اخبار داغ

جوان بیرجندی موفق به ساخت دستگاه گونی بافی سنتی شد+تصویر

جوان بیرجندی موفق به ساخت دستگاه گونی بافی سنتی شد+تصویر
جوان مخترع بیرجند و دانشجوی فارغ‌التحصیل دانشکده فنی شهید صدوقی یزد موفق به ساخت دستگاه گونی‌بافی سنتی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از خاورستان مجید توکلی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سپاه انصارالرضا(ع)؛ به نحوه ساخت دستگاه گونی‌بافی سنتی خود اشاره کرد و گفت: همسرم مدتی بود که به شیوه معمولی و با سوزن‌ در حال بافتن گونی‌های تزئینی مانند پادری بود و اینکه او برای بافتن یک گونی مدت دو یا سه هفته وقت می‌گذارد من را به این فکر انداخت که دستگاهی بسازم که او در بافتن این گونی‌ها راحت‌تر باشد و سرعت انجام کارش بالا برود.
وی ادامه داد: بر اساس این ایده حدود چند هفته روی طراحی آن فکر کردم و پس از آن نیز طرحم را با همکاری یک تراشکار ساختم و در حدود یک ماه و نیم نیز دستگاهم به نتیجه اولیه رسید و هرچند که هنوز مراحل نهایی آن به پایان نرسیده اما همسرم از آن استفاده می‌کند و می‌تواند یک گونی 50 در یک متر را که قبلا در سه هفته می‌بافت اکنون در طول سه روز ببافد.
مخترع جوان بیرجندی هزینه خرج شده برای این طرح را تاکنون 180 هزار تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون هزینه‌ها را از خودم خرج کرده‌ام ولی قرار بر این شده که ادامه کار را در پژوهشکده علمی و پژوهشی بسیج دنبال کنم و طرحم را با همکاری آنجا به اتمام برسانم.
توکلی خاطرنشان کرد: این دستگاه در حال حاضر هوشمند نیست ولی اگر با خرج چند میلیون هوشمند شود می‌تواند فروش خوبی داشته باشد.
وی در خصوص نحوه کار دستگاه گونی‌بافی سنتی خود گفت: در این دستگاه از سیستم بادامک برای زدن حرکت خطی و چرخشی استفاده می‌شود و با فررفتن سوزن داخل کیسه، با کورسی که دارد بافت انجام می‌شود.
مخترع جوان بیرجندی ویژگی‌های یک مخترع را داشتن مهارت فنی و خلاقیت برشمرد و افزود: یک مخترع باید فکری باز داشته باشد و بتواند فکرش را به جایی برساند که شاید افراد عادی نتوانند به آن ایده برسند.
مخترع جوان بیرجندی تاکید کرد: اگر مسئولان به جوانان و کسانی که ایده‌هایی هرچند کوچک دارند کمک کنند و به آنها بها دهند قطعا امید و شوق جوانان برای دست زدن به کارهای بزرگ و اختراعات مهم بیشتر می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, خاورستان, پایگاه اطلاع رسانی سپاه انصارالرضا(ع), پایگاه اطلاع رسانی سپاه انصارالرضا(ع), ؛,
,
,
,
,
,
,

دستگاه گونی بافی سنتی

, دستگاه گونی بافی سنتی,

دستگاه گونی بافی سنتی

, دستگاه گونی بافی سنتی,

مجید توکلی

, مجید توکلی,

دستگاه گونی بافی سنتی

, دستگاه گونی بافی سنتی]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه