اخبار داغ

سرمربی تیم ملی حریف قهرمان نشد

لیگ برتر والیبال| جام در یزد ماند/ شهد شیرین قهرمانی شهداب

لیگ برتر والیبال| جام در یزد ماند/ شهد شیرین قهرمانی شهداب
تیم والیبال شهداب یزد با شکست لبنیات هراز آمل در دیدار نهایی لیگ برتر مردان، دومین قهرمانی متوالی خود در این رقابت‌ها را به دست آورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سی‌‎و‌ششمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر ایران موسوم به لیگ برتر والیبال که از روز چهارشنبه ششم مهرماه با حضور 14 تیم آغاز شده بود، امشب (سه‌شنبه شب 16 اسفند) با قهرمانی شهداب به پایان رسید.

در دیدار نهایی این رقابت‌ها که به صورت تک مسابقه و در سالن فدراسیون والیبال برگزار شد، تیم‌های شهداب و لبنیات هراز در حالی به مصاف یکدیگر رفتند که دو تیم در پایان مرحله گروهی در رتبه‌های اول و دوم قرار گرفته بودند.

شاگردان محمدرضا تندروان در تیم شهداب در دویست‌و‌یکمین دیدار لیگ برتر مردان سال 1401 سه بر صفر و با امتیازهای 25 بر 23، 25 بر 20 و 25 بر 19 نماینده آمل را شکست دادند تا در چهارمین سال حضور در والیبال ایران برای دومین بار قهرمان لیگ برتر مردان شوند.

تیم شهداب در ابتدای این مسابقه با ترکیب شهروز همایونفرمنش، محمد ولی‌زاده، امیر غفور، سعید جواهری توانا، مسعود غلامی و مهدی مهدوی (کاپیتان) بازی را شروع کرد و محمدرضا موذن نیز به عنوان لیبرو بازیکنان را همراهی کرد.

در آنسوی میدان، پوریا حسین‌خانزاده، عرفان نوروزی، علی حاجی‌پور، مجتبی میرزاجانپور، محراب ملک سرخی، علی رمضانی و ابوالفضل قلی‌پور (لیبرو) در ابتدای دیدار با شهداب به میدان آمدند.

تیم شهداب ست نخست را با کسب سه امتیاز متوالی شروع کرد و در ادامه لبنیات کار را به تساوی کشاند. از ابتدای این مسابقه رقابت‌ میرزاجانپور از لبنیات و غفور از شهداب با تجربه‌های دو تیم جذاب و تماشاگر پسند بود. رقابت دو تیم تا پایان این ست بسیار نزدیک و پایاپای پیش رفت و در نهایت شهداب 25 بر 23 به پیروزی رسید تا یک گام به قهرمانی نزدیک شده باشد.

در ست دوم تیم لبنیات هراز در ابتدای مسابقه عملکرد بهتری از خود نشان داد و تا امتیاز 10 بر 5 نیز این برتری خود حفظ کرد، اما کم کم شهدابی‌ها تسلط خود به بازی افزایش دادند به گونه‌ای که در نهایت 25 بر 20 حریف را از پیش رو برداشتند تا از نظر ست شماری دو بر صفر شوند.

شاگردان بهروز عطایی در ست سوم نیز تلاش زیادی برای برتری داشتند، اما در نهایت شهداب 25 بر 19 به پیروزی رسید و قهرمانی خود را در لیگ برتر دبل کرد. شهداب سال گذشته نیز عنوان قهرمانی را به دست آورده بود.

حسین پورکاشیان و محمد شاهمیری ناظران فنی و داوری دیدار نهایی لیگ برتر مردان در سال 1401 بودند که به مدت 92 دقیقه طول کشید و بیش از سه هزار تماشاگر داشت.

کیوان عابدزاده، مهدی نویدی و محمدرضا درفش‌کاویان نیز به ترتیب به عنوان داور اول، داور دوم و داور ویدئوچک در این مسابقه نقش آفرینی کردند تا قضاوت فینال را برعهده داشتند.

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، وحید مرادی مشاور عالی، میلاد تقوی دبیرکل، وحید جلال‌زاده و رضا حاجی‌پور نمایندگان آمل و ارومیه در مجلس، فاضلی مدیر مجموعه ورزشی آزادی و شرافت و دادگر مدیران دو باشگاه لبنیات و شهداب از جمله تماشاگران این مسابقه جذاب بودند.

دو تیم شهداب و لبنیات هراز در مرحله مقدماتی نیز دو بار به مصاف یکدیگر رفتند که نماینده آمل در دیدار رفت 3 بر یک به پیروزی رسیده بود و در دیدار برگشت یزدی‌ها در خانه سه بر یک حریف را شکست داده بودند.

تیم شهداب که از سال 1398 فعالیت در لیگ برتر را شروع کرده است، در سال 1400 و در سومین حضور خود در این رقابت‌ها سکوی قهرمانی را از آن خود کرد و امسال موفق به تکرار این عنوان شد.

شهدابی‌ها در این مسیر و در پایان مرحله مقدماتی 19 برد، 7 باخت و 54 امتیاز را به ثبت رساندند و در جایگاه نخست جدول قرار گرفتند.

این تیم در مرحله یک چهارم نهایی و در دو مسابقه متوالی ایفاسرام را شکست داد و از گردونه رقابت‌ها حذف کرد. شاگردان محمدرضا تندروان در مرحله نیمه‌نهایی تیم جوان و باانگیزه پاس گرگان را شکست دادند تا به عنوان فینالیست نخست این رقابت‌ها در سال 1401 معرفی شوند.

تیم لبنیات هراز که از هفته پنجم تا بیست‌ودوم صدرنشین جدول بود نیز مرحله گروهی لیگ برتر مردان امسال را با 18 پیروزی، 8 باخت و 52 امتیاز به عنوان تیم دوم جدول به پایان رساند و به مرحله پلی‌آف صعود کرد.

هرازی‌ها در مرحله یک چهارم نهایی موفق به شکست فولاد سیرجان در 2 دیدار متوالی شدند تا در جمع چهار تیم برتر مسابقات قرار گیرند. این تیم در مرحله نیمه‌نهایی نیز موفق به شکست تیم پرافتخار پیکان شد تا حریف شهداب یزد در دیدار نهایی جام سی‌وششم شود.

نماینده مازندران (بانک، بیمه، کاله و لبنیات هراز)، دومین تیم افتخارآفرین لیگ برتر والیبال ایران است. نمایندگان این استان 9 مدال شامل 2 مدال طلا، یک نقره و 6 عنوان سومی در این رقابت‌ها به دست آورده‌اند و هرازی‌ها با پذیرش شکست در مسابقه امروز دومین مدال نقره را برای آملی‌ها به ارمغان آوردند تا مقام سال 1392 را تکرار کنند.

لبنیات هراز سال گذشته به همراه شهرداری ارومیه، مس رفسنجان و پاس گرگان عنوان پنجم مشترک این مسابقات را به دست آورد، البته این تیم در سال 99 به همراه سپاهان به مقام سوم مشترک لیگ برتر دست یافت.

غفور امتیازآورترین بازیکن زمین شد

امیر غفور بازیکن تیم شهداب با کسب 19 پوئن، عنوان امتیازآورترین بازیکن این دیدار را به دست آورد. در تیم لبنیات هراز آمل نیز علی حاجی‌پور با کسب 14 امتیاز، بهترین بازیکن بود.

تیم شهداب در مجموع ست‌های این مسابقه 75 امتیاز کسب کرد که شامل 42 امتیاز حمله، 10 دفاع، 4 پوئن سرویس و 19 امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم حریف بود.

تیم لبنیات هراز نیز در مجموع ست‌های این مسابقه 62 امتیاز کسب کرد که به ترتیب 45 پوئن در حمله، 6 امتیاز در دفاع، 2 پوئن سرویس و 9 امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم شهداب بود.

 

 

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه