اخبار داغ

پایان موقت برای حواشی جودو؛

انتخاب سرپرست جدید برای فدراسیون جودو؛ پریچهره روی تاتامی/ متهم نگریخت!

انتخاب سرپرست جدید برای فدراسیون جودو؛ پریچهره روی تاتامی/ متهم نگریخت!
به دنبال اتفاقات و حواشی اخیر در فدراسیون جودو، سرپرست فدراسیون جودو انتخاب شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ چند هفته پیش بود که خبر رسید روسای یکی از فدراسیون های ورزشی با اتهام مالی روبرو شده و در همین زمینه از او به دادگاه شکایت شده و پرونده باز قضایی دارد. ظاهرا در جریان این دادگاه قضایی شاکیان با ادله و مستندات در دادگاه نخست پیروز شده اند و از همین رو دستگاه قضایی حکم موقت انفصال و تعلیق این رئیس فدراسیون را به وزارت ورزش و جوانان ارسال کرده. موضوعی که در ابتدا مسئولین وزارت ورزش و جوانان از آن طفره رفتند اما در نهایت تایید شد.

محمد پولادگر معاون وزیر ورزش و جوانان در مراسم جشن قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی در خصوص تعلیق یکی از روسای فدراسیون ها به خاطر اختلاس، گفت: اطلاعی ندارم و مربوط به بخش حقوقی می شود که باید مراحلش طی شود. اینکه می گویید اختلاس بوده، من هم شنیدم. چند روز قبل به وزارت ورزش ابلاغ شد و وزیر هم به بخش مربوطه ارجاع داد.

در همین رابطه در نهایت مرتضی فلاح مدیرکل حقوقی و املاک وزارت ورزش این ماجرا را تایید کرد و ابعاد آن را توضیح داد. فلاح در این باره گفت: با توجه به حواشی اخیر که برای فدراسیون جودو رخ داده گویا قرار است تا اطلاع ثانوی و اعلام رای نهایی از سوی دادگاه، برای این فدراسیون سرپرست معرفی شود. در اجرای ماده ۷ قانون تشدید، به محض اینکه دادستان محترم به ما اعلام کرد و ما از نظر حقوقی پروسه اجرایی نسبت به امر تعلیق کارمند، باید انجام دهیم و این موضوع یک امر بدیهی است. با توجه به این امر مقرر شد، تا تعیین تکلیف نهایی از طریق مراجع قضایی توسط دادستان یا مراجع قضایی فعلا یک سرپرست برای فدراسیون تعیین شود.

وی در ادامه افزود: این سرپرست قرار نیست انتخابات برگزار کند یا کاری انجام دهد. این سرپرست صرفا تا صدور رای قطعی به عنوان سرپرست فدراسیون است. ابلاغ میراسماعیلی  سال ۱۴۰۱ صادر شده فعلا معلق می‌شود تا این پرونده تعیین تکلیف شود. هیچ گونه قرار نیست که ما رئیس فدراسیون جدید منصوب کنیم و یا اینکه انتخاباتی برگزار کنیم. فعلا ما صبر می‌کنیم تا نتیجه مراجع قضایی نسبت به تعلیق میراسماعیلی به ما اعلام شود. در صورتی که رای به سود او در دادگاه اعلام شود، بلافصله تعلیق او برداشته می شود و بازهم میراسماعیلی می‌تواند به عنوان رئیس فدراسیون فعالیت خود را ادامه دهد.

بیشتر بخوانید:

تجمع علیه رئیس فدراسیون جودو/ میراسماعیلی استعفا بده!+عکس

 

حکم سرپرست امضا شد

با توجه به تایید وزارت ورزش، به دنبال اتفاقات و حواشی اخیر در فدراسیون جودو، انتخاب سرپرست فدراسیون جودو در اولویت قرار گرفت و ظاهرا در روز شنبه بین التعطیلین سرپرست انتخاب شده است.

گفته می شود نصرالله پریچهره به عنوان سرپرست فدراسیون جودو انتخاب شده و حتی حکم وی نیز امضا شده و تنها ابلاغ آن باقی مانده که امروز یا نهایتا فردا ابلاغ خواهد شد تا پریچهره به طور موقت سکان هدایت این فدراسیون پرحاشیه را در دست بگیرد.

پریچهره از مدیران وزارت ورزش است که سابقه فعالیت به عنوان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها، مدیرکل ورزش و جوانان استان‌های تهران و مازندران و همچنین سرپرستی در فدراسیون‌هایی همچون بسکتبال و شطرنج را در کارنامه دارد.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه