اخبار داغ

مدارس غیردولتی باید شهریه اضافه دریافتی را به خانواده بازگردانند

مدارس غیردولتی باید شهریه اضافه دریافتی را به خانواده بازگردانند
رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: مدارسی که شهریه خارج از عرف اعلام و دریافت کرده‌اند، باید مبلغ اضافه را به خانواده‌ها بازگردانند، شهریه مدارس غیردولتی فعلاً براساس رقم سال گذشته است.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، ثبت‌نام مدارس غیرانتفاعی و اعلام شهریه سال تحصیلی آینده از هم‌اکنون آغاز شده است و چند هفته‌ای می‌شود شهریه‌های عجیب و نجومی مدارس باعث تعجب و سردرگمی خانواده‌ها شده است.

برخی خانواده‌ها می‌گویند: مدارس غیرانتفاعی آن هم در مناطق میانی پایتخت برای ثبت‌نام سال تحصیلی آینده، شهریه‌های 45، 40، 36 میلیون برای دوره ابتدایی و 70 تا 85 میلیون برای پایه دوازدهم تقاضا کرده‌اند!

با این حال مسئولان سازمان مدارس غیردولتی می‌گویند که هنوز رقم شهریه مدارس برای سال تحصیلی آینده اعلام نشده است و مدارس فعلاً باید به صورت علی‌الحساب بر مبنای شهریه سال تحصیلی جاری اقدام کنند.

همچنین بیشترین مشکل در بحث شهریه به برخی از مدارس در شهر تهران مربوط است.

احمد محمودزاده؛ رئیس سازمان مدارس غیردولتی با اشاره به بازرسی سرزده از مدارس گفت: در بازرسی‌ها دو موضوع مشخص شد. نخست؛ مدارس فعلاً به صورت کلامی به خانواده‌ها رقم شهریه سال تحصیلی آینده را اعلام کرده و هنوز مبلغی دریافت نکرده‌اند. دوم؛ برخی مدارس شهریه را اعلام و به دریافت چک اقدام کرده‌اند.

وی تأکید دارد: مدارسی که شهریه خارج از عرف اعلام کردند، باید مبلغ اضافه را به خانواده‌ها بازگردانند، شهریه مدارس غیردولتی فعلاً براساس رقم سال گذشته است، شهریه سال تحصیلی آینده، اواخر خرداد اعلام می‌شود. الگوی شهریه به مدارس ابلاغ شده است و به محض تکمیل الگو توسط مدارس،  متناسب با فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند، میزان افزایش شهریه ابلاغ خواهد شد.

خانواده‌ها فعلاً به صورت علی الحساب در مدارس غیردولتی بر مبنای رقم شهریه سال تحصیلی جاری ثبت‌نام کنند و میزان شهریه برای مهر 1402 تا اواخر خرداد اعلام خواهد شد همچنین خانواده‌ها از طریق سامانه www.mosharekatha.ir با وارد کردن اسم مدرسه و شهر مربوطه، می‌توانند شهریه را مشاهده کنند و دو رقم شهریه ثابت و خدمات مکمل نشان داده می‌شود.

شهریه مدارس غیر‌انتفاعی در سال تحصیلی جاری، از 4.5 میلیون تا 37 میلیون تومان بود و مدارس این مجوز را داشتند تا 38 درصد شهریه ثابت را بابت فعالیت‌های فوق برنامه دریافت کنند.

 

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه

نظرات
نفیسه -> 1402/03/13
پاسخ

مدارس غیر انتفاعی خون مردم رو تو شیشه کردن بخدا خدا لعنتشون کنه

عاطفه -> 1402/03/13
پاسخ

خوب وقتی ندارید تو مدارس دولتی بنویسید واجب نیست غیر انتفاعی بنویسید

بینام -> 1402/03/13
پاسخ

با اینکه میدونم هیچ مسئولی پیگیر نمیشه اما با این حال باز اینجا میگم مدارس غیرانتفاعی واقعا فقط برای قشر وضع خوبن و ما باید بچه هامون هم تو مدارس کم برخوردار درس بخونند و در نهایت هیچی نشن

حمید -> 1402/03/13
پاسخ

مدارس غیر انتفاعی برای باکلاس ها خوبه ما فقیر فقرا باید بریم دولتی

امیر راد -> 1402/03/13
پاسخ

کسی بخواد درس بخونه تو همون دولتی ها هم میخونه

زهرا -> 1402/03/13
پاسخ

مدارس غیر انتفاعی اولیا رو بیچاره میکنند؛ بیچاره

مهرداد -> 1402/03/13
پاسخ

وزیر آموزش و پرورش تو را به خدا فکری به حال مدارس غیر انتفاعی بکن

رسول -> 1402/03/27
پاسخ

چرا تلگرام نداره خبرگزاریتون؟ خیلی عالیه ولی این مورد خیلی ضعف جدیییییه.