اخبار داغ

در آخرین اردوی ۱۴۰۱ تیم ملی چه گذشت؟!

از غیبت سردار و حضور شجاع و کنعانی تا تمجید ملی‌پوشان جوان از اعتماد قلعه‌نویی!

از غیبت سردار و حضور شجاع و کنعانی تا تمجید ملی‌پوشان جوان از اعتماد قلعه‌نویی!
بازیکنان، اعضای کادرفنی و کادر اجرایی تیم ملی فوتبال کشورمان برای فیفادی ماه مارس، امروز به اردوی تیم ملی وارد شدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ پس از انتخاب امیر قلعه‌نویی به سرمربی‌گری تیم ملی فوتبال ایران، نخستین اردوی یوزهای پارسی با دعوت ژنرال از ۳۲ بازیکن امروز در هتل المپیک آغاز شده و اعضای کادرفنی تیم ملی هم مشخص شده‌اند.

بنا بر اعلام رسمی فدراسیون فوتبال؛ سعید الهویی، رحمان رضایی، علی اصغر قربان‌علی‌پور، آلین دینکا (مربی دروازه‌بان‌های تیم تراکتور) و علی کمان‌گری (آنالیزور) اعضای کادر فنی تیم ملی را تشکیل می‌دهند. دستیار اول خارجی سرمربی تیم ملی نیز به دلیل زمان محدود از زمان پایان بازی‌های لیگ تا آغاز اردو، پس از این کمپ معرفی می‌شود و یک مربی ایرانی دیگر هم به کادر فعلی اضافه خواهد شد.

پورحمیدی: از قلعه‌نویی متشکرم؛ خیلی انگیزه داشتم

حسین پورحمیدی که در محل اردوی تیم ملی فوتبال حضور یافته بود، گفت: از سیدمهدی رحمتی و اشکان نامداری که برای من زحمت کشیدند، ممنونم. از امیر قلعه‌نویی هم که ما جوان‌ها را دید، تشکر می‌کنم. امیدوارم اعتماد او را جلب کنم.

وی در مورد اینکه بیش از این در مصاحبه‌هایش گفته بود که چرا به تیم ملی دعوت نمی‌شود، تصریح کرد: بله همینطور است. تلاش زیادی کردم به تیم ملی برسم و خدا را شکر قلعه‌نویی مرا به تیم ملی دعوت کرد. واقعاً از او ممنون هستم. فکر می‌کردم دعوت شوم چون در دو، سه سال اخیر خیلی زحمت کشیدم و انگیزه زیادی برای حضور در تیم ملی داشتم. آقا سید (رحمتی) و آقا اشکان (نامداری) خیلی تأثیرگذار بودند و با من صحبت کردند و انگیزه دادند. حس خوبی دارم و قلعه‌نویی من را دعوت کرد تا بهترین باشیم.

امیری: پتانسیل بازیکنان تیم ملی خیلی بالاست

وحید امیری در حاشیه حضور در اردوی تیم ملی فوتبال گفت: خداراشکر باز هم سعادت نصیب من شد که به تیم ملی دعوت شوم و امیدوارم که بتوانم به تیم ملی کمک کنم.

وی درباره انتخاب امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی گفت: خداراشکر، مربیان خوبی در داخل فوتبال ما هستند. قلعه‌نویی سال‌هاست که در لیگ برتر افتخارات زیادی کسب کرده و امیدوارم با حضور او تیم ملی گام به گام به اهدافی که دارد، برسد.

این بازیکن درباره اعلام اسامی تیم ملی، تصریح کرد: این موضوع در اختیار من نیست که درباره نفراتی که دعوت شدند صحبت کنم. قطعاً ملاکی وجود داشته و امیدوارم شرایط روز به روز بهتر شود.

امیری در پاسخ به این سؤال که پیشکسوتان چقدر می‌توانند به تیم ملی کمک کنند؛ گفت: خداراشکر در این چند روز دیدم که همه حمایت خوبی از تیم ملی داشتند. مطمئن باشید اتفاقات خیلی خوبی می‌افتد، پتانسیل بازیکنان تیم ملی خیلی بالاست و با مدیریت قوی به همه چیز می‌رسیم.

شکاری: قلعه‌نویی با هیچ‌کس رودربایستی نداشت

رضا شکاری پس از حضور در اردوی تیم ملی فوتبال ایران گفت:‌ خدا را شکر پس از چند سال تلاش، مزد زحماتم را گرفتم و خوشحالم به تیم ملی دعوت شدم. بازیکنان بسیار خوب دیگری هستند که جای آنها در تیم ملی خالی است، اما انتخاب من صلاحدید کادر فنی بود.

وی در مورد مسیری که تا رسیدن به تیم ملی طی کرد، گفت: یک سال با تیم گل‌گهر تمرین کردم و هیچ باشگاهی چنین مسئله‌ای را نمی‌پذیرفت. گل‌گهر و قلعه‌نویی قبول کردند که یک سال تمرین کنم و مطمئن بودم تلاشم به ثمر می‌رسد. حدس می‌زدم باید دو سال در این تیم تلاش کنم که امسال کمی بهتر کار کردم. امیدوارم در ادامه راه هم همین‌گونه پیش بروم.

مهاجم گل‌گهر سیرجان درخصوص ویژگی‌های شخصیتی سرمربی جدید تیم ملی ایران عنوان کرد: خوبی قلعه‌نویی این است که با کسی رودربایستی ندارد و این اخلاق او را دوست دارم. روزهایی بود که به‌عنوان بازیکن تعویضی به زمین می‌آمدم و وقتی عملکرد خوبی نداشتم، تعویض می‌شدم.

بیرانوند: حضور سرمربی ایرانی را به فال نیک می‌گیریم

علیرضا بیرانوند در خصوص آغاز اردوی نخست تیم ملی اظهار داشت: بعد از جام‌جهانی این اولین اردوی تیم ملی است و امیدوارم اردوی خیلی خوبی باشد و دو بازی خوب نیز برگزار کنیم. امیدوارم با کادرفنی جدید اتفاقات خوبی برای تیم ملی بیفتد.

وی در خصوص نگاه ویژه قلعه‌نویی به لیگ فوتبال ایران گفت: از بهترین تصمیماتی که گرفته شد، یکی همین بود. شاید چند بازیکن دیگر بودند که آنها نیز با بازی خوب برای اردوهای بعد دعوت خواهند شد. بازیکنانی که دعوت شدند لیاقت‌شان بوده و انشالله در اردوهای بعد هم باشند.

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که به عنوان یکی از پیشکسوتان تیم ملی فکر می‌کند دیگر دودستگی‌های گذشته با حضور مربی ایرانی از بین خواهد رفت، گفت: پیشکسوت نیستم و یکی از جوانان هستم. بچه‌های ما خیلی خوب هستند و تا به حال نشان دادیم که همدل بودیم. مطمئن هستم همه پشت هم هستیم و به قلعه‌نویی کمک می‌کنیم. کسی در حال حاضر سرمربی تیم ملی است که بعد از بازی‌های تیم ملی در خارج از کشور، همه با هم به کشور بازمی‌گردیم. این نشان می‌دهد که همه باید پشت هم باشیم و مطمئن هستم در جام ملت‌ها اتفاقات خوبی می‌افتد.

بیرانوند در خصوص شانس قهرمانی تیم ملی با مربی ایرانی در جام‌ ملت‌ها گفت: می‌توانیم بعد از چندین سال حضور مربیان خارجی که نتایج خوب و بد داشتند، به یک مربی ایرانی اعتماد کردند که باید این را به فال نیک بگیریم. به نظر من حضور مربی ایرانی جواب می‌دهد و انشالله در این مسابقات اتفاقات خوبی بیفتد و مقام خوبی کسب کنیم.

نورافکن: بهترین نتیجه را در جام ملت‌های آسیا می‌گیریم

امید نورافکن پیش از حضور در اولین اردوی تیم ملی فوتبال ایران با سرمربیگری امیر قلعه‌نویی گفت: اطمینان دارم می‌توانیم بهترین نتیجه را در جام ملت‌های آسیا بگیریم و امیدوارم این اتفاق رخ دهد. تجربه قلعه‌نویی می‌تواند کمک زیادی به تیم ملی کند. او همه بازیکنان را می‌شناسد و تجربه کار کردن با این نفرات را دارد. باید بازی‌های دوستانه زیادی داشته باشیم تا مقابل تیم‌های خوب آسیایی راحت‌تر بازی کنیم.

وی با اشاره به دعوت از بازیکنان جوان به اردوی تیم ملی کشورمان تصریح کرد: دیدیم که قلعه‌نویی، محمد حسین اسلامی را هم به تیم ملی دعوت کرده است. هر بازیکن جوان که عملکرد خوبی در تیم باشگاهی خود داشته باشد، می‌تواند به تیم ملی دعوت شود که نکته بسیار خوبی خواهد بود. بازیکنانی مانند اسلامی می‌توانند کمک زیادی به فوتبال کشورمان کنند.

بازیکن تیم ملی در پاسخ به این پرسش که آیا ایران می‌تواند به فینال جام ملت‌های آسیا صعود کند یا خیر، گفت: باید بازی‌های دوستانه زیادی داشته باشیم تا ببینیم می‌توانیم چنین کاری کنیم یا خیر. صعود به فینال جام ملت‌ها بسیار دشوار خواهد بود، اما نشدنی نیست. بیشتر بازیکنان تیم‌های خوب آسیایی، در سطح اول اروپا بازی می‌کنند.

نورافکن در این خصوص که قرار است قلعه‌نویی در چه پُستی به او میدان بدهد، خاطرنشان کرد:‌ دعوت شدن به تیم ملی باعث افتخار من است و این موضوع مهم‌تر از این است که ببینیم در کدام پُست بازی می‌کنم.

چشمی: از همین امروز تلاش می‌کنیم در جام ملت‌ها نتیجه بگیریم

روزبه چشمی در حاشیه حضور در اردوی تیم ملی فوتبال اظهار داشت: اولین اردو با امیر قلعه‌نویی است و همه از همین اردو تلاش می‌کنیم تا بهترین نتایج را در جام ملت‌ها به دست آوریم.

وی در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند با کادرفنی ایرانی تیم ملی‌ می‌تواند موفق شود؟ گفت: صددرصد؛ تمام تلاش ما همین است که با کادرفنی ایرانی موفق شویم.

حضور لژیونرهای قطری در غیبت آزمون

شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان و احمد نوراللهی، ۳ بازیکنی هستند که به عنوان اولین نفرات لژیونر در اردوی تیم ملی شرکت خواهند کرد و سایر نفرات نیز به مرور به اردو اضافه خواهند شد.

سردار آزمون، مهاجم ایرانی بایر لورکوزن آلمان که در چند هفته اخیر عملکرد بسیار خوبی را از خود به جای گذاشته است، در اولین اردوی تیم ملی فوتبال ایران با هدایت امیر قلعه‌نویی حاضر نیست. این بازیکن با وجود دعوت شدن به اردوی تیم ملی، از کادرفنی و مدیران تیم ملی عذرخواهی کرده و به خاطر مسائل شخصی مرخصی گرفته و در دیدار با روسیه و کنیا حضور نخواهد یافت.

اولین جلسه تمرین ملی‌پوشان کشورمان با حضور امیر قلعه‌نویی از ساعت ۱۶:۴۰ امروز (یکشنبه) در مرکز ملی فوتبال انجام خواهد شد و ۱۷:۱۵ دقیقه ابتدایی تمرین با حضور خبرنگاران برگزار می‌شود. تیم ملی فوتبال ایران سوم فروردین ۱۴۰۲ با روسیه و هشتم فروردین ۱۴۰۲ با کنیا دیدار خواهد داشت. 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه