اخبار داغ

اعضای هیات رئیسه انتخاب شدند

انتخابات ژیمناستیک| پایان انتخابات جنجالی با حضور نصف مجمع/ سرپرست رییس شد

انتخابات ژیمناستیک| پایان انتخابات جنجالی با حضور نصف مجمع/ سرپرست رییس شد
سرپرست فدراسیون ژیمناستیک به عنوان رییس جدید این فدراسیون انتخاب شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رییس جدید فدراسیون ژیمناستیک در مجمعی انتخابات جنجالی انتخاب شد.

قرار بود مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک از ساعت ۱۰ صبح امروز (چهارشنبه 24 اسفند 1401) شروع شود اما حتی بعد از شروع مجمع، اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده اعلام نشد.

عابد حقدادی، زهرا اینچه درگاهی، مقداد قلندرپور، حبیب نوظهوری و علی خسروی نیز اسامی ابتدایی نامزدهای ریاست بود. یوسف الطبا هم از کشور سوریه به عنوان نماینده فدراسیون جهانی ژیمناستیک در محل برگزاری انتخابات حضور یافت.

محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و آرش فرهادیان مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها وزارت ورزش و جوانان با ۴۰ دقیقه به سالن برگزاری مجمع رسیدند.

تعدادی از اعضای مجمع بعد از اینکه متوجه شدند به زهرا اینچه درگاهی رییس سابق فدراسیون ژیمناستیک، مجوز حضور در انتخابات داده نشده، مجمع را تحریم کرده و بیرون رفتند.

برخی از اعضای مجمع فدراسیون ژیمناستیک که به حمایت از زهرا اینچه درگاهی انتخابات را تحریم کردند، صورتجلسه‌ای اعتراضی خطاب به نماینده فدراسیون جهانی امضا کردند تا از تهدیدها، اتفاقات رخ داده و مسائل حاشیه‌ای انتخابات به یوسف اطبا نماینده سوری فدراسیون جهانی گزارش بدهند.

بعد از آغاز رای‌گیری، عابد حقدادی سرپرست کنونی فدراسیون و منصوب وزارت ورزش و جوانان ۱۸ رای و حبیب نوظهوری ۸ رای آوردند. یک رای سفید هم به داخل صندوق انداخته شد؛ بدین ترتیب انتخابات به دور دوم رفت.

در نهایت حقدادی با کسب 20 رای به عنوان رییس جدید این فدراسیون انتخاب و از پست سرپرستی به ریاست تغییر موقعیت داد تا فدراسیدن ژیمناستیک پس از ۲ سال بلاتکلیفی صاحب رئیس شود.

 

اعضای هیات رییسه انتخاب شدند

بعد از انتخاب رئیس، انتخابات هیات رئیسه برگزار شد تا ژیمناستیک کابینه جدید خود را بشناسد.

وحید الماسی، کاندیدای نماینده باشگاه‌های ورزشی هم با خروج از مجمع، از انتخابات انصراف داد تا فقط نماینده هیات‌های استانی برای هیات‌رئیسه ژیمناستیک انتخابات داشته باشد.

در نهایت انتخابات هیات رئیسه برگزار شد و اعضای جدید شناخته شدند:

سعیدرضا کیخا ۱۴ رای

آرش محمدی ۷ رای

سجاد نکویی ۳ رای

بدین ترتیب کیخا به هیات رئیسه ژیمناستیک راه یافت.

 

پولادگر: از حضور نوظهوری با نظر رئیس استفاده می شود

در پایان انتخابات ژیمناستیک محمد پولادگر معاون وزیر ورزش اظهار داشت: خدا را شاکریم که با همه فراز و نشیب‌ها، امروز بر اساس اساسنامه موجود انتخابات فدراسیون با حضور اکثریت اعضا برگزار شد و مطابق حضور دوستان، در دور دوم طبق اساسنامه کسی که بیشترین رای را آورد، رئیس ژیمناستیک شد که به حقدادی تبریک می‌گویم. نوظهوری هم قطعا از فعالان و زحمتکشان این رشته بوده و از وجودش در فدراسیون با نظر رئیس منتخب استفاده خواهد شد.

 

حقدادی: ژیمناستیک خانه همه است

عابد حقدادی پس از انتخاب به عنوان رئیس جدید فدراسیون ژیمناستیک اظهار داشت: از مسئولان وزارت، کمیته و نماینده جهانی بابت برگزاری یک انتخابات درست، صحیح و سالم متشکرم. نظر همه اعضا برای من محترم است و نوظهوری از ذخایر ورزش کشور ماست. فدراسیون ژیمناستیک خانه همه عزیزانی است که در این مجمع حضور داشتند یا مجمع را ترک کردند. بر مبنای حضور حداکثری سلایق و علایق در فدراسیون حرکت می‌کنیم. از فردا دیدگاه و نظر برای توسعه ژیمناستیک مهم است.

وی همچین درباره انتخاب اعضای هیات رئیسه گفت: در بحث انتخاب اعضای هیات‌رئیسه اگر ممکن است به من تفویض اختیار بدهید و اگر نه، این اتفاق به اولین مجمع عمومی در اردیبهشت سال آینده موکول شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه