اخبار داغ

دانا گزارش می دهد:

بلاتکلیفی مسافران با آزادسازی نرخ بلیت‌های هواپیما/ دبیر انجمن‌ شرکت‌های هواپیمایی: آزادسازی به معنای افزایش قیمت بلیت نیست!

بلاتکلیفی مسافران با آزادسازی نرخ بلیت‌های هواپیما/ دبیر انجمن‌ شرکت‌های هواپیمایی: آزادسازی به معنای افزایش قیمت بلیت نیست!
آزادسازی نرخ بلیت بر اساس تعبیر مسئولین که شاید منجر به کاهش قیمت بلیت های هواپیما شود، نه تنها منجر به کاهش قیمت بلیت نشده است، بلکه این قیمت ها را تا حد زیادی افزایش داده و منجر به سردرگمی مسافران خطوط هوایی کشور شده است.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روز گذشته مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از آزادسازی نرخ بلیت 170 مسیر داخلی خبر داد و گفت: با تصویب شورای عالی هواپیمایی نرخ بلیت هواپیما در 170 مسیر داخلی آزاد شد و 87 مسیر همچنان جزو مسیرهای حمایتی قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

جعفرزاده با بیان این‌که نرخ بلیت پرواز مسیرهای منتهی به جزایر کیش و قشم، شهرهای نفتی و مسیرهای انفرادی و مسیرهای جدید آزادسازی شده است، افزود: دستورالعمل آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما و مسیرهای حمایتی صبح امروز برای اجرا به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده است.

,

اگرچه نرخ بلیت هواپیما که طبق قانون برنامه پنجم توسعه باید تا پایان سال اول این برنامه (1390) نسبت به متنوع‌سازی نرخ بلیت و از ابتدای سال سوم (1392) برنامه پنجم توسعه نیز نسبت به آزادسازی نرخ بلیت هواپیما اقدام می‌کرد، اما به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های لازم و عدم کشش بازار، اجرای آن به تعویق افتاده بود.

, نرخ بلیت هواپیما که طبق قانون برنامه پنجم توسعه باید تا پایان سال اول این برنامه (1390) نسبت به متنوع‌سازی نرخ بلیت و از ابتدای سال سوم (1392) برنامه پنجم توسعه نیز نسبت به آزادسازی نرخ بلیت هواپیما اقدام می‌کرد، اما به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های لازم و عدم کشش بازار، اجرای آن به تعویق افتاده بود.,

از طرف دیگر مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن‌ شرکت‌های هواپیمایی گفت:‌ با این تصمیم، قطعاً بسیاری از کسانی که تا‌کنون نمی‌توانستند از حمل‌ونقل هواپیمایی استفاده کنند این امکان برای آنها فراهم شد تا بتوانند از سیستم حمل‌ونقل هوایی به عنوان وسیله مسافرت استفاده کنند.

,

اسعدی سامانی نوسازی ناوگان را یکی از دستاوردهای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما عنوان کرد و افزود: در این شرایط شرکت‌های هواپیمایی باید به سمت افزایش کیفیت و خدمات و نوسازی ناوگان حرکت کنند.

, اسعدی سامانی نوسازی ناوگان را یکی از دستاوردهای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما عنوان کرد و افزود: در این شرایط شرکت‌های هواپیمایی باید به سمت افزایش کیفیت و خدمات و نوسازی ناوگان حرکت کنند.,

دبیر انجمن‌ شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: این تصور اشتباه در جامعه وجود دارد که آزادسازی یعنی رشد نرخ‌ها در حالی که آزادسازی به معنای افزایش قیمت بلیت نیست و این اتفاق الزاماً رخ نمی‌دهد؛ با اجرای این قانون در بسیاری از مسیرها، برخی از روزها و‌ ساعات مشخص، قیمت‌ها ممکن است نسبت به نرخ‌های تکلیفی هم ‌کاهش یابد.

, دبیر انجمن‌ شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: این تصور اشتباه در جامعه وجود دارد که آزادسازی یعنی رشد نرخ‌ها در حالی که آزادسازی به معنای افزایش قیمت بلیت نیست و این اتفاق الزاماً رخ نمی‌دهد؛ با اجرای این قانون در بسیاری از مسیرها، برخی از روزها و‌ ساعات مشخص، قیمت‌ها ممکن است نسبت به نرخ‌های تکلیفی هم ‌کاهش یابد., دبیر انجمن‌ شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: این تصور اشتباه در جامعه وجود دارد که آزادسازی یعنی رشد نرخ‌ها در حالی که آزادسازی به معنای افزایش قیمت بلیت نیست و این اتفاق الزاماً رخ نمی‌دهد؛ با اجرای این قانون در بسیاری از مسیرها، برخی از روزها و‌ ساعات مشخص، قیمت‌ها ممکن است نسبت به نرخ‌های تکلیفی هم ‌کاهش یابد.,

با این حال تنها دقایقی بعد از اعلام این خبر، شرکت های هواپیمایی قیمت های بلیت های هواپیمایی خود را به طور نا گهانی افزایش دادند و حتی افرادی که بلیت های خود را خریداری کرده بودند، مجبور به پرداخت ما به تفاوت این هزینه شدند.

, با این حال تنها دقایقی بعد از اعلام این خبر، شرکت های هواپیمایی قیمت های بلیت های هواپیمایی خود را به طور نا گهانی افزایش دادند و حتی افرادی که بلیت های خود را خریداری کرده بودند، مجبور به پرداخت ما به تفاوت این هزینه شدند., با این حال تنها دقایقی بعد از اعلام این خبر، شرکت های هواپیمایی قیمت های بلیت های هواپیمایی خود را به طور نا گهانی افزایش دادند و حتی افرادی که بلیت های خود را خریداری کرده بودند، مجبور به پرداخت ما به تفاوت این هزینه شدند.,

این شرکت ها با تماس با مشتری های خود از مشتریان خواستند تا قیمت افزوده شده به بلیت را پرداخت کنند، چرا که در غیر این صورت بلیت آنها کنسل می‌شد.

, این شرکت ها با تماس با مشتری های خود از مشتریان خواستند تا قیمت افزوده شده به بلیت را پرداخت کنند، چرا که در غیر این صورت بلیت آنها کنسل می‌شد., این شرکت ها با تماس با مشتری های خود از مشتریان خواستند تا قیمت افزوده شده به بلیت را پرداخت کنند، چرا که در غیر این صورت بلیت آنها کنسل می‌شد.,

از طرف دیگر برخی از این شرکت ها بلیت هایی که جزء این 170 مسیر نبودند را مشمول این قانون کرده و آنها را گران کردند.

, از طرف دیگر برخی از این شرکت ها بلیت هایی که جزء این 170 مسیر نبودند را مشمول این قانون کرده و آنها را گران کردند, از طرف دیگر برخی از این شرکت ها بلیت هایی که جزء این 170 مسیر نبودند را مشمول این قانون کرده و آنها را گران کردند,

بر اساس این گزارش قیمت برخی از بلیت ها تا 40 درصد هم گران شده است؛ این در حالی است که هنوز کیفیت این سفرها تغییری نکرده است.

,

آزادسازی نرخ بلیت بر اساس تعبیر مسئولین که شاید منجر به کاهش قیمت بلیت های هواپیما شود، نه تنها منجر به کاهش قیمت بلیت نشده است، بلکه این قیمت ها را تا حد زیادی افزایش داده و منجر به سردرگمی مسافران خطوط هوایی کشور شده است.

,

از طرف دیگر مخاطبان برخی از شهر ها که جزء شهرهای نفتی هم نبودند، بر خلاف قانون آزادسازی نرخ بلیت، شاهد افزایش قیمت بودند و این در حالی بود که این افزایش قیمت از قبل اطلاع رسانی نشده بود.

,

باید یاد آور شد که افزایش قیمت بلیت ها در حالی صورت گرفته است که هنوز تعداد هواپیماهای مسافر بری همان بوده و حتی کیفیت پرواز ها تغییر نکرده است؛ از طرف دیگر هواپیمای جدیدی به ناوگان هواپیمایی کشور وارد نشده است.

,

خاطر نشان می شود چندی پیش آخوندی وزیر راه و شهرسازی به خاطر برخی از مشکلات در این زمینه راهی مجلس شد و در نهایت وعده هایی برای بهبود شرایط در این وزارت خانه از سوی وی داده شد.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه