروهها از کشورهای عربی، اروپایی و کشورهای همسایه هستند که با توجه به موانع ناشی از تحریم، تاکنون موفق به حضور در این بخش نشده اند و ما امیدواریم با رفع تحریم ها شاهد حضور این گروهها در کشورمان باشیم.

,

وقتی آذربایجان شرقی در جذب گردشگران نوروزی بین  استان کشور ناکام می ماند

, وقتی آذربایجان شرقی در جذب گردشگران نوروزی بین  استان کشور ناکام می ماند, وقتی آذربایجان شرقی در جذب گردشگران نوروزی بین  استان کشور ناکام می ماند,

استان آذربایجان شرقی نیز یکی از استان های غنی از جهت جاذبه های توریستی و گردشگری است، که می تواند در سایه بهره مندی از گردشگری و جذب توریست از لحاظ اقتصادی پیشرفت کند و به عنوان استانی برخوردار از هر لحاظ  صنعتی، اقتصادی، موقعیت جغرافیایی و غیره می تواند در جذب توریست و توسعه گردشگران این منطقه توانمند باشد.

,

با این وجود طبق آمار رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور، استان آذربایجان شرقی علی رغم توانمندی های گردشگری در جذب گردشگران نوروزی نتوانست در بین  استان برتر کشور جای بگیرد.

,

 ارس گوی سبقت جذب گردشگری را از دیگر مناطق آزاد کشور ربود

,  ارس گوی سبقت جذب گردشگری را از دیگر مناطق آزاد کشور ربود,  ارس گوی سبقت جذب گردشگری را از دیگر مناطق آزاد کشور ربود,

البته ناگفته نماند که منطقه آزاد ارس فرصت ایام نوروز را غنیمت شمرد و به گفته مدیر روابط عمومی ارس با افزایش واحدهای تجاری خود، فراهم نمودن زیرساخت های اقامتی و گردشگری  و افزایش پارکینگ های عمومی در کنار رود ارس، توانست آمار گردشگران نوروزی سال 94 را افزایش دهد و  رتبه نخست را در بین منطقه آزاد کشور کسب کند.

,

 

,

رشد 27 درصدی ورود گردشگران نوروزی به منطقه آزاد ارس / بیش از چهار میلیون و 471 هزار نفر ارس را مقصد سفر نوروزی انتخاب کردند

, رشد 27 درصدی ورود گردشگران نوروزی به منطقه آزاد ارس / بیش از چهار میلیون و 471 هزار نفر ارس را مقصد سفر نوروزی انتخاب کردند, رشد 27 درصدی ورود گردشگران نوروزی به منطقه آزاد ارس / بیش از چهار میلیون و 471 هزار نفر ارس را مقصد سفر نوروزی انتخاب کردند,

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در گفتگو با آناج از رشد 27 درصدی آمار ورودی گردشگران نوروزی منطقه آزاد ارس در سال 1394 خبر داد.

,

محسن خادم عرب باغی با اعلام این خبر گفت: از 26 اسفند ماه سال 1393 الی 14 فروردین سال 1394 چهار میلیون و 471 هزار و 98 نفر از دو مسیر ریلی و زمینی منطقه آزاد ارس را بعنوان مقصد گردشگری انتخاب کردند.

,

وی با اشاره به آب و هوای خوب و استقبال بی نظیر گردشگران از منطقه آزاد ارس گفت: از این تعداد گردشگر چهار هزار و 400 نفر از طریق قطارهای مسافری و بقیه با خودرو وارد منطقه آزاد ارس شدند.

,

وی در ادامه افزود: در مجموع 123 هزار و 295 نفر در هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمانپذیرها، منازل استیجاری، کمپ های موقت، مدارس، مهمانسرای ادارات، خوابگاه های دانشجویی و چادرهای مسافرتی در پارک ها اقامت داشتند.

,

عرب باغی ادامه داد: بر اساس آمار فروش بلیط در آثار تاریخی و طبیعی که گیشه بلیط فروشی دارند، تعداد 704 هزار و 174 نفر از این جاذبه ها بازدید کردند که بیشترین آمار مربوط به کلیسای سنت استپانوس می باشد.

,

وی اضافه کرد: امام زاده سیدمحمد نوجه مهر، آبشار آسیاب، کمپ عشایر، پارک درنا، پارک کوهستان ارس و بازارها و نمایشگاه صنایع دستی ارس از جمله پرترددترین و پربازدیدترین نقاط در ایام نوروز بودند.

,

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: در ایام نوروز حدود 53 هزار نفر در زایرسراهای آستان مقدس امامزاده سید محمدآقا (ع) نوجه مهر اقامت داشته و بیش از یک میلیون و 400 هزار گردشگر از این مکان مقدس بازدید کرده اند که رتبه اول در بین اماکن مذهبی استان را دارا می باشد.

,

عرب باغی اظهار داشت: کلیسای سنت استپانوس نیز با 52 هزار و 851 نفر بازدید کننده در تعطیلات امسال، صدرنشین آثار و اماکن تاریخی و گردشگری پربازدید این استان بوده است.

,

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه طبق اعلام پلیس راهور، مسیر تبریز- جلفا در ایام نوروز پرترددترین مسیر در استان آذربایجان شرقی بود، گفت: در ایام نوروز شهر جلفا بعد از کلان شهر تبریز دومین شهرستان پربازدید در بین شهرستان های استان آذربایجان شرقی بود.

,

عرب باغی افزود: ستاد هماهنگی خدمات سفر منطقه آزاد ارس در طول ایام نوروز سالجاری با برنامه مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، تفریحی و مسابقات مختلف ساعات و روزهای شیرینی را برای گردشگران نوروزی فراهم نمود.

,

وی همچنین در پایان جشنواره ها و ویژه برنامه های مختلف، تخفیف های موجود در فروشگاه ها در ایام نوروز، افزایش جاذبه ها و برنامه های گردشگری، اجرای برنامه های مختلف تئاتر و موسیقی و بهبود کیفیت خدمات اقامتی و تفریحی و امدادی، اجرای رایگان امورات درمانی در پایگاه های بهداشت و درمان مستقر در منطقه، نمایشگاه های صنایع دستی و برنامه های متعدد دیگر را از جمله عوامل موثر در رشد گردشگری منطقه آزاد ارس در نوروز 94 برشمرد.

,

کلیسای سنت استپانوس جلفا پربازدید ترین مکان تاریخی آذربایجان شرقی/ جلفا دومین شهر پربازدید گردشگران نوروزی استان

, کلیسای سنت استپانوس جلفا پربازدید ترین مکان تاریخی آذربایجان شرقی/ جلفا دومین شهر پربازدید گردشگران نوروزی استان, کلیسای سنت استپانوس جلفا پربازدید ترین مکان تاریخی آذربایجان شرقی/ جلفا دومین شهر پربازدید گردشگران نوروزی استان,

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: با توجه به آمارهای دقیق دریافت شده بعد از شهرستان تبریز، محدوده جلفای منطقه آزاد ارس، شهرستان مراغه و شهرستان اسکو در رتبه های بعدی قرار دارند.

,

وی با اشاره به میزان بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی استان آذربایجان شرقی گفت: در بین موزه ها و اماکن تاریخی استان کلیسای سنت استپانوس با ۳۰ درصد افزایش بازدید، رتبه اول را دارد.

,

وی با بیان اینکه بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی استان ۳۰ درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: در بین این اماکن کلیسای سنت استپانوس با فروش ۳۰ هزار بلیط ورودی به این اثر تاریخی، با رشد ۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده و در رتبه نخست موزه ها و اماکن تاریخی استان قرار دارد.

,

وی ادامه داد: بعد از کلیسای سنت استپانوس، رصدخانه مراغه و موزه آذربایجان در رتبه های بعدی بیشترین بازدید قرار دارند.

,

سفر بیش از 324 هزار مسافر به تبریز در ایام نوروز 94

, سفر بیش از 324 هزار مسافر به تبریز در ایام نوروز 94, سفر بیش از 324 هزار مسافر به تبریز در ایام نوروز 94,

 همچنین  سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز گفت: در ایام نوروز 94، تعداد 324 هزار و 174 نفر گردشگر به تبریز سفر کردند و همچنین 28 هزار و 800 نفر با اتوبوس های گردشگری از تبریز بازدید کردند.

,

رضا خلیلی با بیان اینکه با ت��کیل سازمان توسعه گردشگری مصمم شدیم تا توسعه گردشگری تبریز را نظامند کنیم، اظهار کرد: در ایام نوروز برای جذب گردشگران به تبریز، 300 عنوان برنامه از سوی سازمان های شهرداری تبریز تا 15 فروردین ماه سال جاری برگزار شد.

,

وی با بیان اینکه طبق اعلام واحد نظرسنجی شهرداری تبریز، تبریز در نوروز 94 نیز عنوان تمیزترین شهر ایران را حفظ کرد و گردشگران رضایت مندی مطلوبی از سفر به تبریز داشتند.

,

وی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز که مصادف با شهادت حضرت زهرا (س) نیز بود، برنامه های فرهنگی برای مسافران نوروزی برگزار شد و در نظرسنجی ها در خصوص تبریز، 75 درصد مسافران گزینه عالی و خوب را برای تبریز انتخاب کرده بودند.

,

سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز  اعلام کرد: در ایام نوروز 94، تعداد 324 هزار و 174 نفر گردشگر به تبریز سفر کردند و همچنین 28 هزار و 800 نفر با اتوبوس های گردشگری از تبریز بازدید کردند.

,

موزه شهرداری تبریز رکوردار بیشترین بازدید کننده در ایام نوروز 94

, موزه شهرداری تبریز رکوردار بیشترین بازدید کننده در ایام نوروز 94, موزه شهرداری تبریز رکوردار بیشترین بازدید کننده در ایام نوروز 94,

وی تاکید کرد: طبق اعلام کمیسیون های موزه های کشور، موزه شهرداری تبریز با 62 هزار و 885 نفر بازید کننده در ایام نوروز، مقام اول در بین سایر موزه های کشور کسب کرده است.

,

خلیلی با اشاره به وجود ظرفیت ها و پتانسیل های بالای گردشگری در تبریز گفت: این ظرفیت ها و زیبایی ها باعث شده مسافران زیادی در تعطیلات نوروز به تبریز سفر کنند و از اماکن تاریخی آن بازدید کنند.

,

وی به عمده معضل گردشگری تبریز اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه بازار تبریز ثبت جهانی شده است، با این حال تعطیلی برخی اصناف در ایام نوروز و خاص شایسته تبریز نیست و مانع توسعه گردشگری تبریز است که باید برای حل این معضل تدبیری اندیشیده شود و حل این معضل نیازمند همراهی و همدلی مردم است.

,

سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز  گفت: تبریز پتانسیل های ویژه ای برای حضور در نمایشگاه های بین المملی گردشگری دارد و باید هر سال در این نمایشگاه ها برای معرفی و شناساندن جاذبه های گردشگری تبریز شرکت کنیم.

,

تقاضای بیش از 3 هزار آلمانی برای سفر به ایران

, تقاضای بیش از 3 هزار آلمانی برای سفر به ایران, تقاضای بیش از 3 هزار آلمانی برای سفر به ایران,

وی با بیان اینکه سه هزار و 30 نفر آلمانی در سال 2015، برای بازدید از ایران تقاضای ویزا کردند، خاطرنشان کرد: باید در تلاش باشیم که به نحوی در معرفی و شناساندن تبریز اقدامات چشمگیری اجرایی کنیم تا این گردشگران نیز به تبریز سفر کنند، البته ناگفته نماند که در ایام نوروز شاهد سفر هیئت آلمانی از آکادیمی مونیخ آلمان بودیم.

,

 آمار ها نشان می دهد که گردشگران آذربایجان شرقی نیز نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است اما در مقایسه این استان با سایر استان های کشور، در میابیم که هنوز این استان آنطور که شایسته مردمان این خطه است در توسعه گردشگری موفق نبوده است چرا که این استان علی رغم تمدن دیرینه خود و داشتن پتانسیل ها و جاذبه های گردشگری باید در رتبه های نخست گردشگری کشور جای می گرفت و اینجاست که علامت سوالی اذهان را درگیر می کند اینکه آیا این امر معلول کوتاهی مسوولین استان است یا اینکه هنوز آذربایجان شرقی استانی عقب مانده از لحاظ گردشگری است؟

,

فردودگاه تبریز نیز از از افزایش گردشگران نوروزی بی بهره ماند

, فردودگاه تبریز نیز از از افزایش گردشگران نوروزی بی بهره ماند, فردودگاه تبریز نیز از از افزایش گردشگران نوروزی بی بهره ماند,

۵ فرودگاه پرترافیک ایران در نوروز ۹۴

, ۵ فرودگاه پرترافیک ایران در نوروز ۹۴, ۵ فرودگاه پرترافیک ایران در نوروز ۹۴,

طبق اعلام روابط‌عمومی شرکت فرودگاه های کشور، فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با پنج‌ هزار و ۸۲۷ نشست و برخاست پرواز در میان فرودگاه‌های کشور پرترافیک‌ترین فرودگاه در تعطیلات نوروز بود. فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با پنج‌ هزار و ۸۲۷ نشست و برخاست پرواز در میان فرودگاه‌های کشور پرترافیک‌ترین فرودگاه در تعطیلات نوروز بود.

,

 همزمان با سفرهای نوروزی(۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین) ۶۷۸ هزار و ۸۳ مسافر در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد اعزام و پذیرش شده‌اند.

,

در مجموع ۲۲ هزار و ۷۶۱ نشست و برخاست در فرودگاه‌های کشور صورت گرفته است و دو میلیون و ۷۷۳هزار و ۱۶۳ مسافر اعزام و پذیرش شده‌اند.

,

رشد ۲۶ درصدی پروازهای فرودگاه‌ امام‌خمینی(ره) در سفرهای نوروزی گفت: فرودگاه امام خمینی (ه) با رشد  فرودگاه با سه هزار و ۷۹۸ نشست و برخاست و اعزام و پذیرش ۵۵۰ هزار و ۵۱۱ مسافر رتبه دوم را در تعداد پرواز و جابجایی مسافر کسب کرده ‌است. به گفته وی فرودگاه بین‌المللی امام‌(ره) در جابجایی مسافر ن درصدی پروازها، نیز با رشد ۱۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو بوده است.

,

همچنین فرودگاه‌های مشهد، کیش، شیراز و اصفهان در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. فرودگاه‌ مشهد، کیش، شیراز و اصفهان در زمره فرودگاه‌هایی است که بیش از یک‌هزار پرواز و بیش از یک‌صد هزار مسافر در کارنامه خود دارد، با این وجود، فردوگاه تبریز نیز از قرار گرفتن در جایگاه های فرودگاه های برتر از لحاظ پرواز های نوروزی  سال 94 نیز بی بهره ماند.

,

 اما چاره اصلی برای توسعه گردشگری در ایران بخصوص آذربایجان شرقی چیست؟

,  اما چاره اصلی برای توسعه گردشگری در ایران بخصوص آذربایجان شرقی چیست؟,  اما چاره اصلی برای توسعه گردشگری در ایران بخصوص آذربایجان شرقی چیست؟,

همه ما آگاهیم که برای توسعه ی جهانگردی کشورمان و قرار گرفتن در ردیف یکی از قطب های جهانگردی منطقه و جهان در مرحله ی نخست باید نگاه دولت و مردم را به این صنعت تغییر داد و سپس برای تامین امکانات و زیرساخت ها و همچنین پیاده سازی یک الگوی موفق جهانگردی در کشور گام برداشت. در صنعت جهانگردی دنیا هر روز تحولات جدیدی رخ می دهد که با وجود روند ضعیف این صنعت در کشور ما میزان عقب ماندگی ما در این سوژه افزایش می یابد. همچنین با قراردادن جهانگردی در ردیف کالاهای صادراتی غیرنفتی و توجه به این صنعت در برنامه ریزی و سیاستگذاری های کلان اقتصادی می توانیم به کسب درآمد اقتصادی از جهانگردی امیدوار باشیم.

,

با توسعه فعالیتهای جهانگردی زمینه برای ایجاد اشتغال فراهم می‌شود و این امر برای کشورهایی که با جمعیت جوان و متقاضی روبه رو هستند بسیار مفید است. لازم به ذکر است که از هر ده نفر گردشگر که وارد کشور میزبان می‌شوند، یک فرصت شغلی ایجاد می‌گردد.

,

نویسنده: المیرا جلیلی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه