اخبار داغ

صحرایی در گفتگو با دانا:

باید بر روی کیفیت آموزشی توجه داشته باشیم/ محور و نقطه ثقل برنامه‌ریزی ما مدارس دولتی است

باید بر روی کیفیت آموزشی توجه داشته باشیم/ محور و نقطه ثقل برنامه‌ریزی ما مدارس دولتی است
وزیر آموزش و پرورش گفت: ما در آموزش و پرورش باید بر روی کیفیت آموزشی توجه داشته باشیم و محور و نقطه ثقل برنامه‌ریزی ما مدارس دولتی است.

رضا مرادصحرایی وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص برنامه های وزارت آموزش و پرورش برای بالا بردن سطح تحصیلی و آموزش در مدارس دولتی اظهار داشت: ما در آموزش و پرورش باید بر روی کیفیت آموزشی توجه داشته باشیم، محور و نقطه ثقل برنامه‌ریزی ما مدارس دولتی است.

وی با بیان این که امسال مدارس دولتی در کنکور درخشیدند، خاطر نشان کرد: در کیفیت آموزشی، کیفیت معلمان و هم کیفیت فضایی آموزشی برنامه‌های جدی داریم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اهتمام وزارت آموزش و پرورش به مدارس دولتی افزود: ما تقویت مدارس دولتی را بخشنامه و تعیین کردیم. تمام معلمانی که در مدارس تیزهوشان، نمونه دولتی، هیات امنایی و... تدریس می‌کنند، باید ۱۲ ساعت از ساعات کاری خود را در مدارس عادی دولتی تدریس کنند. سعی کردیم مجوزی به مدرسه غیر دولتی ندهیم و یا در مناطقی که تراکم زیاد است و نیاز به مدرسه داریم مجوز بدهیم.

گفتنی است؛ رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با معلمان بر تقویت مدارس دولتی تأکید و آن را مهم دانستند. ایشان در بیانات خود تأکید داشتند: نباید در کشور جوری باشد که وقتی گفته می شود مدرسه ی دولتی اولین چیزی که در ذهن انسان نقش می بندد ضعف مدرسه باشد ایشان می فرمایند وقتی به مدرسه ی دولتی کم اعتنایی کنیم معنایش این است که اگر کسی بنیه ی مالی اش آنقدر نبود که بتواند در مدرسه ای که شهریه می گیرد ثبت نام کند ناچار است که تن به ضعف بدهد یعنی کسی که بنیه مالی ندارد بنیه ی علمی هم نداشته باشد این بی عدالتی محض است و به هیچ وجه قابل قبول نیست ایشان همچنین به مسئله برون سپاری در حوزه آموزش و پرورش و تفکرات بعضی از مسئولین کشور در گذشته اشاره داشتند که معتقد بودند آموزش و پرورش را از دولت جدا کنیم و به دست بخش خصوصی بسپاریم و این خرج سنگین و این بودجه سنگین را از دوش آموزش و پرورش برداریم ایشان این تفکر را تفکر خوبی برای نابود کردن کشور دانستند ایشان تأکید کردند شأن تعلیم و تربیت شأن دولتی است و هیچ نظامی نمی تواند این شأن را از خودش دور کند.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه