اخبار داغ

زراع در گفتگو با دانا:

مالیات بر ارزش‌افزوده برای واردات کالاهای اساسی کاهش می‌یابد

مالیات بر ارزش‌افزوده برای واردات کالاهای اساسی کاهش می‌یابد
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با اشاره به اینکه مالیات بر ارزش‌افزوده برای واردات کالاهای اساسی یک درصد کاهش می‌یابد، مصوبات این کمیسیون را تشریح کرد.

رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره آخرین مصوبات و تصمیمات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403 اظهار کرد: کمیسیون تلفیق در جریان بررسی بند (پ) تبصره ۱۱ این لایحه، مصوب نمود که به‌منظور تسریع و تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در توسعه شبکه فیبر نوری کشور، شهرداری‌های سراسر کشور و وزارت راه و شهرسازی مکلف هستند مجوز حفاری و نصب تجهیزات در معابر شهری و خارج از شهری را تا ۱۵ روز پس از دریافت تقاضا ارائه کند.

نیم درصد درآمدها باید در زیرساخت امنیت سایبری هزینه شود

وی ادامه داد: همچنین کمیسیون در جریان بررسی تبصره ۱۱ لایحه بودجه مصوب کرد تمام دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند حداقل نیم درصد از اعتبارات هزینه‌ای (به‌استثنای فصول ۱. ۴ و ۶) یا از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای خود را به‌منظور تضمین و ارتقای سطح امنیت شبکه، امنیت زیرساخت‌ها و امنیت سامانه‌های خود و پیشگیری مؤثر از وقوع حوادث امنیتی (سایبری) را به دستگاه خود اختصاص دهند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه تأکید کرد: کمیسیون مصوب کرد؛ در اجرای ماده ۵۶ قانون برنامه ۵ساله هفتم، هر یک از شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل‌ونقل مکلف‌اند صددرصد سود قابل‌تقسیم خود را پس از کسر مالیات ۵۰ درصد سود ویژه و سود سهام دولت مندرج در پیوست شماره ۳ این قانون، تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال به‌حساب صندوق توسعه حمل‌ونقل کشور نزد خزانه‌داری کل کشور که توسط وزارت راه و شهرسازی اعلام می‌شود، واریز کنند تا این مبلغ در سازندگی هزینه شود.

حقوق گمرکی کلیه ماشین‌آلات و قطعات مواد اولیه و واسطه‌ای تولید  به ۲ درصد کاهش می‌یابد

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: همچنین کمیسیون در جریان بررسی جز یک تبصره ۹ لایحه بودجه مصوب کرد که حقوق گمرکی کلیه ماشین‌آلات و تجهیزات (با رعایت ماده ۳ قانون جهش تولید دانش‌بنیان مصوب ۱۴۰۱)، قطعات مواد اولیه و واسطه‌ای تولید را به دو درصد کاهش دهد.

مالیات ارزش‌افزوده واردات کالاهای اساسی به یک درصد کاهش می‌یابد

زارع در پایان افزود: کمیسیون همچنین در جریان بررسی جز ۲ تبصره ۹ لایحه بودجه مصوب کرد حقوق گمرکی و مالیات ارزش‌افزوده واردات کالاهای اساسی، دارو، ملزومات مصرفی و نهاده‌های دامی، پزشکی و شیرخشک مخصوص اطفال را به یک درصد کاهش دهد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه