اخبار داغ

ویس کرمی در گفتگو با دانا:

ابطال شرایط سنی برای ورود به دانشگاه فرهنگیان به معنای رفع کمبود معلم نیست

ابطال شرایط سنی برای ورود به دانشگاه فرهنگیان به معنای رفع کمبود معلم نیست
عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: ابطال شرایط سنی برای ورود به دانشگاه فرهنگیان به معنای تامین معلم و حل مشکل کمبود معلم در آموزش و پرورش نیست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  مدتی پیش دیوان عدالت اداری با صدور رایی شرط سنی برای ورود به دانشگاه فرهنگیان را ابطال کرد.

رای دیوان عدالت اداری عملا راه ورود به دانشگاه فرهنگیان را برای بسیاری از افراد فراهم می‌کند و این امر سبب شد تا نظر مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را درباره اینکه آیا ابطال شرایط سنی برای ورود به دانشگاه فرهنگیان تاثیری در رفع کمبود معلم دارد، جویا شویم.

ویس کرمی معتقد است؛ این موضوع حداکثر سنی را که داوطلب برای شرکت در آزمون فرهنگیان می‌تواند ورود کند را افزایش می‌دهد، به این معنا که اگر در گذشته فقط افراد دارای سقف سنی ۲۶ سال می‌توانستند در آزمون شرکت کنند از این به بعد افراد بالای ۲۶ سال هم می‌توانند در آزمون ورودی شرکت و به عنوان معلم گزینش شوند و این مسئله ربطی به تامین نیاز معلمان ندارد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که باید بین این دو مسئله تفاوت قائل شد، گفت: در واقع بحث، کمبود معلم است که برای حل آن باید ظرفیت دانشگاه فرهنگیان تا حد امکان افزایش پیدا کند یا در کنار آن تربیت معلم‌های سابق احیا شوند. همچنین ظرفیت استخدام و جذب معلم باید افزایش پیدا کند که مستلزم تامین بودجه لازم و صدور کد استخدامی بیشتر برای جذب معلم است.

به گفته عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس؛ از سوی دیگر  بالا بردن سقف پذیرش سنی دانشگاه فرهنگیان است که به نفع کسانی است که با سن بالاتر از ۲۶ سال هم می‌توانند در آزمون دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند و به عنوان معلم استخدام شوند.

ویس کرمی در خاتمه با بیان اینکه می‌توان به بحث ابطال شرایط سنی برای ورود به دانشگاه فرهنگیان نگاهی مثبتی داشت، گفت: در صورت افزایش سقف سنی شرکت در آزمون ورودی دانشگاه فرهنگیان یا آزمون ماده ۲۸ شانس افراد تحصیل کرده و با سنین بالاتر برای ورود به آموزش و پرورش افزایش پیدا می‌کند، اما این امر به معنای افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان، تامین معلم و حل مشکل کمبود معلم در آموزش و پرورش نیست.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه