اخبار داغ

«نیکی هیلی» رسما نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد

 «نیکی هیلی» رسما نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد
«نیکی هیلی» نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل با الفاظی بر علیه ایران، رسما نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 این کشور اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نیکی هیلی که دو بار سابقه فعالیت به عنوان فرماندار کارولینای جنوبی را دارد و در دولت دونالد ترامپ به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل فعالیت داشت، وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری شد.

نیکی هیلی سیاستمدار ۵۱ ساله و هندی‌تبار آمریکایی با انتشار یک پیام ویدئویی ۲۱۳ ثانیه‌ای (سه دقیقه و ۳۳ ثانیه‌ای) رسما نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ اعلام کرد.

فرماندار اسبق کارولینای جنوبی در این فیلم تبلیغاتی، ضمن بازگو کردن تبار هندی خود، خطاب به مخاطبان این ویدئو بر لزوم حضور «نسل جدیدی از رهبران جمهوری‌خواه» تاکید و خود را گزینه مناسبی برای متحد کردن این حزب برای پیروزی در انتخابات معرفی کرده است.

وی در این فیلم، بارها از عملکرد جو بایدن و دموکرات‌ها انتقاد کرده و بدون اسم بردن از اشخاص برجسته جناب چپگرای این حزب، تصاویر سناتور «برنی سندرز» و «الکساندریا اوکازیو کورتز» نماینده مجلس نمایندگان آمریکا را نشان داد و ایده‌های آنها را «نادرست، شیطانی و نژادپرستانه» خواند.

نیکی هیلی در این ویدئوی اعلام نامزدی خود، موضع تندی علیه چین و ایران اتخاذ کرد و به اتهام پراکنی علیه پکن و تهران پرداخت.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، چین را به «نسل کشی» متهم کرد و درباره ایران مدعی شد که «آنها مردم خودشان را به خاطر به چالش کشیدن حکومت، به قتل می‌رسانند».

وی در بخش پایانی ویدئوی تبلیغاتی خود، تلویحا به انتقاد از چهره‌های شاخص حزب جمهوری‌خواه از قبیل دونالد ترامپ که نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 اعلام کرده است، پرداخت و خواستار ورود و حضور چهره‌های جدید در این حزب شد.

نیکی هیلی گفت: «جمهوری‌خواهان از مجموع آرای مردمی در هشت انتخابات مردمی اخیر ریاست جمهوری (آمریکا)، در هفت انتخابات شکست خوردند. این موضوع باید تغییر یابد. کارنامه جو بایدن، افتضاح است اما این نباید باعث شگفتی ما شود. دستگاه حاکم در واشنگتن بارها و بارها ما را ناکام و مقهور کرده است».

وی ادامه داد: «اکنون زمان یک نسل جدید از رهبری است تا مسئولیت مالی را بار دیگر مستقر کند، مرزهایمان را امن کند و کشورمان را تقویت کند و غرورمان را تقویت ببخشد».

در ادامه این ویدئو، تصاویری از جو بایدن، برنی سندرز، کامالا هریس معاون رئیس‌جمهور آمریکا و نانسی پلوسی منتشر شده و نیکی هیلی روی این تصاویر می‌گوید: «برخی از افراد به آمریکا نگاه و آسیب پذیری مشاهده می‌کنند. سوسیالیست‌های چپگرا فرصت را برای بازنویسی کردن تاریخ مهیا می‌بینند».

نیکی هیلی در ادامه این فیلم، بار دیگر پای چین و روسیه را وسط می‌کشد و حین پخش شدن تصاویر شی جینگ پینگ و ولادیمیر پوتین می‌گوید: «چین و روسیه در حال تاخت و تاز هستند و همه آنها فکر می‌کنند که امکان قلدری کردن علیه ما وجود دارد».

وی افزود: «شما باید این را درباره من بدانید. من قلدرها را تحمل نمی‌کنم. وقتی که شما به آنها ضربه متقابل بزنید، به آنها آسیب بیشتری وارد خواهد شد. من نیکی هستم هستم و برای ریاست جمهوری نامزد می‌شوم».

اعلام رسمی نامزدی نیکی هیلی به عنوان نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا در شرایطی انجام شده که  دونالد ترامپ چندی قبل رسما رقابت خود در این انتخابات را اعلام کرد. نیکی هیلی سال گذشته در یک مصاحبه گفته بود در صورت نامزدی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، نامزد نمی‌شود و با او رقابت نخواهد کرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه