اخبار داغ

توکلی‌زاده در گفتگو با دانا:

سرویس مدارس دانش آموزان استثنایی نیازمند ۹۰ میلیارد اعتبار است

سرویس مدارس دانش آموزان استثنایی نیازمند ۹۰ میلیارد اعتبار است
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه سرویس مدارس دانش آموزان استثنایی نیازمند ۹۰ میلیارد اعتبار است، گفت: شورا اعتبارات حمل و نقل دانش آموزان استثنایی را افزایش دهد.

امین توکلی‌زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره سرویس حمل و نقل دانش آموزان استثنایی، اظهار داشت: شهرداری تعهدی نسبت به دانش آموزان استثنایی دارد و حتی اعتبارات مورد نیاز برای این سرویس در شورای شهر تصویب شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه اعتبارات مورد نظر سال گذشته پرداخت شده و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است، تصریح کرد: آموزش و پرورش با پیمانکاران درباره حمل و نقل دانش آموزان قرارداد می‌بندد. اما باید توجه داشت که بین بودجه‌ای که در نظر گرفته شده است با بودجه‌ای که پیمانکار اعلام کرده است، فاصله‌ی قابل توجه‌ای وجود دارد. به عبارت دیگر، این رویه نیاز به بازنگری دارد.

توکلی‌زاده با اشاره به اینکه در دوره چهارم شورای شهر، مبلغی بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان برای سرویس مدارس تصویب شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر، بودجه مورد نظر برای این منظور ۹۰ میلیارد تومان است که با افزایش اعتبارات حمل و نقل دانش آموزان استثنایی توسط شورا، مشکلات این قشر جامعه به طور کامل رفع خواهد شد.

به گفته معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران؛ شهردار تهران دستور داده تا از محل جابه جایی هایی که در شهرداری مجوز دارد کمک گرفته شود تا این مشکل برطرف شود.

تلاش برای طراحی سامانه خدمات ویژه به دانش‌آموزان استثنایی

گفتنی است؛ علیرضا زاکانی شهردار تهران چندی پیش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره برنامه شهرداری برای سرویس دانش‌آموزان استثنائی در سال تحصیلی جدید نیز اظهار داشت: تمامی اعتبارت در نظر گرفته شده برای سرویس مدارس استثنائی به وزارت آموزش و پرورش پرداخت شد، در واقع می‌توان گفت شهرداری مبلغ قانونی را پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه زمانی که ارائه خدمات سرویس دانش آموزان به مدارس محول و آنها با پیمانکاران قرارداد می‌بندند، مشکلات به وجود می‌آید، گفت: در واقع برآوردی که می شود فراتر از اعتبار ماست و در این موضوع ما مسئول نیستیم، بلکه کمک‌کننده هستیم. 

شهردار تهران در ادامه بیان کرد: شهرداری در تلاش است تا سامانه‌ای را طراحی کند تا بتواند خود خدمتگزار دانش آموزان استثنایی باشد، گفت: در تلاشیم تا در سال جاری خدمت ویژه‌ای به دانش‌آموزان استثنائی داشته باشیم.

لازم به ذکر است؛ مصوبه پرداخت هزینه سرویس مدارس استثنایی در سال ۱۳۹۴ به تصویب‌ شورای چهارم شهر رسیده و مصوبه شورا ملاک عمل و موضوعی است‌ که اجرای آن برای شهرداری لازم‌الاجرا است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه