اخبار داغ

استاد حوزه و دانشگاه در همایش روز معلم قیر و کارزین:

تنها شاگرد زنده ملک الشعرای بهار هستم/ همکلاسی مطهری، بهشتی و مفتح بودم

تنها شاگرد زنده ملک الشعرای بهار هستم/ همکلاسی مطهری، بهشتی و مفتح بودم
استاد حوزه و دانشگاه در همایش روز معلم قیر و کارزین گفت: روزی که خبر شهادت استاد مطهری را به علامه دادند، علامه خم شد و به زمین افتاد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پرگون؛ محمد آل عصفور استاد برجسته ی حوزه و دانشگاه در همایش گرامیداشت مقام معلم که در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قیروکارزین برگزار شد گفت: بنده تنها شاگرد ملک الشعرای بهار هستم که در ایران باقی مانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پرگون,

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: زمانی که بنده در دانشسرای عالی درس میخواندم روزهای چهارشنبه می آمدم قم و در درس اسفار علامه طباطبایی شرکت میکردم. البته در ابتدا به عنوان کفشدار حضور داشتم امّا بعدها بخاطر پدرم مورد توجه علامه قرار گرفتم و مرا جلو آوردند. جناب دکتر مطهری، دکتر بهشتی، دکتر مفتح و... در این کلاس حضور داشتند و من هم کوچکترین عضو این کلاس بودم.

,

وی در ادامه گفت: جناب مطهری سمت راست می نشستند و جناب دکتر بهشتی سمت چب می نشستند. روزی که آمدند و خبر شهادت استاد مطهری را به علامه دادند، علامه خم شد و به زمین افتاد. با زحمت علامه را از روی زمین بلند کردیم.

,

محمد آل عصفور استاد حوزه و دانشگاه پس از بیان نظر نویسندگان غربی درباره ی مولای متقیان علی (ع)، و همچنین پس از قرائت ابیاتی در مدح امیرالمؤمنین (ع) افزود: روایت زیبایی از امیرالمؤمنین علی (ع) هست که می فرمایند « أدبوا اولادکم بآداب زمانکم و لا تأدبوا بآداب آبائکم لأنّ زمان آبائکم لیس بزمانکم » فرزندانتان را مطابق زمانه تربیت کنید. نباید اولادتان را مطابق زمان صفویه تربیت کنید چراکه آن زمان، دوره ی چراغ نفتی بود و امروز قرن اتم است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه