اخبار داغ

گوشه ایی از خواص اعجاب انگیز آبغوره:

فرآیند آبغوره گیری در کمیجان+تصاویر

فرآیند آبغوره گیری در کمیجان+تصاویر
با فرا رسیدن فصل تابستان و بزرگ شدن حبه های انگور، زنان روستایی و شهری به فکر آبغوره گیری از خوشه های انگور می افتند تا در فصول دیگر از آبغور در مصارف مختلف استفاده کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سلام کمیجان، غوره در فرهنگ ایرانی هم وارد شده و ضرب المثل هایی که در مورد این میوه کال هست نشانگر این است که ایرانی ها از قدیم الایام از غوره و آب آن به عنوان چاشنی استفاده می کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سلام کمیجان, سلام کمیجان, سلام کمیجان, سلام کمیجان, سلام کمیجان,

 

,

ضرب المثل هایی مثل "گر صبر کنی زغوره حلوا سازی" یا "غوره نشده مویز شده است" و غیره در بین ضرب المثل هایی ایرانیان قدیم بوده که هر کدام بیانگر مطلبی می باشد.

,

 

,

با فرا رسیدن فصل تابستان و بزرگ شدن حبه های انگور، زنان روستایی و شهری به فکر آبغوره گیری از خوشه های انگور می افتند تا در فصول دیگر از آبغور در مصارف مختلف استفاده کنند.

,

 

,

برای این منظور ابتدا با ظروفی برای چیدن خوشه های کال و نرسیده انگور به باغ می روند و پس از چیدن آنها باید حبه ها از خوشه جدا شوند البته عده ای این کار را می کنند و عده ای هم می خواهند سریع به آبغوره برسند و مستقیما خوشه ها را برای آبگیری به دستگاه می برند که به گفته برخی از کشاورزان این کار باعث تلخی آبغوره می شود.

,

 

,

اما برای جلوگیری از این کار حبه ها از خوشه جدا می شوند و پس از شست و شو داخل دستگاه آبغوره گیری ریخته شده، البته در این مرحله هم باید دقت شود که حبه های شسته شده در صورتی برای آبغوره شدن استفاده شود که طعم آنها به شیرین شدن نرفته باشد چون از ترشی آنها کاسته می شود و در نتیجه آبغوره هم طعم شیرینی خواهد داشت.

,

 

,

آبغوره گیری به روش قدیمی ها

, آبغوره گیری به روش قدیمی ها, آبغوره گیری به روش قدیمی ها,

به گفته برخی از قدیمی ها در زمان های گذشته که دستگاه های آبغوره گیری نبود برای این منظور پش از چیدن خوشه ها آنها را در داخل دیگی و پس از اضافه کردن مقداری آب به آن می جوشاندند و پس از گرم شدن با هم زدن غوره ها جدا می شدند و پس از آن محتویات دیگ را از داخل پارچه ای می گذراندند تا صاف شود و برخی از اوقات هم برای آبغوره گیری از هاون استفاده می کردند.

,

 

,

اما امروزه پس از گرفتن آب غوره ها توسط دستگاه های مخصوص، از پارچه ای می گذرانند و آن را می جوشانند تا باقیمانده ناخالصی آن را که به صورت کفی به بالای آن می آید گرفته شود.

,

 

,

بعد از اینکه رنگ آن به صورت شفاف در آمد در بطری هایی از شیشه یا پلاستیک می ریزند و مقداری هم نمک برای جلوگیری از خراب شدن به آن اضافه می کنند البته گفته می شود که ظروف شیشه برای نگه داری این محلول به علت رعایت اصول بهداشتی مناسبتر است.

,

 

,

گوشه ایی از خواص اعجاب انگیز آبغوره

, گوشه ایی از خواص اعجاب انگیز آبغوره, گوشه ایی از خواص اعجاب انگیز آبغوره,

آبغوره با افزایش اسیدیته معده می‌تواند در هضم غذاهای چرب و سنگین مفید باشد. هم‌چنین افراد مسن که به دلیل کاهش اسید معده به خوبی غذا را هضم نمی‌کنند، می‌توانند از این چاشنی برای تسهیل هضم غذا کمک بگیرند، ولی نباید در این مورد زیاده‌روی کنند.

,

 

,

از آنجایی که آبغوره محتوی ویتامینC است، می‌تواند التهاب مخاط دهان و خونریزی لثه‌ها که ناشی از کمبود این ویتامین باشد را کاهش دهد. به علاوه به دلیل ترکیبات ضد عفونی‌کننده، پاک‌کننده معده و روده است و دردفع کرم روده نیز موثراست.

,

 

,

از طرفی محرک اشتها بوده و افزودن کمی از آن به غذا می‌تواند باعث طعم مطلوب آن شده و به افزایش جذب املاح معدنی به ویژه آهن مواد‌غذایی غیرحیوانی مانند حبوبات کمک کند.

,

 

,


, ,
, ,

 

,

 

,

, ,

 

,

 

,

, ,

, ,

 

,

, ,

 

,

آبغوره گیری

, آبغوره گیری,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه