اخبار داغ

امامزاده سلطان ابراهیم(ع)، پایگاه گردشگری مذهبی قوچان

امامزاده سلطان ابراهیم(ع)، پایگاه گردشگری مذهبی قوچان
آرامگاه امامزاده سلطان ابراهیم در شهر قدیم قوچان(قوچان عتیق- شهرکهنه) در فاصله 12 کیلومتری غرب قوچان فعلی و با فاصله یک کیلومتری از جاده آسیایی ( مشهد – تهران ) واقع گردیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قوچان خبر، آستان متبرکه ی این امامزاده مشتمل بر ایوان، گنبد خانه با پوشش بلند، شبستان های شرقی وغرب و گلدسته های دو سوی بنا ، رواق، اتاق هایی بر پیرامون آن است . مکان مزبور به دفعات بر اثر زمین لرزه های متعدد آسیب دیده است و درحال حاضر قدیمی ترین بخش این بقعه در سال 1344 برپا شده و در زمره آثار تاریخی قرار دارد . مکانی که امامزاده واقع شده معروف به قوچان عتیق است و روستای شهر کهنه یا همان قوچان عتیق دهستانی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قوچان و گرایش اشتغال مردم منطقه کشاورزی و دامداری و به قطب سبزی کاری معروف است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قوچان خبر,

مجموعه امامزاده سلطان ابراهیم(ع) یکی از مکانهای مهم مذهبی – گردشگری و ابنیه تاریخی شهرستان قوچان می باشد و سالانه پذیرای هزاران زائر و گردشگر می باشد.

,

ارادت و اعتقاد شهروندان قوچانی نسبت به این امامزاده از لحاظ مذهبی و آگاهی دینی، قابل توجه بوده، به گونه ای که قبل از نماز صبح تا ساعات نیمه شب خیل زائرین در این امامزاده حضور داشته و در ایام خاص همچون مناسبت های مذهبی و ورود کاروان های پیاده و تعطیلات بصورت 24 ساعته فعال و زائرین از قوچان و روستا ها و مناطق اطراف و سایر شهرستانها (به خاطر قرارگیری بقعه در مجاورت جاده اصلی و ابتدای راه ورودی)در این مکان مقدس حضور پیدا می نمایند .

,

کاروان های پیاده ای که همه ساله بقصد زیارت حضرت امام رضا (ع)از سمت شمال و بجنورد و شهرهای مجاور راه افتاده در این مکان توقف و اقامت مینمایند.

,

با توجه به موقعیت مناسب امامزاده در کنار جاده آسیایی، قرار گرفتن آبگرم شهر کهنه در نزدیکی آرامگاه بعنوان مکان تفریحی، حجره های محوطه امامزاده جهت استراحت زائران و دایر بودن جمعه بازار در بلوار امامزاده از فاکتورهای مهم جانبی در کنار زیارتگاه می باشد که باعث شده استقبال خوبی از این مکان صورت گیرد.

,

 اداره اوقاف و امور خیریه قوچان، برنامه های فرهنگی متنوعی از جمله، برپائی نماز های یومیه بصورت مستمر، دعای کمیل، توسل و ندبه، طرح آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی و کارگاه های آموزشی ویژه خانواده ها و نوجوان و جوانان در مناسبت های مختلف با رویکردی قرآنی برگزار می کند.

,

 

,

   آب گرم شهر کهنه :

,

در 18 کیلومتری غرب قوچان و در 6 کیلومتری امامزاده سلطان ابراهیم چشمه سارهای بسیاری با خواص درمانی کم نظیر و حرارت نسبتا گرم واقع گردیده که دارای استعداد خاص در جذب و جلب گردشگران درمانی بهداشتی می باشد که همه ساله هزاران نفر از اقصی نقاط کشور بواسطه آب شفا بخش و مفیدش به این نقطه که دارای آب و هوای بسیار مطلوب می باشد مسافرت می نمایند.

,

انتهای پیام/رض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه