اخبار داغ

جمع مدال‌ها به ۸ رسید؛

تکواندو گرنداسلم چین| ۴ مدال طلا و نقره دیگر برای تکواندوکاران ایران

تکواندو گرنداسلم چین| ۴ مدال طلا و نقره دیگر برای تکواندوکاران ایران
روز دوم رقابت های انتخابی گرنداسلم با کسب 4 عنوان طلا و نقره برای نمایندگان کشورمان به پایان رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رقابت های انتخابی گرنداسلم با برگزاری مبارزات 4 وزن دوم  به پایان رسید و تیم ملی کشورمان در مجموع مسابقات انتخابی، موفق به کسب 8‏‬ مدال طلا، نقره و برنز شدند.

این دوره از مسابقات در چهار وزن المپیکی (در مجموع مردان و زنان هشت وزن) برگزار شد که تیم کشورمان در دو وزن ۶۷- و ۶۷+ کیلوگرم زنان نماینده‌ای نداشت و در شش وزن دیگر (چهار وزن مردان و دو وزن زنان) موفق به کسب مدال شد. در وزن ۵۸- کیلوگرم مهدی حاج موسایی نقره گرفت، در وزن ۶۸- کیلوگرم رضا کلهر طلا و دانیال بزرگی به نشان نقره دست یافتند. در وزن ۸۰- کیلوگرم امیرمحمد بخشی و مهران برخورداری طلا و نقره را به خود اختصاص دادند و در وزن ۸۰+ کیلوگرم ابوالفضل عباسی برنز گرفت. سعید نصیری و ناهید کیانی هم مدال نقره اوزان ۴۹- و ۵۷- کیلوگرم را به خو اختصاص دادند.

امروز جمعه ۱۱ فروردین ماه و در روز دوم این مسابقات تکواندوکاران اوزان ۵۷- و ۶۷+ کیلوگرم بخش بانوان، ۵۸- و ۸۰- کیلوگرم گروه آقایان به مصاف هم رفتند که حاصل تلاش نمایندگان کشورمان کسب 4 نشان طلا و نقره  توسط امیرمحمد بخشی، مهدی حاجی موسائی مهران برخورداری و ناهید کیانی ‏‬ بود.

در گروه بانوان و در وزن ۵۷- کیلوگرم نیز تیم کشورمان 3 نماینده داشت که ناهید کیانی به دیدار نهایی رسید.‌‌‌‌ کیانی بعد از یک دور استراحت، در2 راند و با نتایج ۳ بر یک و ۴ بر صفر «هو» از چین را شکست داد و در ادامه برابر «این» از کره جنوبی ۲ بر یک به پیروزی دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله بعد از آنکه راند اول را ۱۸ بر صفر به «جیانگ گو» از چین واگذار کرد، 2 راند بعدی را ۹ بر ۳ و ۲ بر یک به سود خود خاتمه داد و فینال رسید. با این حال نماینده شایسته ایران در فینال برابر «مارتون» از مجارستان که موفق به شکست دادن تینا مدانلو در نیمه نهایی شده بود، نتیجه را واگذار و به مدال نقره بسنده کرد. 

تینا مدانلو ابتدا ۱۷ بر ۱۱ و ۶ بر صفر در دو راند «ژائو وی» از چین و سپس ۲ بر صفر و با نتایج ۱۵ بر ۳ و ۸ بر ۵ در پیکار با «تانگ» دیگر حریف چینی خود به برتری دست یافت و در ادامه هم ۲ بر صفر «مین آه ها» از کره‌جنوبی را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. وی در این مرحله در مبارزه با «لونا مارتین» از مجارستان باخت و به دیدار رده بندی رفت. وی در مبارزه برای کسب مدال برنز هم به «جیانگ گو» از چین باخت و عنوان چهارمی را کسب کرد.

نسترن ولی زاده دیگر نماینده این وزن در مبارزه نخست ۲ بر صفر به «لیو تینگ» از چین باخت و حذف شد.

در گروه آقایان و در وزن ۵۸- کیلوگرم  مهدی حاج موسایی هم پس از استراحت در دور نخست، «لیو» از چین را ۲ بر یک شکست داد. وی راندهای اول و سوم را ۷ بر صفر و ۱۶ بر ۶ به سود خود خاتمه داد و راند دوم را ۵ بر۴ به رقیب واگذار کرد. نماینده ایران در ادامه ۹ بر صفر و ۱۰ بر ۲ برابر «کریمیچ» از ازبکستان را شکست داد. حاجی موسایی در مرحله یک چهارم نهایی «تورانف» از ازبکستانی را ۲ بر صفر از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی و با برتری ۲ بر صفر (۱۲ بر ۳ و ۸ بر ۲) مقابل «کای چنگ» از چین راهی مبارزه نهایی شد. وی در این مرحله برابر نماینده میزبان به برتری رسید و راهی فینال شد؛ حاجی موسائی مقابل «وو جونگ» از کره جنوبی در 2 راند مبارزه نهایی را واگذار و نشان ارزشمند نقره را بر گردن انداخت.

در این وزن تیم کشورمان 3 نماینده دیگر داشت که ابوالفضل زندی بعد از یک دور استراحت، ۲ بر صفر به «ژانگ» از چین باخت و حذف شد.‌ علیرضا حسین پور نیز بعد از یک دور استراحت و برتری ۱ بر صفر مقابل «هو» از چین، با همین نتیجه به «جونگ» از کره جنوبی باخت و از جدول کنار رفت. حسین لطفی نیز به «مو» از کشور میزبان با نتیجه مشابه باخت و از ادامه رقابت ها بازماند.

در وزن ۸۰- کیلوگرم نیز تیم ایران 4 نماینده داشت که امیرمحمد بخشی و مهران برخورداری با شکست برابر رقبای خود راهی دیدار نهایی شدند. بخشی دور اول را با قرعه استراحت پشت سر گذاشت، سپس ۹ بر ۲ و ۲ بر یک در دو راند برابر «وانگ» از چین پیروز شد و در ادامه با انصراف «میرهاشم حسینی» و برتری مقابل «مین دو» از کره جنوبی طی 2 راند با نتایج ۴ بر یک و ۴ بر ۲ صاحب برتری شد.

مهران برخورداری هم دور اول را با قرعه استراحت پشت سر گذاشت و سپس در دو مبارزه متوالی برابر «یانگ لی» از چین (۹ بر ۵ و ۳ بر یک) و «وانگ» (۴ بر ۲ و ۶ بر یک) هر دو از چین در 2 راند پیروز شد. وی در مرحله یک چهارم نهایی هم طی 2 راند متوالی «جسوربک جایسانوف» از ازبکستان را از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی صعود کرد. او با انصراف حریفش در نیمه نهایی راهی فینال وزن 80- کیلوگرم شد.

میرهاشم حسینی دیگر نماینده کشورمان در این وزن دور اول استراحت داشت و در ادامه ۲ بر یک «وانگ» از چین را شکست داد. حسینی راند دوم را ۵ بر ۲ به رقیب واگذار کرد، ۱۰ بر ۸ و ۷ بر یک در راندهای اول و دوم پیروز از میدان خارج شد. وی در مبارزه دوم خود ۹ بر ۴ و ۷ بر ۲ «هو هیون» از کره جنوبی در دو راند شکست داد.

در مرحله یک چهارم نهایی این وزن بخشی و حسینی می‌بایست به مصاف هم می‌رفتند که با انصراف حسینی، بخشی به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرد.

در دیدار نهایی وزن 80- کیلوگرم، مهران برخوداری به جهت حفظ آمادگی و حضور موفق در مرحله نهایی گرنداسلم برابر بخشی انصراف داد تا نهایتا یک طلا و یک نقره دیگر سهم نمایندگان ایران شود. 

محمد حسین یزدانی نیز در این وزن بعد از استراحت در مبارزه نخست، ۲ بر یک «ژائو» از چین را از پیش رو برداشت و سپس با همین نتیجه به «تانگ» از کشور میزبان باخت و از دور رقابت ها کنار رفت.

در مجموع  2 روز رقابت های انتخابی، برای تیم کشورمان در این مسابقات رضا کلهر و امیرمحمد بخشی 2 مدال طلا، مهدی حاج موسایی، دانیال بزرگی،  مهران برخورداری، ناهید کیانی و سعیده نصیری 5 مدال نقره و ابوالفضل عباسی هم یک نشان برنز کسب کردند. 

بیژن مقانلو به عنوان سرمربی، فیض الله نفجم، مسعود حجی زواره و نعیما خواجوی به عنوان اعضای کادر فنی تیم ملی آقایان، مینو مداح سرمربی تیم ملی بانوان و شاهین اسماعیلی (فیزیوتراپ) تکواندوکاران کشورمان را همراهی می‌کنند. هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو نیز به عنوان سرپرست تیم ملی در این رقابت‌ها حاضر است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه