اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

فیش های نامتعارف حقوق مدیران تنها ۲۰ درصد از کل دریافتی آنان می باشد/ سرمایه معنوی مردم با عذر خواهی کردن برنمی گردد

فیش های نامتعارف حقوق مدیران تنها ۲۰ درصد از کل دریافتی آنان می باشد/ سرمایه معنوی مردم با عذر خواهی کردن برنمی گردد
کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به دریافت های نجومی برخی از مدیران دستگا های اجرایی کشور گفت: فیش های حقوقی برخی از مدیران تنها ۲۰درصد از کل دریافتی این افراد می باشد و با عذرخواهی مسئولان کشور نمی توان سرمایه معنوی مردم که همان اعتماد است را باز گرداند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیاوش غیبی پور کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی تهران نیوز با اشاره به دریافت های نامتعارف برخی از مدیران دستگاه های کشور اظهار کرد: هر اداره یک واحد نظارت بر دریافتی های مدیران و کارکنان مجموعه دارد این در حالی است که با وجود این واحد نظارتی برخی از مدیران با دور زدن قانون حقوق های چند صد میلیونی دریافت می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

وی دریافتی مدیران برخی از دستگاهها در قالب موارد مختلف همچون پاداش، عیدی و غیره را که در فیش های حقوقی این افراد ثبت نمی شود را خلاف عدالت اجتماعی بر شمرد و افزود: این ضعف واحد های نظارتی است که به راحتی بیت المال در جیب برخی از افراد می رود.

,

غیبی پور خاطر نشان شد: سازمان های نظارتی هم چون بازرسی، دیوان محاسبات و حسابرسی توانایی برخورد مستقیم با دریافت های نامتعارف مدیران دارند که در ابتدا این وظیفه را انجام ندادند تا سبب شد اذهان عمومی در این مورد، جریحه دار شود.

,

کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد: جایی که قانون اجازه داده باشد مدیری حقوق نجومی دریافت کند آن قانون مشکل دارد و با روح عدالت اجتماعی در تضاد است، چگونه می شود مدیر یک نهاد،

,

که با کارمند خود هم زمان وارد اداره می شوند و هم زمان هم خارج می شوند، چندین برابر حقوق دریافت کند.

,

وی  با تاکید قوانین کنترل بر حقوق های مدیران و کارکنان ادرات گفت: این قوانین تنها جنبه تشریفاتی دارند و تا کنون اجرایی نشده است این در حالی است که سازمان های نظارتی می توانستند بر دریافتی های مدیران نظارت کنند و به طور مستقیم با افراد خاطی برخورد کنند.

,

این کارشناس اقتصادی گفت: کنترل و جلوگیری از این اتفاقاتی که سبب برهم زدن اذهان عمومی می شود راحت است و می توان با نظارت بر حساب مدیران کشوری از این اتفاقات جلوگیری کرد.

,

وی با اشاره به عذرخواهی وزیر اقتصاد از مردم بابت دریافت های نجومی برخی از مدیران دستگاه ها اجرایی گفت: عذر خواهی کردن نمی تواند سرمایه معنوی مردم که همان اعتماد است را برگرداند و باید زودتر از این رسیدگی می شد.

,

غیبی پور در پایان اظهار امیدواری کرد و افزود: ان شاءالله با روندی که ناشی از تحقق افکار عمومی، تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور این مسئله حل شود و قوانین که چنین اجازه ای را به مدیر می دهند اصلاح شود.

,

انتهای پیام/VQ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه