اخبار داغ

دیپلماسی بهترین روش در قبال ایران است

بلینکن: برجام در دستور کار امریکا نیست

بلینکن: برجام در دستور کار امریکا نیست
وزیر امور خارجه آمریکا در یک جلسه استماع گفت: برجام در حال حاضر در دستور کار آمریکا قرار ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در یک جلسه استماع علی‌رغم اذعان به اینکه دیپلماسی بهترین روش در قبال ایران است گفت که برجام در حال حاضر در دستور کار آمریکا قرار ندارد.

بلینکن گفت: «در عمل، برجام در حال حاضر روی میز نیست. دلیل آن تا حدی زیادی این است که وقتی داشتیم با حسن نیت تلاش می‌کردیم که ببینیم آیا می‌توانیم به پایبندی دوجانبه به برجام برسیم، ایرانی‌ها پیشنهادی که روی میز بود را رد کردند و آنها جدیت نشان نداده‌اند.»

وی اضافه کرد: «ما همچنان معتقدیم که برای رسیدن به نتایج عملی دیپلماسی هنوز موثرین روش است اما این همکاری هر دو طرف را می‌خواهد و ایرانی‌ها جدیت و هدف نشان نداده‌اند.»

آخرین دور مذاکرات رفع تحریم‌های وین مردادماه گذشته در وین برگزار شد اما بعد از آن دچار وقفه شده است تحلیلگران می‌گویند برخی عوامل مانند فشارهای رژیم صهیونیستی، اختلافات با کنگره و مشکلات داخلی در آمریکا دلیل بی‌میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه‌های گذشته بوده است.

کشورهای غربی از طریق به راه انداختن جنگ رسانه‌ای-تبلیغاتی طی ماه‌های گذشته در تلاش بوده‌اند مقاومت ایران برای پافشاری در خصوص منافع این کشور را بشکنند.

جمهوری اسلامی ایران راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها، اخذ تضمین در خصوص ماندگاری برجام و رفع ادعاهای پادمانی آژانس اتمی را اصلی‌ترین مطالبه خود در مذاکرات رفع تحریم‌ها قرار داده و تأکید کرده که تنها بازگشت به قرارداد دوجانبه‌ای که در ازای برخی محدودیت‌ها نفع ملموس اقتصادی برای ملت ایران به همراه داشته باشد را منطقی می‌داند و آن را می‌پذیرد.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه