اخبار داغ

علیرضابیگی در گفتگو با دانا:

موضوع فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان ریشه دار است/ صندوق نیازمند بازنگری و تامل جدی است

موضوع فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان ریشه دار است/ صندوق نیازمند بازنگری و تامل جدی است
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع فساد در این صندوق ریشه دار است، گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان نیازمند بازنگری و تامل جدی از سوی دولت و برخورد جدی از سوی قوه قضائیه است.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در پی انتشار خبری مبنی بر دریافت اضافه کار نامتعارف از سوی معاون برنامه‌ریزی و توسعه صندوق ذخیره فرهنگیان، به دستور مستقیم وزیر آموزش و پرورش این مقام دولتی از کار برکنار شد.

این برکناری اگرچه نشان از اقدامی سریع برای مقابله با فساد اقتصادی بود، اما واکنش های بسیاری را به دنبال داشت.

احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به اینکه برکناری یک معاون در صندوق ذخیره فرهنگیان که دریافتی نامتعارف داشته تنها اقدامی برای حفظ آبروی صندوق است، گفت: باید مشکل فساد ریشه ای حل شود.

وی با اشاره به اینکه البته دستور وزیر آموزش و پرورش به این برکناری نشان می دهد که اراده برای مبارزه با فساد وجود دارد، ادامه داد: نمی توان تنها با یک برکناری مبارزه ریشه ای با فساد کرد، این اقدام تنها برای آبرو داری در برابر اعضای صندوق و فرهنگیان زحمت کش است.

علیرضابیگی با اشاره به اینکه در دولت قبل مجلس به فسادی که در این صندوق رخ داد ورود کرد و تحقیق و تفحص در این باره صورت گرفت، تصریح کرد: متاسفانه آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور وقت از تریبون مجلس اعلام کرد که کدام فساد؛ یک نفر وام گرفته نتوانسته بازپرداخت کند، نام این فساد نیست وام معوق است.

نماینده مردم تبریز با اشاره به اینکه اینگونه سهل انگاری مسئولان زمینه ساز بروز فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان و دهها موسسه اقتصادی دیگر شده است، ادامه داد: درباره فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان، مجلس تا استیضاح وزیر هم پیش رفت، اما رئیس جمهور وزیر را برکنار کرد تا به قول خودش بدنامی این فساد اقتصادی دامن گیر دولت نشود.

علیرضابیگی با بیان اینکه موضوع فساد در این صندوق ریشه دار است، گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان نیازمند بازنگری و تامل جدی از سوی دولت و برخورد جدی از سوی قوه قضائیه است.

وی گفت: وضع این صندوق یک بیماری ریشه دار است و هر چقدر برای درمان آن تعلل شود بیماری بیشتر از قبل نمایان خواهد شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان نتوانست به خوبی رسالت خود را عمل کرده و به بخش زحمت کشی از جامعه یعنی معلمان خدمات برساند، تاکید کرد: متاسفانه تغییرات در بخش های مختلف مربوط به این صندوق نیز هر روز بر مشکلات آن اضافه کرده است.

بیشتر بخوانید:

پرونده پُر رمز و راز فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان/ تخلفات تا کی ادامه دارد؟

ساماندهی صندوق ذخیره فرهنگیان را از دولت توقع داریم/ نظارتی بر عملکرد صندوق وجود ندارد

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه