اخبار داغ

گزارش دانا از اختتامیه رویداد ملی طلایه داران اقتصاد مقاومتی؛

سرلشکر سلامی: برای پیروزی در جنگ اقتصادی، رویکرد مقاومتی ضروری است/ سرلشکر سلیمانی: باید اقتصاد مقاومتی را گسترش بدهیم

سرلشکر سلامی: برای پیروزی در جنگ اقتصادی، رویکرد مقاومتی ضروری است/ سرلشکر سلیمانی: باید اقتصاد مقاومتی را گسترش بدهیم
اختتامیه اولین رویداد ملی طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی امروز چهارشنبه ۶ دی ماه ۱۴۰۲ با حضور سردار سلامی و بیش از هزار الگوی اشتغال و کارآفرینی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ اختتامیه اولین رویداد ملی طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی امروز چهارشنبه ۶ دی ماه ۱۴۰۲ با حضور بیش از هزار الگوی اشتغال و کارآفرینی از سراسر کشور در سالن ۵ آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

این رویداد کشوری در کنار نمایشگاه این رویداد برگزار شد و با تجلیل از گروه‌های جهادی تخصصی، کارآفرینان، تسهیلگران و سرخوشه‌های برتر صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زا به اتمام رسید.

شایان‌ذکر است که این رویداد با همکاری قرارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی و بنیاد تعاون بسیج در محل سازمان بسیج مستضعفین کشور از دیروز ۵ آذر ماه شروع به کار کرده بود و در کنار این رویداد نمایشگاهی هم از دستاوردهای این فعالان در دید بازدید کنندگان قرار گرفت.

سردار محمد زهرایی رئیس بسیج سازندگی کشور به‌عنوان میزبان این رویداد اظهار کرد: تمدن نوین اسلامی در حال شکل‌گیری است، کاری که در ۸ سال دفاع مقدس رخ داد و در حال حاضر در غزه شاهد آن هستیم پیروزی خون بر شمشیر است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه باید در عرصه میدان بتوانیم در برابر دشمن مقاومت کنیم اظهار داشت: ما در جنگ اقتصادی باید هزینه پرداخت کنیم، اما متأسفانه باور به جنگ اقتصادی آن‌چنان وجود ندارد و همین این دلیل رویداد ملی اقتصاد مقاومتی فراخوان کرده تا به این هدف برسد.

وی گفت: بسیج امروز می‌داند در اقتصاد مقاومتی باید به چه برسد و رویداد ملی اقتصاد مقاومتی تلاش کرده آن را تبیین کرده کند تا دست صنعتگران و تولیدکنندگان را در دست مسئولان و سرمایه‌گذاران بگذاریم و پشتیبانی خوبی انجام بدهیم.

سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز در ادامه این مراسم بیان داشت: این گردهمایی با حضور طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی برای آغاز یک جهاد گسترده برگزار شده است. اگر ما بخواهیم بیکاری در کشور ریشه‌کن و رونق اقتصادی ایجاد شود باید اقتصاد مقاومتی را گسترده و به‌عنوان حرکتی عمومی در درون روستاها و واحدهای اقتصادی به رشد برسانیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی: می‌دانیم در جنگ اقتصادی باید به چه هدفی برسیم/ می‌خواهیم دست تولیدکنندگان را در دست مسئولان بگذاریم

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در کشور قابل‌تحقق است گفت: در چهار دهه گذشته شاهد رشد زیرساخت‌ها برای تحقق این چشم‌انداز بودیم؛ اما نیروهای تولیدی هنوز به طور کامل حاضر نشدند تا عرصه‌های تولید گسترش یابد.

وی افزود: این گردهمایی با این هدف تشکیل شده که در چندماهه باقیمانده از سال کار جهادی گسترده‌ای را آغاز کنیم.

سردار سرلشکر حسین سلامی دز این رویداد پس از تسلیت شهادت سردار پرافتخار سیدرضی موسوی، اظهار کرد: اسلام در تاریخ خود با این شهادت‌ها گسترش‌یافته است.

فرمانده کل سپاه گفت: اجتماع امروز یعنی به‌هم‌پیوستگی ایمان‌ها و اراده‌ها برای شکستن دشمن به‌ظاهر بزرگی مثل آمریکا است. تحریم‌های ناجوانمردانه دشمن به عرصه جنگ تبدیل شده است و نسخه‌ای برای به تسلیم کشاندن مردم ایران بود.

وی ادامه داد: دشمن تلاش کرد با تنگ کردن معیشت مردم ایران را از انقلاب خود پشیمان کند و ثابت کند بدون تکیه بر نظم مسلط قدرت‌های جهانی نمی‌توان مستقل راهی را در نظام جهانی پیمود.

سردار سلامی گفت: سال‌هاست دشمن در این راه تلاش کرده اما نتوانسته است رخسار جامعه ما از نشاط بیندازد، این تصویر ایدئال دشمن بود و ما با تصویر ایدئال دشمن در ستیز هستیم.

فرمانده کل سپاه بیان کرد: ما نیازمند یک اراده به‌هم‌پیوسته و آرایش جدید هستیم. هیچ جنگی به خود خودی پیروز نمی‌شود، پیروزی نیازمند طرح و راهبرد و برنامه است، اگر حرکت نکنیم سقوط خواهیم کرد و اقتصاد مقاومتی همان حرکت است و این اتفاق با طلایه‌داری شما و میدان‌داری بسیج امکان‌پذیر است. چراکه باروحیه بسیجی می‌توان از مشکلات عبور کرد.

وی ادامه داد: این اجتماع تشریفاتی نیست؛ بلکه مصمم به پیشروی هستیم، ما می‌خواهیم کمک کنیم به همه مردمی که جویای کار هستند و فضای تسهیل‌کننده و حمایت‌کننده برای تولید ایجاد کنیم.

سردار سلامی گفت: وقتی رقابت جهانی می‌شود ایرانی‌ها می‌درخشند همچون دوران کرونا. ملت ایران به برکت رهبری مردی حکیم و فرزانه از تحریم سکویی برای جهش به ارتفاعات علم و فناوری، هوافضا و... ساخت. این یک خصوصیت استثنایی ملت ایران است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه خداوند در پرتو اسلام به ملت عزت می‌بخشد گفت: این راه را باید ادامه دهیم و خوشبختانه بسیج دارای یک نقشه راه است، با ظرفیت‌های موجود می‌توانیم تکثیر شویم.

در پایان آیین اختتامیه اولین رویداد ملی اقتصاد مقاومتی ضمن تجلیل از نفرات برتر در عرصه اقتصاد مقاومتی از  سند و نقشه راه اقتصاد مقاومتی بسیج مستضعفین رونمایی شد.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه